Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

36 Publications


2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44688
Rezat, Sebastian. “Mathematiklernen Mit Digitalen Schulbüchern Im Spannungsfeld Zwischen Individualisierung Und Kooperation.” In Mobile Medien Im Schulkontext, edited by Dorothee Meister and Mindt Ilka. Wiesbaden: Springer, 2020. https://doi.org/10.1007/978-3-658-29039-9_10.
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 13106
Schumacher, Jan. “Rekonstruktion diagrammatischen Schließens am Beispiel der Subtraktion negativer Zahlen.” In Beiträge zum Mathematikunterricht 2019, n.d.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 13107
Schumacher, Jan, and Sebastian Rezat. “A Hypothetical Learning Trajectory for the Learning of the Rules for Manipulating Integers.” In Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME11, February 6 – 10, 2019), edited by Uffe Thomas Jankvist, Marja Van den Heuvel-Panhuizen, and Michiel Veldhuis. Utrecht, the Netherlands: Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University and ERME, n.d.
LibreCat
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 13139 | OA
Rezat, Sebastian, Lianghuo Fan, Mathias Hattermann, Jan Schumacher, and Holger Wuschke, eds. Proceedings of the Third International Conference on Mathematics Textbook Research and Development: 16-19 September 2019 Paderborn, Germany. Paderborn: Universitätsbibliothek Paderborn, 2019. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-768.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52510
Werth, Gerda. “Mathilde Vaerting. Deutschlands erste Mathematikdidaktikderin.” In Beiträge zum Mathematikunterricht, edited by Andreas Frank, Stefan Krauss, and Karin Binder. Münster: WTM, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 33598
Rezat, Sara, and Sebastian Rezat. “„...weil man Fermi-Aufgaben so rechnet“. Modelltexte als sprachliche Ressource für das Erklären von Lösungswegen bei Fermi-Aufgaben.” In: Mathematik differenziert 3/2019, 2019, 30–37.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44684
Vollstedt, Maike, and Sebastian Rezat. “An Introduction to Grounded Theory with a Special Focus on Axial Coding and the Coding Paradigm.” In Compendium for Early Career Researchers in Mathematics Education, edited by Gabriele Kaiser and Norma Presmeg. Cham: Springer International Publishing, 2019. https://doi.org/10.1007/978-3-030-15636-7_4.
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 7766 | OA
Schumacher, Jan. “Semiotische Analyse von Sinnkonstruktionsprozessen bei einem innermathematischen Zugang zum Erlernen negativer Zahlen.” In Beiträge zum Mathematikunterricht 2018, edited by Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn. Münster: WTM-Verlag, 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44686
Rezat, Sebastian, Jana Visnovska, Luc Trouche, Chunxia Qi, and Lianghuo Fan. “Present Research on Mathematics Textbooks and Teachers’ Resources in ICME-13: Conclusion and Perspectives.” In Research on Mathematics Textbooks and Teachers’ Resources: Advances and Issues, edited by Lianghuo Fan, Luc Trouche, Chunxia Qi, Sebastian Rezat, and Jana Visnovska. Cham: Springer, 2018. https://doi.org/10.1007/978-3-319-73253-4_16.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41945
Topalović, Elvira, Ksenia Kuzminykh, and Sebastian Rezat. “Textaufgaben Verstehen. Lesen Und Variieren Komplexer Textaufgaben Mit Sprachlich-Mathematischen Strategien.” In: Mathematik Lehren, no. 211 (2018): 36–45.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31949
Rezat, Sebastian, and Uta Häsel-Weide. “Examining Peer-Interaction during Individual Work with a Digital Textbook in a Primary Mathematics Classroom.” In PROCEEDINGS of the Fith ERME TOPIC CONFERENCE (ETC 5) on Mathematics Education in the Digital Age (MEDA), edited by H.-G. Weigand, A. Clark-Wilson, A. Donevska, E. Todorova, E. Faggiano, N. Grønbæk, J. Trgalova, and University of Copenhagen, 209–16. Copenhagen, 2018.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 7767 | OA
Schumacher, Jan. “Sinnkonstruktion beim Erkunden von Mustern und Strukturen.” In Beiträge zum Mathematikunterricht 2017, edited by Ulrich Kortenkamp and Ana Kuzle. Münster: WTM-Verlag, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 33563 | OA
Rezat, Sara, and Sebastian Rezat. “Subject specific genres and genre awareness in integrated mathematics and language teaching.” EURASIA Journal of Mathematics, Science & Technology Education 13 (7b), 2017, 4157–88.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 7765 | OA
Schumacher, Jan. “Erkunden mathematischer Strukturen anstatt Interpretation in Modellen – Ein innermathematischer Zugang zu negativen Zahlen.” In Beiträge zum Mathematikunterricht 2016, edited by Institut für Mathematik und Informatik Heidelberg}. Münster: WTM-Verlag, 2016.
LibreCat | Download (ext.)
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33620
Rezat, Sara, Sebastian Rezat, and Sabrina Janzen. “Sprachsensibler Umgang mit Textmustern im Mathematikunterricht am Beispiel von Konstruktionsbeschreibungen.” In Beiträge zum Mathematikunterricht 2015. Vorträge auf der 49. Tagung für Didaktik der Mathematik vom 09.02.2015 bis 13.02.2015 in Basel. Band 2, edited by F. Caluori, H. Linneweber-Lammerskitten, and Chr. Streit, 736–39. Münster: WTM, 2015.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 33632
Rezat, Sara, and Sebastian Rezat. “Mathematische Sachaufgaben verstehen und erklären.” Praxis Deutsch 233, 2012, 36–41.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=360

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed