Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2165 Publications


2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34201
Bloh T. AussteigerInnen – Fluchtbewegungen in der LehrerInnenbiographie. In: ; 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34202
Bloh T. „Referenzrahmen“ als gewinnbringendes Konstrukt im Kontext Dokumentarischer Evaluationsforschung!? In: ; 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34204
Bloh T. The Deconstruction of Professionalism. In: ; 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34467
Lütje-Klose B, Grüter S, Neumann P, et al. Weil wir tatsächlich nicht voneinander wussten, was jeder Einzelne so an verborgenen Schätzen bringt. In: Lutz D, Becker J, Buchhaupt F, Katzenbach D, Strecker A, Urban M, eds. Qualifizierung für Inklusion. Sekundarstufe . Vol 3. Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung. Waxmann; 2022:163-178. doi:10.31244/9783830995142
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29104
Harteis C, Goller M, Gerholz K-H. Digitalization of work: Challenges for workplace learning. In: Malloch M, Cairns L, Evans K, O’Connor BN, eds. The SAGE Handbook of Learning and Work. SAGE Publications; 2022:329-342.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 29103
Caruso C, Goller M. Die Relevanz von Mentor*innen für die Professionalisierung von angehenden Lehrkräften im Praxissemester: Forschungsdesiderate und Handlungsoptionen. Die Deutsche Schule. 2022;114(4).
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 31023
Subban PK, Bradford B, Sharma U, et al. Does it really take a village to raise a child? Reflections on the need for collective responsibility in inclusive education. European Journal of Special Needs Education. 2022;37:1–12. doi:10.1080/08856257.2022.2059632
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33268
Goller M, Hilkenmeier F. PLS-Based Structural Equation Modelling: An Alternative Approach to Estimating Complex Relationships Between Unobserved Constructs. In: Methods for Researching Professional Learning and Development. Springer International Publishing; 2022. doi:10.1007/978-3-031-08518-5_12
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33266
Goller M, Kyndt E, Paloniemi S, Damşa C. Addressing Methodological Challenges in Research on Professional Learning and Development. In: Methods for Researching Professional Learning and Development. Springer International Publishing; 2022. doi:10.1007/978-3-031-08518-5_1
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33271
Leidig S, Köhler H, Caruso C, Goller M. Q Method: Assessing Subjectivity Through Structured Ranking of Items. In: Methods for Researching Professional Learning and Development. Springer International Publishing; 2022. doi:10.1007/978-3-031-08518-5_20
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33269
Steffen B, Pouta M. Participant’s Video Annotations as a Database to Measure Professional Development. In: Methods for Researching Professional Learning and Development. Springer International Publishing; 2022. doi:10.1007/978-3-031-08518-5_13
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33267
Rausch A, Goller M, Steffen B. Uncovering Informal Workplace Learning by Using Diaries. In: Methods for Researching Professional Learning and Development. Springer International Publishing; 2022. doi:10.1007/978-3-031-08518-5_3
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33270
Harteis C. Delphi-Technique as a Method for Research on Professional Learning. In: Methods for Researching Professional Learning and Development. Springer International Publishing; 2022. doi:10.1007/978-3-031-08518-5_16
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32094
Goller M, Steffen B, Lau D. Kompetenzerwerb auf der Schulstation: Eine Mixed-Methods-Replikationsstudie. Professionalisierung der Gesundheitsberufe Berufliche und hochschulische Bildung im Spiegel aktueller Forschung. 2022;(33).
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 33275
Goller M, Kyndt E, Paloniemi S, Damşa C, eds. Methods for Researching Professional Learning and Development. Springer International Publishing; 2022. doi:10.1007/978-3-031-08518-5
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33365
Caruso C, Neuweg GH, Wagner M, Harteis C. Theorie-Praxis-Relationierung im Praxissemester: Die Perspektive der Mentor*innen. Eine explorative Studie. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Published online 2022. doi:10.1007/s11618-022-01123-x
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35874
Franzen K, Albers T, Hellmich F. Qualifizierung von Studierenden des Grund- und Förderschullehramts für Inklusion in Schule und Unterricht. In: Buchhaupt F, Becker J, Katzenbach D, Lutz D, Strecker A, Urban M, eds. Qualifizierung Für Inklusion. Grundschule. Vol 2. Waxmann; 2022:163-176. doi:10.31244/9783830995135
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35867
Görel G, Hellmich F. Primary School Principals’ Views on the Required Conditions for a Successful Implementation of Inclusive Education. Australasian Journal of Special and Inclusive Education. 2022;46(2):127-137. doi:10.1017/jsi.2022.9
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35787
Franzen K, Moschner B, Hellmich F. Qualität der Erfahrungen aus dem inklusiven Unterricht und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Grundschullehrkräften. In: Müller T, Ratz C, Stein R, Lüke C, eds. Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung . Bad Heilbrunn; 2022:334–340.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35832
Löper MF, Hellmich F. Adaptiver Unterricht in der (inklusiven) Grundschule aus der Perspektive von Lehrkräften. In: Müller T, Ratz C, Stein R, Lüke C, eds. Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung. Klinkhardt; 2022:372–378.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed