Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2167 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33266
Goller, Michael, Eva Kyndt, Susanna Paloniemi, and Crina Damşa. “Addressing Methodological Challenges in Research on Professional Learning and Development.” In Methods for Researching Professional Learning and Development. Cham: Springer International Publishing, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-031-08518-5_1.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33271
Leidig, Susann, Hanna Köhler, Carina Caruso, and Michael Goller. “Q Method: Assessing Subjectivity Through Structured Ranking of Items.” In Methods for Researching Professional Learning and Development. Cham: Springer International Publishing, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-031-08518-5_20.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33269
Steffen, Bianca, and Maikki Pouta. “Participant’s Video Annotations as a Database to Measure Professional Development.” In Methods for Researching Professional Learning and Development. Cham: Springer International Publishing, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-031-08518-5_13.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33267
Rausch, Andreas, Michael Goller, and Bianca Steffen. “Uncovering Informal Workplace Learning by Using Diaries.” In Methods for Researching Professional Learning and Development. Cham: Springer International Publishing, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-031-08518-5_3.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33270
Harteis, Christian. “Delphi-Technique as a Method for Research on Professional Learning.” In Methods for Researching Professional Learning and Development. Cham: Springer International Publishing, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-031-08518-5_16.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32094
Goller, Michael, Bianca Steffen, and D. Lau. “Kompetenzerwerb auf der Schulstation: Eine Mixed-Methods-Replikationsstudie.” Professionalisierung der Gesundheitsberufe. Berufliche und hochschulische Bildung im Spiegel aktueller Forschung, no. 33 (2022).
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 33275
Goller, Michael, Eva Kyndt, Susanna Paloniemi, and Crina Damşa, eds. Methods for Researching Professional Learning and Development. Cham: Springer International Publishing, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-031-08518-5.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33365
Caruso, Carina, Georg Hans Neuweg, Marlene Wagner, and Christian Harteis. “Theorie-Praxis-Relationierung im Praxissemester: Die Perspektive der Mentor*innen. Eine explorative Studie.” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 2022. https://doi.org/10.1007/s11618-022-01123-x.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35874
Franzen, Katja, Timm Albers, and Frank Hellmich. “Qualifizierung von Studierenden Des Grund- Und Förderschullehramts Für Inklusion in Schule Und Unterricht.” In Qualifizierung Für Inklusion. Grundschule, edited by Felix Buchhaupt, Jonas Becker, Dieter Katzenbach, Deborah Lutz, Alica Strecker, and Michael Urban, 2:163–76. Münster: Waxmann, 2022. https://doi.org/10.31244/9783830995135.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35867
Görel, Gamze, and Frank Hellmich. “Primary School Principals’ Views on the Required Conditions for a Successful Implementation of Inclusive Education.” Australasian Journal of Special and Inclusive Education 46, no. 2 (2022): 127–37. https://doi.org/10.1017/jsi.2022.9.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35787
Franzen, Katja, Barbara Moschner, and Frank Hellmich. “Qualität der Erfahrungen aus dem inklusiven Unterricht und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Grundschullehrkräften.” In Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung , edited by Thomas Müller, Christoph Ratz, Roland Stein, and Carina Lüke, 334–340. Klinkhardt: Bad Heilbrunn, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35832
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Adaptiver Unterricht in der (inklusiven) Grundschule aus der Perspektive von Lehrkräften.” In Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung, edited by Thomas Müller, Christoph Ratz, Roland Stein, and Carina Lüke, 372–378. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 35883
Aroni, Katerina, Anastasia Toulia, Sílvia Regina Gonçalves Alves, Sepideh Hassani, Franziska Anna Heidrich, Katja Franzen, Gamze Görel, et al. FRIEND-SHIP Intervention Program – The Handbook. Porto: Porto Polytechnic, 2022.
LibreCat
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 34463 | OA
Lütje-Klose, Birgit, Elke Wild, Julia Gorges, Phillip Neumann, Sandra Grüter, and Antonia Weber. Schlussbericht: Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi) Entwicklung und Evaluation eines interdisziplinären Fortbildungsangebots. Bielefeld: Universität Bielefeld , 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34468 | OA
Neumann, Phillip, Benedikt Hopmann, and Birgit Lütje-Klose. “Der Rollenhut als Vermittlungsmedium - Rollenklärungsprozesse im Kontext multiprofessioneller Kooperationen als Thema universitärer Aus- und Fortbildungen von Lehrkräften und Sozialpädagog*innen.” Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion 5, no. 1 (2022): 13–25. https://doi.org/10.11576/HLZ-4949.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34461 | OA
Gorges, Julia, Phillip Neumann, and Jan Christoph Störtländer. “Teachers Between a Rock and a Hard Place: Goal Conflicts Affect Teaching Motivation Mediated by Basic Need Satisfaction.” Frontiers in Psychology 13 (2022). https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.876521.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 36133
Knickenberg, Margarita, Carmen L. A. Zurbriggen, and Susanne Schwab. “Validation of the Student Version of the Perceptions of Inclusion Questionnaire in Primary and Secondary Education Settings.” SAGE Open 12, no. 1 (2022). https://doi.org/10.1177/21582440221079896.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37271
Dahmen, Stephan. “Organisationen Als Kompromissmaschinen: Zur Mikrofundierung von Organisationen Im Neo-Institutionalismus Und Der Soziologie Der Konventionen Am Beispiel Sozialer Hilfen Am Übergang von Der Schule in Den Beruf.” In Steuerung von Bildungseinrichtungen. Theoretische Analysen Erziehungswissenschaftlicher Organisationsforschung, 279–302. Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-658-35825-9_12.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35871
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, Alexander Kirsch, Eva Blumberg, and Susanne Schwab. “Kooperatives Unterrichten von Studierenden Des Lehramts an Grund- Und Förderschulen Als Vorbereitung Auf Den Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht.” In Qualifizierung Für Inklusion. Grundschule , edited by Felix Buchhaupt, Jonas Becker, Dieter Katzenbach, Deborah Lutz, Alica Strecker, and Michael Urban, 2:47–61. Münster: Waxmann , 2022. https://doi.org/10.31244/9783830995135.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35990
Hoya, Fabian Karl, Jan Roland Schulze, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Effects of Teacher Feedback on Primary School Students’ Self-Efficacy Beliefs and Their Interest in Science Lessons. Single Paper. ECER (European Conference on Educational Research) 2022 PLUS. ‘Education in a Changing World: The Impact of Global Realities on the Prospects and Experiences of Educational Research.’” Yerevan, Armenia: Yerevan State University, 2022.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed