Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2303 Publications


2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58498
Wehde, Janis. “Determinanten Der Politischen Involviertheit von Lehramtsstudierenden Und Damit Verbundene Implikationen Für Die Lehrer*innenbildung,” 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56338
Löper, Marwin Felix, Nils Finke, Margarita Knickenberg, and Frank Hellmich. “Feedback Und Selbstbezogene Kognitionen Als Prädiktoren Für Die Mathematikleistungen von Grundschulkindern. Vortrag Im Rahmen Des Symposiums „Lernen Durch Feedback von Lehrpersonen, Eltern Und Schüler:Innen“ (Sebastian Röhl & Fabian Hoya) Auf Der 12. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Als Schlüssel Für Gesellschaftliche Herausforderungen: Interdisziplinäre Beiträge Aus Der Bildungsforschung“.” Mannheim: Universität Mannheim, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56337
Knickenberg, Margarita, Fabian Hoya, and Frank Hellmich. “Wahrnehmung Und Effekte Elterlichen Feedbacks Auf Die Lesemotivation Und -Leistung von Grundschulkindern. Vortrag Im Rahmen Des Symposiums „Lernen Durch Feedback von Lehrpersonen, Eltern Und Schüler:Innen“ (Sebastian Röhl & Fabian Hoya) Auf Der 12. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Als Schlüssel Für Gesellschaftliche Herausforderungen: Interdisziplinäre Beiträge Aus Der Bildungsforschung“.” Mannheim: Universität Mannheim, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56336
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “ Determinanten Für Prosoziales Verhalten Und Einstellungen von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Emotional-Sozialem Förderbedarf. Vortrag Auf Der 12. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Als Schlüssel Für Gesellschaftliche Herausforderungen: Interdisziplinäre Beiträge Aus Der Bildungsforschung“.” Mannheim: Universität Mannheim, 2025.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56142
Schulze, Johanna, and Jan Niemann. “„Wir [Haben] Uns Da Auf Eine Form Eingegroovt…“ – Gestaltung Einer Community of Practice Zur Begegnung Digitaler Transformationsprozesse in Der Lehrkräftebildung. In Interdisziplinäre Studien Des Paderborner Graduiertenzentrums Für Kulturwissenschaften (Band 2). .” In Data - Culture - Society. Komplexe Transformationen Verstehen Und Gestalten, edited by J. Fischer, V. Uppenkamp, and M. Vösgen. Darmstadt: Verlag wbg, n.d.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 56667
Drechsler, Stephan, and Christian Harteis. “A Systematic Review of Learning Opportunities within the Crowdworkers’ Workplace.” Journal of Education and Learning 14, no. 2 (2025).
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58531
Drossel, Kerstin, Jan Niemann, Anna Oldak, and Birgit Eickelmann. “Basisdimensionen der Unterrichtsqualität im Kontext des Erwerbs digitaler Kompetenzen an resilienten Schulen Teaching and learning processes at schools under the conditions of digitality at resilient schools.” Zeitschrift für Bildungsforschung, 2025. https://doi.org/10.1007/s35834-024-00468-z.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58797
Ellersiek, Annchristin, Brigitte Kottmann, Henning Möbius, Franziska Timmermanns, and Jule Wapelhorst. “Die LIFT: Lernwerkstatt Inklusion und individuelle Förderung am Technologiepark der Universität Paderborn.” In Atlas der Hochschullernwerkstätten. Ein (un-)vollständiges Kompendium., edited by Ulrike Stadler-Altmann, Franziska Hermann, Pacal Kihm, and Alina Schulte-Buskase, 474–86. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2025.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58796
Kottmann, Brigitte, and Mona Stets. “Die Lernwerkstatt an der Universität Bielefeld: Ein gemeinsamer Ort, ein Ort für gemeinsames Lernen.” In Atlas der Hochschullernwerkstätten. Ein (Un-)vollständiges Kompendium., edited by Ulrike Stadler-Altmann, Franziska Hermann, Pascal Kihm, and Alina Schulte-Buskase, 161–76. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58824 | OA
Schwede, Jana, Dietmar Heisler, and Christian Harteis. “Integrating Practice-Based Learning into Formal Education: Stakeholder Perspectives on the Challenges of Learning Location Cooperation (LLC) in Germany’s Dual VET System.” Social Sciences 14, no. 3 (2025): 117. https://doi.org/10.3390/socsci14030117.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58869
Meier, Jana, and Sarah Meusel. “Zusammenhänge zwischen dem Rollenverständnis angehender Lehrpersonen und ihren Einstellungen zu Mehrsprachigkeit,” 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58935 | OA
Wehde, Janis. “Evaluation eines Lehrmoduls zur Stärkung der Demokratiebildungskompetenz von Lehramtsstudierenden.” die hochschullehre 11, no. 15 (2025): 184–201. https://doi.org/10.3278/HSL2457W.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59226
Herzig, Bardo. “Künstliche Intelligenz und professionsbezogene Aufgaben von Lehrkräften.” SchulVerwaltung, no. 1/25 (2025): 18–20.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58713
Schulze, Jan Roland, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Effects of a Cooperation Training on Inclusion-Related Self-Concepts of Pre-Service Teachers. Poster Presentation. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. ‘Realising Potentials through Education: Shaping the Minds and Brains for the Future’ (Accepted).” Graz: University of Graz, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58712
Görel, Gamze, Katja Franzen, and Frank Hellmich. “Differences in Pre-Service Teachers’ Self-Efficacy Beliefs and Willingness for Inclusive Education. Single Paper. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. ‘Realising Potentials through Education: Shaping the Minds and Brains for the Future’ (Accepted).” Graz: University of Graz, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58714
Finke, Nils, Margarita Knickenberg, and Frank Hellmich. “Feedback as a Predictor of Primary School Students’ Motivation and Mathematical Competence. Single Paper. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. ‘Realising Potentials through Education: Shaping the Minds and Brains for the Future’ (Accepted).” Graz: University of Graz, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58710
Knickenberg, Margarita, Fabian Karl Hoya, and Frank Hellmich. “Effects of Parental Feedback on Children’s Perceived Feedback, Motivation and Achievement. Single Paper. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. ‘Realising Potentials through Education: Shaping the Minds and Brains for the Future’ (Accepted).” Graz: University of Graz, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58715
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “The Role of Teacher Behaviour in Students’ Attitudes and Support towards Peers with Disabilities. Single Paper. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. ‘Realising Potentials through Education: Shaping the Minds and Brains for the Future’ (Accepted).” Graz: University of Graz, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58711
Finke, Pauline, Jan Roland Schulze, and Frank Hellmich. “Teachers’ Self-Efficacy Beliefs and Attitudes Concerning Inclusive Education. Single Paper. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. ‘Realising Potentials through Education: Shaping the Minds and Brains for the Future’ (Accepted).” Graz: University of Graz, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 59251
Finke, Pauline, Jan Roland Schulze, and Frank Hellmich. “Exploring Primary School Teachers’ and Special Education Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Concerning Inclusive Education: A Qualitative Study. Paper. ECER 2025 (European Conference on Educational Research). “Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives“ (Accepted).” Belgrade: University of Belgrade, 2025.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed