Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2159 Publications


2022 | Research Data | LibreCat-ID: 51688
Eickelmann, B., Drossel, K., & Labusch, A. (2022). International Computer and Information Literacy Study 2018 (ICILS 2018) (Version 1) [Datensatz]. Berlin. IQB – Institut zur Qualitätsentwicklung im Bildungswesen.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52351 | OA
Karsten, A., Schwede, J., Körber, M., & Scharlau, I. (2022). Transitivitätscharakteristika als Werkzeug in der systematischen qualitativen Metaphernanalyse. In R. Schmitt, J. Schröder, L. Pfaller, & A.-K. Hoklas (Eds.), Die Praxis der systematischen Metaphernanalyse: Anwendungen und Anschlüsse (pp. 201–216). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-36121-1
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44661
Eickelmann, B., Lorenz, R., Endberg, M., & Domke, M. (2022). Digitalisierungsbezogene Fortbildung und professionelle Lerngelegenheiten von Lehrpersonen der Sekundarstufe I in Deutschland und im Bundesländervergleich. In R. Lorenz, S. Yotyodying, B. Eickelmann, & M. Endberg (Eds.), Schule digital – der Länderindikator 2021. Lehren und Lernen mit digitalen Medien in der Sekundarstufe I in Deutschland im Bundesländervergleich und im Trend seit 2017 (pp. 187–210). Waxmann Verlag.
LibreCat
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 44632
Eickelmann, B., Casamassima, G., Labusch, A., Drossel, K., Sisask, M., Teidla-Kunitson, G., Kazani, A., Parsanoglou, D., Symeonaki, M., Gudmundsdottir, G. B., Holmarsdottir, H. B., Mifsud, L., & Barbovschi, M. (2022). Children and young people’s narratives and perceptions of ICT in education in selected European countries complemented by perspectives of teachers and further relevant stakeholders in the educational context. (DigiGen- working paper series No.11). https://doi.org/doi: 10.5281/zenodo.7152391
LibreCat | DOI
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 44633
Seland, I., Aldrich, R., Ayllón, S., Barbovschi, M., Bărbuță, A., Brugarolas, P., Casamassima, G., Drossel, K., Eickelmann, B., Gosme, E., Gudmundsdottir, G. B., Holmarsdottir, H. B., Hyggen, C., Lado, S., Tove, T., Kapella, O., Karatzogianni, A., Kazani, A., Labusch, A., … Zinoveva, L. (2022). Understanding children and young people as digital citizens. (DigiGen- working paper series No.12).
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 44659
Casamassima, G., Eickelmann, B., Labusch, A., Drossel, K., Barbovschi, M., Gudmundsdottir, G. B., Holmarsdottir, H. B., Kazani, A., Mifsud, L., Parsanoglou, D., Sisask, M., Symeonaki, M., & Teidla-Kunitsõn, G. (2022). Beyond participation: Video workshops across Europe to engage in research with children and young people and teacher candidates as collaborators investigating ICT in education (DigiGen- working paper series No.10). https://doi.org/doi: 10.5281/zenodo.6973455
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40452
Hellmich, F., Hoya, F. K., Schulze, J. R., & Blumberg, E. (2022). The composition of pre-service teacher teams and primary school students’ competencies in (non-)inclusive science lessons. Oral Communication. Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022), Polytechnic of Porto, Centre for Research and Innovation in Education (inED) of the School of Education.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35920
Löper, M. F., Görel, G., & Hellmich, F. (2022). Determinants for primary school teachers’ inclusive practices in heterogenous classes. Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2022 `Special Educational Needs´. “A Village to Teach a Child – The Influence of Contextual Factors on Learning and Development.”
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27995
van Ophuysen, S., Schürer, S., & Bloh, B. (2021). Die Gestaltung des Übergangs zur Weiterführenden Schule – Welche Maßnahmen wurden und werden an Grundschulen in NRW praktiziert? Zeitschrift für Grundschulforschung, 149–167. https://doi.org/10.1007/s42278-020-00101-8
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27997
Homt, M., & Bloh, B. (2021). Die Perspektive von Referendar*innen auf Forschendes Lernen. Tagung der Sektion Empirische Bildungsforschung in der DGfE, Mainz.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28446
Wehde, J., & Bloh, B. (2021). Die Reflexion der eigenen Lehrtätigkeit von Studierenden in Praxisphasen durch Forschendes Lernen: Prädiktiver Einfluss subjektiver Normen im schulischen und universitären Kontext. Jahrestagung der Sektion Schulpädagogik in der DGfE, Osnabrück.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28701
Bloh, T. (2021). Kollektive Reflexionsphasen. Jahrestagung der DGfE-Sektion Schulpädagogik “Reflexion und Reflexivität in Unterricht, Schule und Lehrer*innenbildung,” Osnabrück.
LibreCat
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 26656
Franzen, K. (2021). Quellen der Selbstwirksamkeitsüberzeugung von Grundschullehrkräften im Kontext inklusiver Erziehung und Bildung. Springer.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26686
Berisha-Gawlowski, A., Caruso, C., & Harteis, C. (2021). The concept of a digital twin and its potential for learning organizations. In D. Ifenthaler (Ed.), Digital transformation of learning organizations (pp. 95–113). Springer.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26690
Harteis, C. (2021). Die Forderung nach Lebenslangem Lernen: Zwischen Banalität, Herausforderung und Zumutung. In H. Gembris, S. Herbst, J. Menze, & T. Krettenauer (Eds.), Lebenslanges Lernen in der Musikpädagogik. Theorie und Praxis (pp. 37–50). Lit.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26697
Löper, M. F., & Hellmich, F. (2021). Erklärungsfaktoren für Handlungsintentionen von Lehrkräften an inklusiven und nicht-inklusiven Grundschulen bei der Gestaltung von adaptivem Unterricht. Empirische Pädagogik, 35(2), 141–163.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26700
Löper, M. F., Schwab, S., Lehofer, M., & Hellmich, F. (2021). The role of students’ experiences in attitude formation towards peers with non-compliant classroom behaviour in inclusive primary schools. European Journal of Special Needs Education, 1–15. https://doi.org/10.1080/08856257.2021.1967295
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26876
Hellmich, F., Hoya, F. K., Schulze, J. R., & Blumberg, E. (2021). Effects of pre-service teachers’ collaboration on children’s competencies and motivation in (non-)inclusive primary school science lessons. International Journal of Inclusive Education, 1–15. https://doi.org/10.1080/13603116.2020.1862406
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29064
Eickelmann, B., & Maaz, K. (2021). Blinde Flecken und die Hoffnung auf einen Innovationsschub. Schule in der digitalen Welt. In K. Maaz & M. Becker-Mrotzek (Eds.), Schule weiter denken (pp. 91–104). Duden-Verlag.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29067
Gerick, J., & Eickelmann, B. (2021). Schule und Lernen angesichts der Digitalisierung – Konzepte und Befunde. In G. Brägger & H.-G. Rolff (Eds.), Handbuch Lernen mit digitalen Medien (pp. 60–79). Beltz.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed