Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

34206 Publications


2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58481
M. Scholtysik, A. Rasor, C. Koldewey, and R. Dumitrescu, “Business model patterns for the circular economy,” presented at the ISPIM Conference Proceedings, Manchester, 2024.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53612 | OA
T. Bloh, M. Homt, and B. Bloh, “Das Praxissemester aus Referendar:innenperspektive – Forschende Grundhaltung zwischen erster und zweiter Ausbildungsphase,” in Dokumentarische Professionalisierungsforschung bezogen auf das Lehramtsstudium, J. Korte, D. Wittek, and J. Schröder, Eds. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2024, pp. 194–215.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56487
T. Ehlert, T. Mamedov, M. Schubert, and E. Y. Kenig, “Estimation of efficiency loss for stationary and moving structured packing columns using the hydrodynamic analogy approach,” presented at the 16th International Conference on Gas–Liquid and Gas–Liquid–Solid Reactor Engineering, Dresden, 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56132
J. Wehde, B. Bloh, and M. Homt, “Aktuelle Befunde zur politischen Involviertheit von Lehramtsstudierenden in Nordrhein-Westfalen,” presented at the Jahrestagung der Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF), Osnabrück, 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56216
B. Bloh, M. Homt, and J. Wehde, “Die Bedeutung von Praxisphasen für den eigenen Professionalisierungsprozess aus Referendar*innenperspektive,” presented at the Jahrestagung der Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) , Osnabrück, 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56215
M. Homt, B. Bloh, and J. Wehde, “Perspektiven angehender Lehrkräfte auf Forschendes Lernen – eine qualitative Längsschnittstudie,” presented at the Jahrestagung der Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) , Osnabrück, 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56961 | OA
J. Wehde, “Effekte eines partizipativen Lehrmoduls zur Demokratiebildung im Lehramtsstudium,” Zeitschrift für Hochschulentwicklung, vol. 19, no. 3, pp. 267–287, 2024, doi: 10.21240/zfhe/19-03/15.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57767
P. Pollmeier, D. Stroop, and S. Fechner, “Digitale Messwerterfassung im Chemieunterricht,” in Lehrkräftebildung in der digitalen Welt - Zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven, 1st ed., B. Herzig, B. Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, and J. Niemann, Eds. Waxmann, 2024, pp. 53–64.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56819
J. Wehde, “Überzeugungen von Lehramtsstudierenden zu Aspekten einer demokratischen Unterrichtsgestaltung,” presented at the Tagung Demokratiebildung als Querschnittsaufgabe der Lehrer:innenbildung, Trier, 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57546 | OA
J. Bischof, J. Gassen, A. Rohlfing-Bastian, D. Rostam-Afschar, and C. Sureth-Sloane, “Accounting for Transparency: a Framework and Three Applications in Tax, Managerial, and Financial Accounting,” Schmalenbach Journal of Business Research , 2024, doi: 10.1007/s41471-024-00200-7.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58503
D. Hambach, “Technologieakzeptanz beim Einsatz von Handhelds zur Unterstützung des Hörverstehens. Eine Datendiskussion,” presented at the 16. DGFF Nachwuchstagung - Brücken bauen - Perspektiven und Potenziale in der Fremdsprachenforschung, Paderborn, 2024.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58513
V. Peckhaus, “Philosophische Einmischungen. Abschiedsvorlesung, Universität Paderborn, 27.10.2023,” in Volker Peckhaus und Sebastian Luft: Philosophische Übergänge. Die Abschiedsvorlesung von Volker Peckhaus und die Antrittsvorlesung von Sebastian Luft im Oktober 2023, V. Albus, Ed. Paderborn: Universität Paderborn, 2024, pp. 15–27.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56235
J. Schoenherr, A. R. Strohmaier, and S. Schukajlow, “Learning with visualizations helps: A meta-analysis of visualization interventions in mathematics education,” Educational Research Review, vol. 45, Art. no. 100639, 2024, doi: 10.1016/j.edurev.2024.100639.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56237
J. Schoenherr and R. E. Mayer, “Anxiety Moderates the Effects of Drawing Support on Drawing Accuracy in Mathematical Modeling,” in Lecture Notes in Computer Science, Cham: Springer Nature Switzerland, 2024.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Review | LibreCat-ID: 58262 | OA
V. Peckhaus, “Volkert, Klaus, „Drei mathematische Freunde über Poincaré“, Philosophia Scientiæ 27.3 (2023), 129–159. ,” zbMATH Open, Zbl. 07828598. 2024.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56236
J. Schoenherr, “Personalizing real‐world problems: Posing own problems increases self‐efficacy expectations, intrinsic value, attainment value, and utility value,” British Journal of Educational Psychology, vol. 94, no. 2, pp. 407–424, 2024, doi: 10.1111/bjep.12653.
LibreCat | DOI
 

2024 | Patent | LibreCat-ID: 57094
S. Kruse and J. C. Scheytt, “Elektrooptische PLL.” 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57143
C. Bürgel, “Une nouvelle grammaire universitaire du français à l’intention des étudiants allophones : la Grammatik des gesprochenen und geschriebenen Französisch (zs. mit Dirk Siepmann),” Actes du Congrès Mondial de Linguistique française 2024 - 9ème Congrès Mondial de Linguistique Française, 2024.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57154
H. Asiimwe, H. Bode, P. Bogere, C. Freitag, and T. Mangeni, “Which Media for Whom? The Implementation of Microgrids as a Trigger of Transformational Adult Learning Opportunities in Formal, Informal and Situational Settings in Times of Change,” in Bildungsmedien für Erwachsene Educational Media for Adults , E. Andrzejewska, E. Matthes, S. Schütze, and J. Van Wiele, Eds. Verlag Julius Klinkhardt, 2024, p. (pp. 245–255).
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57165 | OA
A. B. Bauer, “Methodische Einführung des Konzeptes Messunsicheheiten in der Physik - Sprachliche Analyse von Standardwerken,” in Wissenschaftsdidaktik als kritische Kommunikationsanalyse - Ein Sammelband zur Weiterführung eines Gedankens von Ludwig Huber, I. Scharlau and T. Jenert, Eds. Opladen, Berlin, Toronto: Barbara Budrich, 2024, pp. 59–74.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=43

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed