Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

34998 Publications


2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59531
Ahmadi, Mehdi, et al. “Improvement of Wind Power Utilization Through Flexible Operation of Data Center in Wind Parks.” Renewable Energy, 123073, Elsevier BV, 2025, doi:10.1016/j.renene.2025.123073.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60040
Pfeffer, Nina, et al. “Enhancing Mechanical Strength of Ti-6Al-4V Sheet Material by Short-Time Sub-β-Transus Solution Heat Treatment and Additional Short-Time Annealing.” Materials Science and Engineering: A, vol. 926, 147787, Elsevier BV, 2025, doi:10.1016/j.msea.2025.147787.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59755
Peters, Tobias Martin, and Ingrid Scharlau. “Interacting with Fallible AI: Is Distrust Helpful When Receiving AI Misclassifications?” Frontiers in Psychology, vol. 16, 2025, doi:10.3389/fpsyg.2025.1574809.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60048 | OA
Gerlach, Raphael, et al. “On the Dynamical Hierarchy in Gathering Protocols with Circulant Topologies.” Lecture Notes in Computer Science, Springer Nature Switzerland, 2025, doi:10.1007/978-3-031-91736-3_19.
LibreCat | DOI | Download (ext.) | arXiv
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59995 | OA
Dreiling, Dmitrij, et al. “Increasing the Sensitivity of Ultrasonic Transmission Measurements for Elastic Material Parameter Estimation.” Measurement Science and Technology, vol. 36, 6, IOP Publishing, 2025, doi:10.1088/1361-6501/add9b6.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58516
Schönherr, Johanna, et al. “Emotions in Mathematics Learning: A Systematic Review and Meta-Analysis.” ZDM – Mathematics Education, Springer Science and Business Media LLC, 2025, doi:10.1007/s11858-025-01651-w.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59703
Schönherr, Johanna, and Richard E. Mayer. “Maximizing the Benefits of Student-Generated Drawing for Real-World Problem Solving.” Contemporary Educational Psychology, vol. 81, 102369, Elsevier BV, 2025, doi:10.1016/j.cedpsych.2025.102369.
LibreCat | DOI
 

2025 | Dissertation | LibreCat-ID: 59908
Gevers, Karina. Zeitfestigkeit von infrarotgeschweißten gefüllten Polyamiden . Shaker Verlag, 2025.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60084
Garske, Volker. “Schattenprinzip Und Klimawandel - Entwicklungschancen Für Lehrende Und Lernende Im Kontext Des Ökologischen Lernens .” Wissenschaft Aus Leidenschaft. Persönliche, Biografische, Wissenschaftliche Aspekte. FS Cyprian Rogowski Zum 70. Geburtstag, edited by Egon Spiegel et al., LIT, 2025, pp. 399–410.
LibreCat
 

2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 59916
Garske, Volker, editor. Die Bergpredigt (Mt 5,1-7,29). Interpretationen - Unterrichtsmodell. Westermann / Schöningh, 2025.
LibreCat
 

2025 | Misc | LibreCat-ID: 59050
Garske, Volker. „… Und Voll Wurde Die Erde von Ḥāmās“ (Gen 6,11) – Biblische Schöpfungserzählungen Im Kontext von Krieg Und Gewalt. Klett, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59824 | OA
Niere, Niklas, et al. “Transport Layer Obscurity: Circumventing SNI Censorship on the TLS-Layer.” 2025 IEEE Symposium on Security and Privacy (SP), 2025, doi:10.1109/SP61157.2025.00151.
LibreCat | Files available | DOI
 

2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 60097
Beverungen, Daniel, et al., editors. Conceptualizing Digital Responsibility for the Information Age. Springer Nature Switzerland, 2025, doi:10.1007/978-3-031-80119-8.
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60098
Niesing, Eric, et al. Wie Schützt Man Das Akademische Fähigkeitsselbstkonzept Im Inklusiven Unterricht? Die Rolle Des BFLPE, Der Individualisierung Im Unterricht Und Des Individuellen Vergleichstargets. 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60100
Richter, Alix, et al. “Interaction- or Material-Centred Implementation of Teacher Professional Development: A Comparison of Teachers’ Competence Development and Potential Lesson Planning Lehrkräftefortbildung Interaktions- Oder Materialzentriert Implementieren: Ein Vergleich Hinsichtlich Der Kompetenzentwicklung Sowie Der Potentiellen Unterrichtsplanung von Lehrkräften.” Journal Für Mathematik-Didaktik, vol. 46, no. 1, 8, Springer Science and Business Media LLC, 2025, doi:10.1007/s13138-025-00259-7.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60099 | OA
Dübbert, Alexander. “WIDERSPRECHEN in der Wikipedia zur Aushandlung des Begriffs der Nachhaltigkeit: Eine sprachreflexive, kommunikative Praktik.” Research on Language, vol. 2, no. 1, 2025, pp. 56–72, doi:https://doi.org/10.26204/KLUEDO/9044.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60102
Gloor, Noemi, et al. “Erfassung der numerischen Kompetenzen im                    Kindergartenalter.” Frühe Bildung, Hogrefe Publishing Group, 2025, doi:10.1026/2191-9186/a000699.
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60108
Köhler, D., et al. “In Situ Computed Tomography – Analysis of Settling Effects during Single-Lap Shear Tests with Clinch Points.” Materials Research Proceedings, vol. 52, Materials Research Forum LLC, 2025, doi:10.21741/9781644903551-15.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60113 | OA
Endberg, Manuela, et al. “Lehrkräftebildung in NRW: bildungsgerecht, digital, ko-konstruktiv. Ein standortübergreifendes bildungswissenschaftliches Seminarkonzept auf der Basis eines MOOCs .” Bildungsforschung und Bildungspraxis in der Metropole Ruhr. Schule und Lehrkräftebildung gemeinsam im regionalen Kontext entwickeln , edited by Isabell van Ackeren-Mindl et al., Waxmann, 2025, pp. 291–99.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56142 | OA
Schulze-Uludasdemir, Johanna, and Jan Niemann. “„Wir [haben] uns da auf eine Form eingegroovt…“ – Gestaltung einer Community of Practice zur Begegnung digitaler Transformationsprozesse in der Lehrkräftebildung. In Interdisziplinäre Studien des Paderborner Graduiertenzentrums für Kulturwissenschaften (Band 2).” Data - Culture - Society. Komplexe Transformationen verstehen und gestalten, edited by V. Uppenkamp and M. Vösgen-Nordloh, Verlag wbg, 2025, pp. 127–54.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=43

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed