Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
30869 Publications
2023 | Dissertation | LibreCat-ID: 50731
Pollmeier, Pascal. Umgang mit Evidenzen angehender Lehrkräfte in den Naturwissenschaften - Epistemologie in der Lehrkräfteausbildung. Universität Paderborn, 2023. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-1869.
LibreCat
| Files available
| DOI
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50742 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Bödger, Christian, Stefan Gnaase, Dennis Lehnert, and Thomas Tröster. “Investigation of the Influence of Process Parameters on Productivity in the LPBF Process for the Material Inconel 718.” In Proceedings of the 34th Annual International Solid Freeform Fabrication Symposium – An Additive Manufacturing Conference, 2023.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2023 | Report | LibreCat-ID: 50741 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Spiller, Achim, Hiltrud Nieberg, Britta Renner, Alfons Balmann, Regina Birna, Anja Bosy-Westphal, Anette Buyken, et al. Neue Sorgfaltspflichten Für Unternehmen Des Agrar- Und Ernährungssektors: Empfehlungen Zu Aktuellen Gesetzesentwicklungen. Berlin: Wissenschaftlicher Beirat für Agrarpolitik, Ernährung und gesundheitlichen Verbraucherschutz beim BMEL, 2023.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50802
Rumlich, Dominik, Raphaela Porsch, and Sonja Brunsmeier. “Beginn Des Englischunterrichts Aus Sicht von Eltern.” Zeitschrift Für Fremdsprachenforschung 34, no. 2 (2023): 177–200.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50801
Rumlich, Dominik, Raphaela Porsch, and Sonja Brunsmeier. “Starting Early? Ergebnisse Einer Elternbefragung Zum Beginn Des Englischunterrichts.” Grundschule Englisch, no. 85 (2023): 36–37.
LibreCat
2023 | Book | LibreCat-ID: 50561
Eickelmann, Birgit. Förderung von Chancengerechtigkeit Im Kontext von Digitalisierung. Bestandsaufnahme Und Perspektiven Für Die Schulische Personalentwicklung Und Unterstützendes Schulleitungshandeln. Eine Expertise, Angebunden an Das Programm Klasse!Digital – Ganzheitliche Schul- Und Unterrichtsentwicklung Für Heute Und Morgen (Gefördert Vom Ministerium Für Schule Und Bildung Des Landes Nordrhein-Westfalen, Der Wübben Stiftung Bildung Und RuhrFutur). , 2023.
LibreCat
| Files available
2023 | Misc | LibreCat-ID: 46533 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Buhl, Heike M., Birgit Eickelmann, Jan Niemann, Anna Raneck-Kuhlmann, and Kerstin Drossel. Qualitätsmanagement im Verbundvorhaben Communities of Practice für eine innovative Lehrerbildung NRW (COMeIN). Abschlussbericht, 2023.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48012
Rossel, Jost, Vladislav Mladenov, and Juraj Somorovsky. “Security Analysis of the 3MF Data Format.” In Proceedings of the 26th International Symposium on Research in Attacks, Intrusions and Defenses. ACM, 2023. https://doi.org/10.1145/3607199.3607216.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50827
Schulze, Johanna, and Birgit Eickelmann. “MOOCs in Inverted-Classroom-Szenarien in Der Lehrkräftebildung – Erkenntnisse Einer Evaluationsstudie.” In Inverted Classroom and beyond 2023: Agile Didaktik Für Nachhaltige Bildung , edited by J. Buchner, C. F. Freisleben-Teutscher, J. Hüther, I. Neiske, K. Morisse, R. Reimer, and K. Tengler, 89–102. Norderstedt: Books on Demand GmbH, 2023.
LibreCat
| Files available
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50978
Küpper, K., I. Garnefeld, and Lena Steinhoff. “Evaluation of Product Testing Programs as an Effective Marketing Tool - Negative and Positive Effects of Rejections in Product Testing Programs.” Odense: Proceedings of the 52nd European Marketing Academy Conference (EMAC), 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50975
Alberternst, B., M. Giesler, and Lena Steinhoff. “The Consumerization of Care: How Capitalism Is Co-Opting Solidarity.” Nashville: 2023 AMA Winter Marketing Educators’ Conference Proceedings, 2023.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 51020 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Mauermeister, Sylvi, Isabel Steinhardt, Roland Bloch, David Lohner, and Anja Schulz. “‘Immerhin wurden Erfahrungen mit digitalen Tools gemacht.’” Sozialmagazin 11 (2023): 66–72. https://doi.org/10.3262/SM2312066.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 29050 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Flagmeier, Vanessa, Jens Müller, and Caren Sureth-Sloane. “When Do Firms Highlight Their Effective Tax Rate?” Accounting and Business Research 53, no. 1 (2023): 1–37. https://doi.org/10.1080/00014788.2021.1958669.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46042 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Koch, Reinald, Svea Holtmann, and Henning Giese. “Losses Never Sleep – The Effect of Tax Loss Offset on Stock Market Returns during Economic Crises.” Journal of Business Economics 93, no. 1–2 (2023): 59–109. https://doi.org/10.1007/s11573-022-01134-4.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50824
Schulze, Johanna, Birgit Eickelmann, and Kerstin Drossel. “Einbettung von MOOCs in eine innovative Lehrkräftebildung – Ein Best-Practice-Ansatz im Themenfeld medienbezogene Schulentwicklung.” In Digitalisierung in der Hochschullehre – Perspektiven und Gestaltungsoptionen , edited by L. Mrohs, M. Hess, K. Lindner, S. Overhage, and J. Schlüter, 227–33. Bamberg: University of Bamberg Press, 2023. https://doi.org/10.20378/irb-59190.
LibreCat
| DOI
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 22924 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Hoppe, Thomas, Deborah Schanz, Susann Sturm, and Caren Sureth-Sloane. “The Tax Complexity Index – A Survey-Based Country Measure of Tax Code and Framework Complexity.” European Accounting Review 32, no. 2 (2023): 239–73. https://doi.org/10.1080/09638180.2021.1951316.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Misc | LibreCat-ID: 51075
Hälterlein, Jens. ELSA zieht in den Krieg - Zur Rolle der Kritik an autonomen Waffensystemen für deren Legitimationsstrategien. Vol. 4/2023. FIFF Kommunikation - Zeitschrift für Informatik und Gesellschaft, 2023.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 51088
Drossel, Kerstin, and Björn Rothstein. “Phasenübergreifende Zusammenarbeit in der digitalisierungsbezogenen Lehrer*innenbildung gestalten.” Themenheft im Online-Journal ‚Herausforderung Lehrer_innenbildung – Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion (HLZ)‘ 6 (2) (2023). https://doi.org/10.11576/HLZ-6409.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51021
Drossel, Kerstin, Birgit Eickelmann, M. Vennemann, and Nadine Fröhlich. “Fostering students’ resilience. Analyses towards factors of individual resilience in the computer and information literacy domain.” In Towards a collaborative society through creative learning, edited by T. Keane, C. Lewin, T. Brinda, and R. Bottino, 39–50. Springer Nature Switzerland, 2023.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Book | LibreCat-ID: 51027
Berntheisel, S., J. Chammon, S. Dehmel, Birgit Eickelmann, and M. et al. Impulse zur Förderung von Datenkompetenzen und Datenkultur. Handlungsempfehlungen aus dem Beteiligungsprozess “Roadmap Datenkompetenzen und Datenkultur.” Berlin: BMBF und VDI/VDE, 2023.
LibreCat
| Download (ext.)