Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

30875 Publications


2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40510
S. Podworny, Y. Fleischer, and S. Hüsing, “Grade 6 Students’ Perception and Use of Data-Based Decision Trees,” 2022, doi: 10.52041/iase.icots11.t2h3.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40509
P. Büker, “Aktuelle Entwicklungen in der Lehrer:innenbildung für Inklusion: Herausforderungen – Konzepte – Perspektiven. Keynote an der Tagung: Lehrer:innenbildung für Inklusion – Hochschuldidaktische Konzepte und Perspektiven an der Pädagogischen Hochschule Heidelberg,” 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37735
P. Büker and B. Hüpping, “Als Sozialforscher*innen die eigene Schule evaluieren und mitgestalten: Kindersichten auf ein partizipatives Setting in der Grundschule,” in Mitbestimmung von Kindern. Grundlagen für Unterricht, Schule und Hochschule, M. Grüning, S. Martschinke, J. Häbig, and S. Ertl, Eds. Weinheim und Basel: Beltz Juventa, 2022, pp. 172–192.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 38531
E. Gläser, J. Poschmann, P. Büker, and S. Miller, Eds., Reflexion und Reflexivität im Kontext Grundschule. Perspektiven für Forschung, Lehrer:innenbildung und Praxis, vol. 26. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39744
B. Kottmann and S. Miller, “Der Studiengang der integrierten Sonderpädagogik an der Universität Bielefeld,” in Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung, B. Serke and B. Streese, Eds. Verlag Julius Klinkhardt, 2022, pp. 163–172.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39775
B. Kottmann, “Der Übergang von der Grundschule zur weiterführenden Schule als (Soll-)Bruchstelle des Gemeinsamen Lernens? ,” in Grenzen.Gänge.Zwischen.Welten. Kontroversen - Entwicklungen – Perspektiven der Inklusionsforschung , B. Schimek, G. Kremsner, M. Proyer, R. Grubich, F. Paudel, and R. Grubich-Müller , Eds. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2022, pp. 165–172.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39766
B. Kottmann, “Inklusion, (k)eine ganz besondere Kunst?! Das Konstrukt ‘Sonderpädagogische Förderbedarf’ (als eine Diagnose) zwischen Schutz und Stigma,” in “Die Bildung Aller” - Kunstpädagogik und Inklusion , A. Brenne and M. Kaiser, Eds. Hannover: Fabrico, 2022, pp. 27–58.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 39716
B. Kottmann, “Rezension des Buches  ‘Schulentwicklung Inklusion. Empirische Einzelfallstudie eines Schulentwicklungsprozesses’ von Angelika Bengel,” Zeitschrift für Grundschulforschung, 2022, doi: 10.1007/s42278-022-00156-9.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39734
T. Dexel and B. Kottmann, “Inklusive Diagnostik in der Schule,” in Individuelle Förderung - Heterogenität und Handlungsperspektiven in der Schule, C. Fischer and D. Rott, Eds. Waxmann/UTB: Münster, 2022, pp. 97–107.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40672
M. Soleymani, I. Santamaria, and P. J. Schreier, “Improper signaling for multicell MIMO RIS-assisted broadcast channels with I/Q imbalance,” IEEE Transactions on Green Communications and Networking, vol. 6, no. 2, pp. 723–738, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40669
T. Hasija and T. Marrinan, “A GLRT for estimating the number of correlated components in sample-poor mCCA,” in Proc. 30th European Signal Processing Conference (EUSIPCO), 2022, pp. 2091–2095.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 30937
S. Hüsing and S. Podworny, “Computational Essays as an Approach for Reproducible Data Analysis in lower Secondary School,” 2022, doi: 10.52041/iase.zwwoh.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40647
T. Mamedov, E. Schleicher, M. Schubert, T. Ehlert, and E. Y. Kenig, “Liquid flow morphology investigation in structured packings for offshore applications using a novel flow imaging sensor,” presented at the Jahrestreffen der ProcessNet Fachgruppen Fluidverfahrenstechnik und Hochdruckverfahrenstechnik, Frankfurt am Main, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39564
P. Duschner, “Die Huixian-Figuren: über materielle und immaterielle Aspekte einer Kunstfälschung,” in Im-Materiell. Kulturerbe-Studien für Eva-Maria Seng zum 60. Geburtstag, P. Duschner, M. Silvestri, and M. Harnack, Eds. Berlin, Boston, 2022, pp. 105–119.
LibreCat
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 35775 | OA
C. Sureth-Sloane, Steuerreformen: Investitionsstimulus oder bloß heiße Luft? Wann steuerliche Verlustrückträge der Wirtschaft helfen können. VHB, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40984
Y. Feng et al., “Synthesis and Characterization of Catalytically Active Au Core─Pd Shell Nanoparticles Supported on Alumina,” Langmuir, vol. 38, no. 42, pp. 12859–12870, 2022, doi: 10.1021/acs.langmuir.2c01834.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40993
K. Wissel et al., “Single-Layer T′ Nickelates: Synthesis of the La and Pr Members and Electronic Properties across the Rare-Earth Series,” Chemistry of Materials, vol. 34, no. 16, pp. 7201–7209, 2022, doi: 10.1021/acs.chemmater.2c00726.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40985
J. Moll et al., “Pseudo‐Octahedral Iron(II) Complexes with Near‐Degenerate Charge Transfer and Ligand Field States at the Franck‐Condon Geometry,” Chemistry – A European Journal, vol. 28, no. 57, 2022, doi: 10.1002/chem.202201858.
LibreCat | DOI
 

2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 41008
P. Dierks, Synthesis and characterization of multichromophoric iron(II) complexes as novel photosensitizers. 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 40518
A. Pöhler, Automatisierte dezentrale Produktionssteuerung für cyber-physische Produktionssysteme mit digitaler Repräsentation der Beschäftigten. LibreCat University, 2022.
LibreCat | Files available | DOI
 

Filters and Search Terms

department=44

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed