Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

30815 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54795
Hälterlein, J. (n.d.). Conflicting Values in Epidemiological Modelling, Simulation and Dashboard-Design. A Contribution to the Analysis of the Epistemization of Pandemic Politics. Digital Culture & Society.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54796
Hüsing, S., Sparmann, S., Schulte, C., & Bolte, M. (2024). Identifying K-12 Students’ Approaches to Using Worked Examples for Epistemic Programming. Proceedings of the 2024 Symposium on Eye Tracking Research and Applications. https://doi.org/10.1145/3649902.3655094
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54807
Hinnenthal, K., Liedtke, D., & Scheideler, C. (2024). Efficient Shape Formation by 3D Hybrid Programmable Matter: An Algorithm for Low Diameter Intermediate Structures. In A. Casteigts & F. Kuhn (Eds.), 3rd Symposium on Algorithmic Foundations of Dynamic Networks (SAND 2024) (Vol. 292, p. 15:1–15:20). Schloss Dagstuhl – Leibniz-Zentrum für Informatik. https://doi.org/10.4230/LIPIcs.SAND.2024.15
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54802
Kostitsyna, I., Liedtke, D., & Scheideler, C. (2024). Universal Coating by 3D Hybrid Programmable Matter. In Y. Emek (Ed.), Structural Information and Communication Complexity. Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-031-60603-8_21
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54756
Knickenberg, M., & Zurbriggen, C. (2024). Students’ academic motivation in relation to peer interactions and social environment considering behavioral problems using the experience sampling method. EARLI SIG 15 ‘Special Educational Needs,’ Valencia, Spain.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54755
Knickenberg, M., & Zurbriggen, C. (2024). Effekte von Peerinteraktionen und des sozialen Umfelds auf die aktuelle Motivation von Schüler*innen. Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF), Osnabrück.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54811
Pollmeier, P., Vogelsang, C., & Rogge, T. (2024). Eigenvideografien als Instrument zur Professionalisierung angehender Lehrkräfte. In H. van Vorst (Ed.), Frühe naturwissenschaftliche Bildung GDCP Jahrestagung 2023 (Vol. 44).
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54815
Pollmann, R., Roeder, F., Quiring, V., Ricken, R., Eigner, C., Brecht, B., & Silberhorn, C. (2024). Integrated, bright broadband, two-colour parametric down-conversion source. Optics Express, 32(14), Article 23945. https://doi.org/10.1364/oe.522549
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54812
Weinbrenner, L. T., Prasannan, N., Hansenne, K., Denker, S., Sperling, J., Brecht, B., Silberhorn, C., & Gühne, O. (2024). Certifying the Topology of Quantum Networks: Theory and Experiment. Physical Review Letters, 132(24), Article 240802. https://doi.org/10.1103/physrevlett.132.240802
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54818
Papenkordt, J. (2024). Navigating Transparency: The Influence of On-demand Explanations on Non-expert User Interaction with AI. In Artificial Intelligence in HCI. Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-031-60606-9_14
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54810
Löper, M. F., Knickenberg, M., Kretzer, T., Schulze, J. R., & Hellmich, F. (2024). Adaptives Lernen im inklusiven Unterricht aus der Perspektive von Grund- und Förderschullehrkräften – Ergebnisse aus einer Interviewstudie. Posterpräsentation auf der Herbsttagung 2024 der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF).
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54836
Schoenherr, J., & Schukajlow, S. (2024). Preservice teachers’ judgments of students’ expectations of success and task values: Close relations with their personal task motivation. Teaching and Teacher Education, 148, Article 104659. https://doi.org/10.1016/j.tate.2024.104659
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54835
Knickenberg, M., & Zurbriggen, C. (2024). Die Bedeutung von Peers für die aktuelle akademische Motivation von Schüler*innen unter Berücksichtigung von Verhaltensproblemen. AESF(Arbeitsgruppe für empirische sonderpädagogische Forschung), München.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54837 | OA
Hetkämper, T., Claes, L., & Henning, B. (2024). Das Unhörbare sehen – Ultraschall mittels Schlierentechnik visualisieren. Akustik Journal, 2024(02), 18–25.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book | LibreCat-ID: 54238 | OA
Lütje-Klose, B., Wild, E., Grüter, S., Gorges, J., Neumann, P., Papenberg, A., & Goldan , J. (2024). Kooperation in inklusiven Schulen. transcript Verlag. https://doi.org/10.14361/9783839460689
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54828
Fröhleke, C., Janke, S., Habig, S., & Fechner, S. (2024). Evaluation eines digitalen Tools zur Laborpraktikumsvorbereitung. In H. van Vorst (Ed.), Frühe naturwissenschaftliche Bildung GDCP Jahrestagung 2023.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54784
Janzen, T., Vogelsang, C., & Rumlich, D. (2024). Feedbackkompetenz handlungsnah prüfen: Die Entwicklung einer rollenspielbasierten Simulation als Prüfungsformat für angehende Englischlehrkräfte. In D. Gerlach (Ed.), Wissen, Können und Handeln von Fremdsprachenlehrpersonen (pp. 221–234).
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44860
Peckhaus, V. (2024). Kritische Mathematik und die Axiomatik Hilberts. In K. Hermann & B. Schwitzer (Eds.), Der Geist der kritischen Schule. Kantisches Denken in der Tradition von Jakob Friedrich Fries und Leonard Nelson im 20. Jahrhundert: Wirkungen und Aktualität (im Erscheinen). SpringerNature.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44862
Peckhaus, V. (2024). (Neo-)Kantian Foundation of Foundations: The Göttingen Case. In H. Pulte & G. Nickel (Eds.), New Perspectives on Neo-Kantianism and the Sciences (im Erscheinen). Routledge.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44861
Peckhaus, V. (2024). Die Neuformierung der Mathematischen Logik im Nachkriegsdeutschland. In M. Remenyi, V. Remmert, & N. Schappacher (Eds.), Geschichte der Tagungen am MFO, 1944 bis 1960er Jahre (im Erscheinen).
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=44

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed