Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

32547 Publications


2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58181
Sloane, H. S., & Jenert, T. (2024). Disciplinarity as a Challenge for Innovation: Experiences from a Teaching Innovation Project. EARILI SIG4 & SIG17 Conference 2024, Utrecht, The Netherlands.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56264 | OA
Buhl, H. M., Fisher, J. B., & Rohlfing, K. (2024). Changes in partner models – Effects of adaptivity in the course of explanations. Proceedings of the Annual Meeting of the Cognitive Science Society, 46.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Dissertation | LibreCat-ID: 58164 | OA
Junker, A. (2024). Datengetriebene Modellbildung für nichtlineare mechatronische Systeme in regelungstechnisch verwertbarer Form: Vol. Band 428. Heinz Nixdorf Institut. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-2158
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57407
Süßmann, J. (2024). Aus Reflexion in Unmittelbarkeit. Herders Bückeburger Geschichtsphilosophie. In S. Brüdermann & L. van Laak (Eds.), Johann Gottfried Herder. Die Formation seines Werkes in Bückeburg 1771–1776 (Vol. 80, pp. 171–189). Wallstein.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58177
Dannenberg, A., Gutsche, G., Batzke, M. C. L., Christens, S., Engler, D., Mankat, F., Möller, S., Weingärtner, E., Ernst, A., Lumkowsky, M., von Wangenheim, G., Hornung, G., & Ziegler, A. (2024). The Effects of Norms on Environmental Behavior. Review of Environmental Economics and Policy, 18(1), 165–187. https://doi.org/10.1086/727588
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58230
Vernholz, M., & Temmen, K. (2024). Vergleichsprozesse und ihr Einfluss auf die selbst wahrgenommenen Fähigkeiten angehender gewerblich-technischer Lehrkräfte. In B. Zinn, R. Tenberg, & D. Pittich (Eds.), Book of Abstracts zum 8. Technikdidaktik-Symposium.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58229
Vernholz, M., & Temmen, K. (2024). Im Spannungsfeld zwischen Fach- und Bildungswissenschaft - Einflussfaktoren auf die Selbsteinschätzungen gewerblich-technischer Lehramtsstudierender in den verschiedenen Bereichen des Master of Education. Jahrestagung 2024 der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der DGfE, Dresden.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58228
Vernholz, M., & Jonas-Ahrend, G. (2024). „Und ich sag mal, Theorie und Praxis ist zweierlei” – Wie können Praxisphasen Lehramtsstudierende auf zukünftige Anforderungen vorbereiten? Jahrestagung 2024 der DGTB, Halle (an der Saale).
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58226
Vernholz, M., Schäfers, J., Jonas-Ahrend, G., & Temmen, K. (2024). Uni trifft Schule - Kooperative Unterrichtsentwicklung unter Einbezug von KI in der gewerblich-technischen Lehramtsausbildung. 9. Technikdidaktiksymposium, München.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57309
Safranoglou, I., Stavroulakis, A., Pottebaum, J., Ebel, M., Lamprinakis, G., Dimelli, D., & Mania, K. (2024). Augmented Reality for Real-Time Decision-Making in Flood Emergencies. 2024 IEEE International Symposium on Mixed and Augmented Reality Adjunct (ISMAR-Adjunct). 2024 IEEE International Symposium on Mixed and Augmented Reality. https://doi.org/10.26233/heallink.tuc.101342
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58166
Jonas-Ahrend, G., Kaiser, F., & Traum, A. (2024). Netzwerk empirische Forschung zur beruflichen Lehrkräftebildung (Poster). Jahrestagung der Sektion Berufs- und  Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, Dresden.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58257
Ratnam, T., Gudjonsdottir, H., & Jonas-Ahrend, G. (2024). The Emergence of an Invisible College as an Offshoot withn the ISATT Community. AERA Invisible College for Research on Teaching Schedule and Session Descriptions, Philadelphia/USA.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58233
Gräßler, I., Pottebaum, J., Hieb, M., Pratzler-Wanczura, S., Krüger, O., Kruijff, I., & Rupp, N. (2024). Weather-induced emergency situations: Extreme data in situational awareness and visualisation. In B. Bernsdorf (Ed.), Proceedings of the Days of Security Research 2023. Technische Hochschule Georg Agricola.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57300 | OA
Gräßler, I., Ebel, M., & Pottebaum, J. (2024). Model-based planning of test cases and test scenarios to support engineering of Cyber-Physical Systems. 2024 IEEE International Symposium on Systems Engineering (ISSE). IEEE International Symposium on Systems Engineering 2024, Perugia. https://doi.org/10.1109/isse63315.2024.10741135
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58258
Fechner, S. (2024). “Das ist einfach so!” - Eine kritische Analyse von Lehrwerken der Chemie in der Studieneingangsphase. In I. Scharlau & T. Jenert (Eds.), Wissenschaftsdidaktik als kritische Kommunikationsanalyse - Ein Sammelwerk zur Weiterführung eines Gedankens von Ludwig Huber (pp. 29–44). Budrich.
LibreCat
 

2024 | Book Review | LibreCat-ID: 50069
Peckhaus, V. (2024). Leibniz, Gottfried Wilhelm, General Inquiries on the Analysis of Notions and Truths, edited with an English translation by Massimo Mugnai, Oxford University Press: Oxford 2021 (BSHP New Texts in the History of Philosophy). In Mathematical Reviews, MR457231.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 37062 | OA
Peckhaus, V. (2024). Fraenkel, Adolf Abraham Halevi. In NDB-online, veröffentlicht am 01.07.2024.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Review | LibreCat-ID: 56262 | OA
Peckhaus, V. (2024). Morscher, Edgar, Bernard Bolzano’s System der Philosophie (Bernard Bolzano-Gesamtausgabe. Einleitungsband, Tl. 3), Frommann-Holzboog Verlag, Eckhart Holzboog: Stuttgart-Bad Cannstatt 2024. . In zbMATH Open, Zbl. 06936266.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58269
Dettelbach, A., & Häsel-Weide, U. (2024). Operative Beziehungen erkennen, beschreiben und nutzen – Initiierung von Lernprozessen unter Einbeziehung der App ‚Rechenfeld‘. In C. Bierbrauer, S. Ladel, & M. Platz (Eds.), Förderung prozessbezogener Kompetenzen mit digitalen Medien. Mit mathematischen Objekten und Werkzeugen arbeiten (pp. 184–200). WTM-Verlag.
LibreCat | Files available
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 58277
Woppowa, J. (Ed.). (n.d.). Im Gespräch. Studienhandbuch zum jüdisch-christlichen Dialog.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=44

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed