Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

32547 Publications


2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58181
Sloane HS, Jenert T. Disciplinarity as a Challenge for Innovation: Experiences from a Teaching Innovation Project. In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56264 | OA
Buhl HM, Fisher JB, Rohlfing K. Changes in partner models – Effects of adaptivity in the course of explanations. Proceedings of the Annual Meeting of the Cognitive Science Society. 2024;46.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Dissertation | LibreCat-ID: 58164 | OA
Junker A. Datengetriebene Modellbildung für nichtlineare mechatronische Systeme in regelungstechnisch verwertbarer Form. Vol Band 428. Heinz Nixdorf Institut; 2024. doi:10.17619/UNIPB/1-2158
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57407
Süßmann J. Aus Reflexion in Unmittelbarkeit. Herders Bückeburger Geschichtsphilosophie. In: Brüdermann S, Laak L van, eds. Johann Gottfried Herder. Die Formation seines Werkes in Bückeburg 1771–1776. Vol 80. Schaumburger Studien. Wallstein; 2024:171–189.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58177
Dannenberg A, Gutsche G, Batzke MCL, et al. The Effects of Norms on Environmental Behavior. Review of Environmental Economics and Policy. 2024;18(1):165-187. doi:10.1086/727588
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58230
Vernholz M, Temmen K. Vergleichsprozesse und ihr Einfluss auf die selbst wahrgenommenen Fähigkeiten angehender gewerblich-technischer Lehrkräfte. In: Zinn B, Tenberg R, Pittich D, eds. Book of Abstracts Zum 8. Technikdidaktik-Symposium. Journal of Technical Education. ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58229
Vernholz M, Temmen K. Im Spannungsfeld zwischen Fach- und Bildungswissenschaft - Einflussfaktoren auf die Selbsteinschätzungen gewerblich-technischer Lehramtsstudierender in den verschiedenen Bereichen des Master of Education. In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58228
Vernholz M, Jonas-Ahrend G. „Und ich sag mal, Theorie und Praxis ist zweierlei” – Wie können Praxisphasen Lehramtsstudierende auf zukünftige Anforderungen vorbereiten? In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58226
Vernholz M, Schäfers J, Jonas-Ahrend G, Temmen K. Uni trifft Schule - Kooperative Unterrichtsentwicklung unter Einbezug von KI in der gewerblich-technischen Lehramtsausbildung. In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57309
Safranoglou I, Stavroulakis A, Pottebaum J, et al. Augmented Reality for Real-Time Decision-Making in Flood Emergencies. In: 2024 IEEE International Symposium on Mixed and Augmented Reality Adjunct (ISMAR-Adjunct). IEEE; 2024. doi:https://doi.org/10.26233/heallink.tuc.101342
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58166
Jonas-Ahrend G, Kaiser F, Traum A. Netzwerk empirische Forschung zur beruflichen Lehrkräftebildung (Poster). In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58257
Ratnam T, Gudjonsdottir H, Jonas-Ahrend G. The Emergence of an Invisible College as an Offshoot withn the ISATT Community. In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58233
Gräßler I, Pottebaum J, Hieb M, et al. Weather-induced emergency situations: Extreme data in situational awareness and visualisation. In: Bernsdorf B, ed. Proceedings of the Days of Security Research 2023. Technische Hochschule Georg Agricola; 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57300 | OA
Gräßler I, Ebel M, Pottebaum J. Model-based planning of test cases and test scenarios to support engineering of Cyber-Physical Systems. In: 2024 IEEE International Symposium on Systems Engineering (ISSE). IEEE; 2024. doi:10.1109/isse63315.2024.10741135
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58258
Fechner S. “Das ist einfach so!” - Eine kritische Analyse von Lehrwerken der Chemie in der Studieneingangsphase. In: Scharlau I, Jenert T, eds. Wissenschaftsdidaktik als kritische Kommunikationsanalyse - Ein Sammelwerk zur Weiterführung eines Gedankens von Ludwig Huber. Budrich; 2024:29-44.
LibreCat
 

2024 | Book Review | LibreCat-ID: 50069
Peckhaus V. Leibniz, Gottfried Wilhelm, General Inquiries on the Analysis of Notions and Truths, edited with an English translation by Massimo Mugnai, Oxford University Press: Oxford 2021 (BSHP New Texts in the History of Philosophy). Mathematical Reviews, MR457231. Published online 2024.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 37062 | OA
Peckhaus V. Fraenkel, Adolf Abraham Halevi. In: NDB-online, veröffentlicht am 01.07.2024. ; 2024.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Review | LibreCat-ID: 56262 | OA
Peckhaus V. Morscher, Edgar, Bernard Bolzano’s System der Philosophie (Bernard Bolzano-Gesamtausgabe. Einleitungsband, Tl. 3), Frommann-Holzboog Verlag, Eckhart Holzboog: Stuttgart-Bad Cannstatt 2024. . zbMATH Open, Zbl 06936266. Published online 2024.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58269
Dettelbach A, Häsel-Weide U. Operative Beziehungen erkennen, beschreiben und nutzen – Initiierung von Lernprozessen unter Einbeziehung der App ‚Rechenfeld‘. In: Bierbrauer C, Ladel S, Platz M, eds. Förderung prozessbezogener Kompetenzen mit digitalen Medien. Mit mathematischen Objekten und Werkzeugen arbeiten. WTM-Verlag; 2024:184-200.
LibreCat | Files available
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 58277
Woppowa J, ed. Im Gespräch. Studienhandbuch zum jüdisch-christlichen Dialog.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=44

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed