Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
32547 Publications
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58181
H. S. Sloane and T. Jenert, “Disciplinarity as a Challenge for Innovation: Experiences from a Teaching Innovation Project,” presented at the EARILI SIG4 & SIG17 Conference 2024, Utrecht, The Netherlands, 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56264 |

H. M. Buhl, J. B. Fisher, and K. Rohlfing, “Changes in partner models – Effects of adaptivity in the course of explanations,” Proceedings of the Annual Meeting of the Cognitive Science Society, vol. 46, 2024.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Dissertation | LibreCat-ID: 58164 |

A. Junker, Datengetriebene Modellbildung für nichtlineare mechatronische Systeme in regelungstechnisch verwertbarer Form, vol. Band 428. Paderborn: Heinz Nixdorf Institut, 2024.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57407
J. Süßmann, “Aus Reflexion in Unmittelbarkeit. Herders Bückeburger Geschichtsphilosophie,” in Johann Gottfried Herder. Die Formation seines Werkes in Bückeburg 1771–1776, vol. 80, S. Brüdermann and L. van Laak, Eds. Göttingen: Wallstein, 2024, pp. 171–189.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58177
A. Dannenberg et al., “The Effects of Norms on Environmental Behavior,” Review of Environmental Economics and Policy, vol. 18, no. 1, pp. 165–187, 2024, doi: 10.1086/727588.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58230
M. Vernholz and K. Temmen, “Vergleichsprozesse und ihr Einfluss auf die selbst wahrgenommenen Fähigkeiten angehender gewerblich-technischer Lehrkräfte,” in Book of Abstracts zum 8. Technikdidaktik-Symposium, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58229
M. Vernholz and K. Temmen, “Im Spannungsfeld zwischen Fach- und Bildungswissenschaft - Einflussfaktoren auf die Selbsteinschätzungen gewerblich-technischer Lehramtsstudierender in den verschiedenen Bereichen des Master of Education,” presented at the Jahrestagung 2024 der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der DGfE, Dresden, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58228
M. Vernholz and G. Jonas-Ahrend, “„Und ich sag mal, Theorie und Praxis ist zweierlei” – Wie können Praxisphasen Lehramtsstudierende auf zukünftige Anforderungen vorbereiten?,” presented at the Jahrestagung 2024 der DGTB, Halle (an der Saale), 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58226
M. Vernholz, J. Schäfers, G. Jonas-Ahrend, and K. Temmen, “Uni trifft Schule - Kooperative Unterrichtsentwicklung unter Einbezug von KI in der gewerblich-technischen Lehramtsausbildung,” presented at the 9. Technikdidaktiksymposium, München, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57309
I. Safranoglou et al., “Augmented Reality for Real-Time Decision-Making in Flood Emergencies,” presented at the 2024 IEEE International Symposium on Mixed and Augmented Reality, 2024, doi: https://doi.org/10.26233/heallink.tuc.101342.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58166
G. Jonas-Ahrend, F. Kaiser, and A. Traum, “Netzwerk empirische Forschung zur beruflichen Lehrkräftebildung (Poster),” presented at the Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, Dresden, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58257
T. Ratnam, H. Gudjonsdottir, and G. Jonas-Ahrend, “The Emergence of an Invisible College as an Offshoot withn the ISATT Community,” presented at the AERA Invisible College for Research on Teaching Schedule and Session Descriptions, Philadelphia/USA, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58233
I. Gräßler et al., “Weather-induced emergency situations: Extreme data in situational awareness and visualisation,” in Proceedings of the Days of Security Research 2023, Dortmund, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57300 |

I. Gräßler, M. Ebel, and J. Pottebaum, “Model-based planning of test cases and test scenarios to support engineering of Cyber-Physical Systems,” presented at the IEEE International Symposium on Systems Engineering 2024, Perugia, 2024, doi: 10.1109/isse63315.2024.10741135.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58258
S. Fechner, “‘Das ist einfach so!’ - Eine kritische Analyse von Lehrwerken der Chemie in der Studieneingangsphase,” in Wissenschaftsdidaktik als kritische Kommunikationsanalyse - Ein Sammelwerk zur Weiterführung eines Gedankens von Ludwig Huber, I. Scharlau and T. Jenert, Eds. Budrich, 2024, pp. 29–44.
LibreCat
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 50069
V. Peckhaus, “Leibniz, Gottfried Wilhelm, General Inquiries on the Analysis of Notions and Truths, edited with an English translation by Massimo Mugnai, Oxford University Press: Oxford 2021 (BSHP New Texts in the History of Philosophy),” Mathematical Reviews, MR457231. 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 37062 |

V. Peckhaus, “Fraenkel, Adolf Abraham Halevi,” in NDB-online, veröffentlicht am 01.07.2024, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 56262 |

V. Peckhaus, “Morscher, Edgar, Bernard Bolzano’s System der Philosophie (Bernard Bolzano-Gesamtausgabe. Einleitungsband, Tl. 3), Frommann-Holzboog Verlag, Eckhart Holzboog: Stuttgart-Bad Cannstatt 2024. ,” zbMATH Open, Zbl. 06936266. 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58269
A. Dettelbach and U. Häsel-Weide, “Operative Beziehungen erkennen, beschreiben und nutzen – Initiierung von Lernprozessen unter Einbeziehung der App ‚Rechenfeld‘,” in Förderung prozessbezogener Kompetenzen mit digitalen Medien. Mit mathematischen Objekten und Werkzeugen arbeiten, C. Bierbrauer, S. Ladel, and M. Platz, Eds. WTM-Verlag, 2024, pp. 184–200.
LibreCat
| Files available
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 58277
J. Woppowa, Ed., Im Gespräch. Studienhandbuch zum jüdisch-christlichen Dialog. Tübingen .
LibreCat