Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
163 Publications
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29742
Das Praxissemester aus der Perspektive von Mentor*innen: Aufgaben, Ziele und Betreuungsstrategien involvierter Lehrkräfte.
C. Caruso, M. Goller, Praxis Forschung Lehrer*innen Bildung 3 (2021).
LibreCat
| Files available
| DOI
C. Caruso, M. Goller, Praxis Forschung Lehrer*innen Bildung 3 (2021).
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26689
Digitalisation in agriculture: Knowledge and learning requirements of German diary farmers
M. Goller, C. Caruso, C. Harteis, International Journal of Research on Vocational and Educational Training 8 (2021) 208–223.
LibreCat
M. Goller, C. Caruso, C. Harteis, International Journal of Research on Vocational and Educational Training 8 (2021) 208–223.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26681
Expertiseentwicklung: Umwandlung von Wissen in Können
C. Harteis, S. Billett, H. Gruber, in: G. Neuweg, R. Hermkes, T. Bonowski (Eds.), Implizites Wissen. Berufs- und wirtschaftspädagogische Annäherungen, wbv, Bielefeld, 2020, pp. 155–174.
LibreCat
C. Harteis, S. Billett, H. Gruber, in: G. Neuweg, R. Hermkes, T. Bonowski (Eds.), Implizites Wissen. Berufs- und wirtschaftspädagogische Annäherungen, wbv, Bielefeld, 2020, pp. 155–174.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 16508
Inwiefern können Praxisphasen im Studium zu einer Theorie-Praxis-Relationierung beitragen? Implikationen für die professionelle Entwicklung angehender Lehrkräfte.
C. Harteis, C. Caruso, in: K. Rheinländer, D. Scholl (Eds.), Verlängerte Praxisphasen in der universitären Lehrerbildung: Spannungsfelder zwischen Theorie, Praxis und der Bestimmung von Professionalisierung , Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2020, pp. 58–73.
LibreCat
C. Harteis, C. Caruso, in: K. Rheinländer, D. Scholl (Eds.), Verlängerte Praxisphasen in der universitären Lehrerbildung: Spannungsfelder zwischen Theorie, Praxis und der Bestimmung von Professionalisierung , Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2020, pp. 58–73.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26680
Digitalisierung in der Landwirtschaft. Gründe, Optionen und Bewertungen aus Perspektive von Milchviehlandwirtinnen und -landwirten
M. Goller, C. Caruso, A. Berisha-Gawlowski, C. Harteis, in: D. Heisler, J. Meier (Eds.), Digitalisierung am Übergang Schule Beruf Ansätze und Perspektiven in Arbeitsdomänen und beruflicher Förderung, wbv, Bielefeld, 2020, pp. 53–76.
LibreCat
| Files available
M. Goller, C. Caruso, A. Berisha-Gawlowski, C. Harteis, in: D. Heisler, J. Meier (Eds.), Digitalisierung am Übergang Schule Beruf Ansätze und Perspektiven in Arbeitsdomänen und beruflicher Förderung, wbv, Bielefeld, 2020, pp. 53–76.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26684
The contribution of mental simulation to the development of intuition
B. Steffen, M. Goller, C. Harteis, in: M. Sinclair (Ed.), Intuition Handbook: Bridging Research and Practice, Edgar Elgar, Cheltenham, 2020, pp. 241–254.
LibreCat
| Files available
B. Steffen, M. Goller, C. Harteis, in: M. Sinclair (Ed.), Intuition Handbook: Bridging Research and Practice, Edgar Elgar, Cheltenham, 2020, pp. 241–254.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 29105
Schulstationen in der Pflegeausbildung: Zur Lernförderlichkeit eines komplexen Lehr-Lernarrangements
M. Goller, B. Steffen, D. Lau, Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik 116 (2020) 364–390.
LibreCat
| DOI
M. Goller, B. Steffen, D. Lau, Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik 116 (2020) 364–390.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16507
Engineering students' learning during internships: Exploring the explanatory power of the job demands‐control‐support model
M. Goller, C. Harteis, D. Gijbels, V. Donche, Journal of Engineering Education 109 (2020) 307–324.
LibreCat
| DOI
M. Goller, C. Harteis, D. Gijbels, V. Donche, Journal of Engineering Education 109 (2020) 307–324.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29108
Lernen zu Unterrichten – Veränderungen in den Einstellungsmustern von Lehramtsstudierenden während des Praxissemesters im Zusammenhang mit mentorieller Lernbegleitung und Kompetenzeinschätzung
A. Gröschner, M. Goller, T. Haschner, in: I. Ulrich, A. Gröschner (Eds.), Praxissemester im Lehramtsstudium in Deutschland: Wirkungen auf Studierende, Springer VS, 2020, pp. 209–241.
LibreCat
| DOI
A. Gröschner, M. Goller, T. Haschner, in: I. Ulrich, A. Gröschner (Eds.), Praxissemester im Lehramtsstudium in Deutschland: Wirkungen auf Studierende, Springer VS, 2020, pp. 209–241.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16506
Conceptual Change in the Face of Digitalization: Challenges for Workplaces and Workplace Learning
C. Harteis, M. Goller, C. Caruso, Frontiers in Education 5 (2020) 1–10.
LibreCat
| DOI
C. Harteis, M. Goller, C. Caruso, Frontiers in Education 5 (2020) 1–10.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29751
Auswirkungen der Digitalisierung industrieller Arbeit auf die berufliche und allgemeine Bildung
A. Berisha-Gawlowski, C. Caruso, M. Goller, C. Harteis, in: D. Heisler, J. Meier (Eds.), Digitalisierung am Übergang Schule Beruf: Ansätze und Perspektiven in Arbeitsdomänen und beruflicher Förderung, wbv, Bielefeld, 2020, pp. 33–52.
LibreCat
| Files available
A. Berisha-Gawlowski, C. Caruso, M. Goller, C. Harteis, in: D. Heisler, J. Meier (Eds.), Digitalisierung am Übergang Schule Beruf: Ansätze und Perspektiven in Arbeitsdomänen und beruflicher Förderung, wbv, Bielefeld, 2020, pp. 33–52.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26678
Auswirkungen der Digitalisierung industrieller Arbeit auf die allgemeine und berufliche Bildung
A. Berisha-Gawlowski, C. Caruso, M. Goller, C. Harteis, in: D. Heisler, J. Meier (Eds.), Digitalisierung und Berufsbildung 4.0 am Übergang Schule - Beruf, wbv, Bielefeld, 2020, pp. 33–52.
LibreCat
| DOI
A. Berisha-Gawlowski, C. Caruso, M. Goller, C. Harteis, in: D. Heisler, J. Meier (Eds.), Digitalisierung und Berufsbildung 4.0 am Übergang Schule - Beruf, wbv, Bielefeld, 2020, pp. 33–52.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4798
Supporting learning at work in an era of digitalization of work
C. Harteis, in: A. Bahl, A. Dietzen (Eds.), Work-Based Learning as a Pathway to Competence-Based Education, Barbara Budrich, Opladen, 2019, pp. 85–97.
LibreCat
C. Harteis, in: A. Bahl, A. Dietzen (Eds.), Work-Based Learning as a Pathway to Competence-Based Education, Barbara Budrich, Opladen, 2019, pp. 85–97.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 13654
Finnish and German student teachers’ motivations for choosing teaching as a career. The first application of the FIT-Choice scale in Finland
M. Goller, J. Ursin, K. Vähäsantanen, D. Festner, C. Harteis, Teaching and Teacher Education (2019) 235–248.
LibreCat
| DOI
M. Goller, J. Ursin, K. Vähäsantanen, D. Festner, C. Harteis, Teaching and Teacher Education (2019) 235–248.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 13653
Die Auswirkungen der Digitalisierung auf die Bedeutung beruflicher Qualifikation aus betrieblicher Sicht
C. Harteis, M. Goller, C. Fischer, in: J. Seifried, K. Beck, B.-J. Ertelt, A. Frey (Eds.), Beruf, Beruflichkeit, Employability, wbv, Bielefeld, 2019, pp. 239–253.
LibreCat
C. Harteis, M. Goller, C. Fischer, in: J. Seifried, K. Beck, B.-J. Ertelt, A. Frey (Eds.), Beruf, Beruflichkeit, Employability, wbv, Bielefeld, 2019, pp. 239–253.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 8958
Becoming a Nurse Aide: An Investigation of an Existing Workplace Curriculum in a Nursing Home
M. Goller, B. Steffen, C. Harteis, Vocations and Learning 12 (2019) 67–85.
LibreCat
| DOI
M. Goller, B. Steffen, C. Harteis, Vocations and Learning 12 (2019) 67–85.
2018 | Book | LibreCat-ID: 3595
Individual and social influences on professional learning. Supporting the acquisition and maintenance of expertise.
H. Gruber, C. Harteis, Individual and Social Influences on Professional Learning. Supporting the Acquisition and Maintenance of Expertise., Springer, Cham, 2018.
LibreCat
| DOI
H. Gruber, C. Harteis, Individual and Social Influences on Professional Learning. Supporting the Acquisition and Maintenance of Expertise., Springer, Cham, 2018.
2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 3681
The impact of digitalization in the workplace: an educational view
C. Harteis, ed., The Impact of Digitalization in the Workplace: An Educational View, Springer, Cham, 2018.
LibreCat
C. Harteis, ed., The Impact of Digitalization in the Workplace: An Educational View, Springer, Cham, 2018.
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3682
Machines, Change and Work: An Educational View on the Digitalization of Work
C. Harteis, in: C. Harteis (Ed.), The Impact of Digitalization in the Workplace, Springer, Cham, 2018, pp. 1--10.
LibreCat
C. Harteis, in: C. Harteis (Ed.), The Impact of Digitalization in the Workplace, Springer, Cham, 2018, pp. 1--10.
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3683
Developing Occupational Expertise through Everyday Work Activities and Interactions
S. Billett, C. Harteis, H. Gruber, in: K.A. Ericsson, R.R. Hoffman, A. Kozbelt, A.M. Wiliams (Eds.), The Cambridge Handbook of Expertise and Expert Performance, 2nd ed., Cambridge University Press, Cambridge, 2018, p. 105.
LibreCat
S. Billett, C. Harteis, H. Gruber, in: K.A. Ericsson, R.R. Hoffman, A. Kozbelt, A.M. Wiliams (Eds.), The Cambridge Handbook of Expertise and Expert Performance, 2nd ed., Cambridge University Press, Cambridge, 2018, p. 105.