Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

163 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29742
Caruso, Carina, and Michael Goller. “Das Praxissemester Aus Der Perspektive von Mentor*innen: Aufgaben, Ziele Und Betreuungsstrategien Involvierter Lehrkräfte.” Praxis Forschung Lehrer*innen Bildung 3, no. 3 (2021). https://doi.org/10.11576/PFLB-4541.
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26689
Goller, Michael, Carina Caruso, and Christian Harteis. “Digitalisation in Agriculture: Knowledge and Learning Requirements of German Diary Farmers.” International Journal of Research on Vocational and Educational Training 8, no. 2 (2021): 208–23.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26681
Harteis, Christian, Stephen Billett, and Hans Gruber. “Expertiseentwicklung: Umwandlung von Wissen in Können.” In Implizites Wissen. Berufs- und wirtschaftspädagogische Annäherungen, edited by Georg Neuweg, Rico Hermkes, and Tim Bonowski, 155–74. Bielefeld: wbv, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 16508
Harteis, Christian, and Carina Caruso. “Inwiefern können Praxisphasen im Studium zu einer Theorie-Praxis-Relationierung beitragen? Implikationen für die professionelle Entwicklung angehender Lehrkräfte. .” In Verlängerte Praxisphasen in der universitären Lehrerbildung: Spannungsfelder zwischen Theorie, Praxis und der Bestimmung von Professionalisierung , edited by K. Rheinländer and D. Scholl, 58–73. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26680
Goller, Michael, Carina Caruso, Angelina Berisha-Gawlowski, and Christian Harteis. “Digitalisierung in der Landwirtschaft. Gründe, Optionen und Bewertungen aus Perspektive von Milchviehlandwirtinnen und -landwirten.” In Digitalisierung am Übergang Schule Beruf Ansätze und Perspektiven in Arbeitsdomänen und beruflicher Förderung, edited by Dietmar Heisler and Jörg Meier, 56:53–76. Berufsbildung, Arbeit und Innovation. Bielefeld: wbv, 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26684
Steffen, Bianca, Michael Goller, and Christian Harteis. “The Contribution of Mental Simulation to the Development of Intuition.” In Intuition Handbook: Bridging Research and Practice, edited by Martha Sinclair, 241–54. Cheltenham: Edgar Elgar, 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 29105
Goller, Michael, Bianca Steffen, and Dirk Lau. “Schulstationen in der Pflegeausbildung: Zur Lernförderlichkeit eines komplexen Lehr-Lernarrangements.” Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik 116, no. 3 (2020): 364–90. https://doi.org/10.25162/zbw-2020-0016.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16507
Goller, Michael, Christian Harteis, David Gijbels, and Vincent Donche. “Engineering Students’ Learning during Internships: Exploring the Explanatory Power of the Job Demands‐control‐support Model.” Journal of Engineering Education 109, no. 2 (2020): 307–24. https://doi.org/10.1002/jee.20308.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29108
Gröschner, Alexander, Michael Goller, and Tina Haschner. “Lernen zu Unterrichten – Veränderungen in den Einstellungsmustern von Lehramtsstudierenden während des Praxissemesters im Zusammenhang mit mentorieller Lernbegleitung und Kompetenzeinschätzung.” In Praxissemester im Lehramtsstudium in Deutschland: Wirkungen auf Studierende, edited by I. Ulrich and A. Gröschner, 209–41. Springer VS, 2020. https://doi.org/10.1007/978-3-658-24209-1_7.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16506
Harteis, Christian, Michael Goller, and Carina Caruso. “Conceptual Change in the Face of Digitalization: Challenges for Workplaces and Workplace Learning.” Frontiers in Education 5, no. 1 (2020): 1–10. https://doi.org/10.3389/feduc.2020.00001.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29751
Berisha-Gawlowski, Angelina, Carina Caruso, Michael Goller, and Christian Harteis. “Auswirkungen der Digitalisierung industrieller Arbeit auf die berufliche und allgemeine Bildung.” In Digitalisierung am Übergang Schule Beruf: Ansätze und Perspektiven in Arbeitsdomänen und beruflicher Förderung, edited by Dietmar Heisler and Jörg Meier, 56:33–52. Berufsbildung, Arbeit und Innovation. Bielefeld: wbv, 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26678
Berisha-Gawlowski, Angelina, Carina Caruso, Michael Goller, and Christian Harteis. “Auswirkungen der Digitalisierung industrieller Arbeit auf die allgemeine und berufliche Bildung.” In Digitalisierung und Berufsbildung 4.0 am Übergang Schule - Beruf, edited by Dietmar Heisler and Jörg Meier, 33–52. Bielefeld: wbv, 2020. https://doi.org/10.3278/6004725w.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4798
Harteis, Christian. “Supporting Learning at Work in an Era of Digitalization of Work.” In Work-Based Learning as a Pathway to Competence-Based Education, edited by Anke Bahl and Anke Dietzen, 85–97. Opladen: Barbara Budrich, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 13654
Goller, Michael, Jani Ursin, Katja Vähäsantanen, Dagmar Festner, and Christian Harteis. “Finnish and German Student Teachers’ Motivations for Choosing Teaching as a Career. The First Application of the FIT-Choice Scale in Finland.” Teaching and Teacher Education, 2019, 235–48. https://doi.org/10.1016/j.tate.2019.06.023.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 13653
Harteis, Christian, Michael Goller, and Christoph Fischer. “Die Auswirkungen der Digitalisierung auf die Bedeutung beruflicher Qualifikation aus betrieblicher Sicht.” In Beruf, Beruflichkeit, Employability, edited by Jürgen Seifried, Klaus Beck, Bernd-Joachim Ertelt, and Andreas Frey, 239–53. Wirtschaft - Beruf - Ethik. Bielefeld: wbv, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 8958
Goller, Michael, Bianca Steffen, and Christian Harteis. “Becoming a Nurse Aide: An Investigation of an Existing Workplace Curriculum in a Nursing Home.” Vocations and Learning 12, no. 1 (2019): 67–85. https://doi.org/10.1007/s12186-018-9209-z.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 3595
Gruber, Hans, and Christian Harteis. Individual and Social Influences on Professional Learning. Supporting the Acquisition and Maintenance of Expertise. Cham: Springer, 2018. https://doi.org/10.1007/978-3-319-97041-7.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 3681
Harteis, Christian, ed. The Impact of Digitalization in the Workplace: An Educational View. Cham: Springer, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3682
Harteis, Christian. “Machines, Change and Work: An Educational View on the Digitalization of Work.” In The Impact of Digitalization in the Workplace, edited by Christian Harteis, 1--10. Cham: Springer, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3683
Billett, Stephen, Christian Harteis, and Hans Gruber. “Developing Occupational Expertise through Everyday Work Activities and Interactions.” In The Cambridge Handbook of Expertise and Expert Performance, edited by Karl A Ericsson, Robert R. Hoffman, Andrew Kozbelt, and A M Wiliams, 2nd ed., 105. Cambridge: Cambridge University Press, 2018.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=452

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed