Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
462 Publications
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44676
Tulowitzki, P., Gerick, J., & Eickelmann, B. (2022). The role of ICT for school leadership and management activities: An international comparison. International Journal of Educational Management. https://doi.org/10.1108/IJEM-06-2021-0251
LibreCat
| DOI
2022 | Misc | LibreCat-ID: 44675
Eickelmann, B. (2022). Großer Schub oder kleiner Schubs? ‚Corona-Krise‘ als Initialzündung für digitalere Schule in Deutschland. .
LibreCat
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 46293
Drossel, K., & Heldt, M. (2022). Unterrichtsbezogene Lehrpersonenkooperationen im Zeitalter der digitalen Transformation – Alles digital oder alles wie bisher? . MedienPädagogik , 49, 68–93. https://doi.org/ https://doi.org/10.21240/mpaed/49/2022.06.23.X
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29064
Eickelmann, B., & Maaz, K. (2021). Blinde Flecken und die Hoffnung auf einen Innovationsschub. Schule in der digitalen Welt. In K. Maaz & M. Becker-Mrotzek (Eds.), Schule weiter denken (pp. 91–104). Duden-Verlag.
LibreCat
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29067
Gerick, J., & Eickelmann, B. (2021). Schule und Lernen angesichts der Digitalisierung – Konzepte und Befunde. In G. Brägger & H.-G. Rolff (Eds.), Handbuch Lernen mit digitalen Medien (pp. 60–79). Beltz.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29068
Eickelmann, B. (2021). Chancengerechter Zugang zum Lernen in der digitalen Welt. SchulVerwaltung NRW. Fachzeitschrift für Schulentwicklung und Schulmanagement, 32(4), 106–108.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29069
Eickelmann, B. (2021). Re-Definition der digitalisierungsbezogenen Schulleitungsfunktionen in der Pandemie-Zeit und danach. PlanBD #2. Fachmagazin für Schule in der digitalen Welt.
LibreCat
| Files available
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29070
Gerick, J., Eickelmann, B., Feldmann, B., & Rothärmel, A. (2021). GuTe DigiSchulen NRW. Zielsetzung und Konzeption des qualitativen Vertiefungsprojekts zur Studie ICILS 2018 NRW zu erfolgreichen digitalisierungsbezogenen Schulentwicklungsprozessen. SchulVerwaltung NRW, 32(6), 176–179.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27870
Eickelmann, B., & Drossel, K. (2021). Gelingensbedingungen digitaler Optimalschulen. SchulVerwaltung BW, 6, 174–188.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27871
Tondeur, J., Petko, D., Christensen, R., Drossel, K., Starkey, L., Knezek, G., & Schmidt-Crawford, D. A. (2021). Quality criteria for conceptual technology integration models in education: bridging research and practice. Educational Technology Research and Development, 69, 2187–2208. https://doi.org/10.1007/s11423-020-09911-0
LibreCat
| DOI
2021 | Book | LibreCat-ID: 27872
Vennemann, M., Eickelmann, B., Labusch, A., & Drossel, K. (2021). ICILS 2018 #Deutschland. Dokumentation der Erhebungsinstrumente der zweiten Computer and Information Literacy Study. Waxmann.
LibreCat
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27877
Eickelmann, B., Drossel, K., & Heldt, M. (2021). ICT in teacher education and ICT-related teacher professional development in Germany. In J. Chi-Kin Lee & T. Ehmke (Eds.), Quality in Teacher Education and Professional Development (pp. 107–124). Routledge.
LibreCat
2021 | Book | LibreCat-ID: 27878
Heldt, M., & Drossel, K. (n.d.). Typen unterrichtsbezogener Lehrerkooperation und ihr Zusammenhang mit Einstellungen und der Nutzung digitaler Medien. Empirische Pädagogik.
LibreCat
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44679
Labusch, A., & Eickelmann, B. (2021). Students’ learning of computational thinking in schools with different curriculum approaches including individual student characteristics. In C. K. Looi, B. Wadhwa, V. Dagiené, P. Seow, Y. H. Kee, & L. K. Wu (Eds.), Proceedings of the 5th APSCE International Computational Thinking and STEM in Education Conference 2021 (pp. 43–46). National Institute of Education.
LibreCat
2021 | Report | LibreCat-ID: 44677
Lorenz, R., Yotyodying, S., Eickelmann, B., & Endberg, M. (2021). Schule digital – der Länderindikator 2021. Erste Ergebnisse und Analysen im Bundesländervergleich. Deutsche Telekom Stiftung.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 51689
Eickelmann, B. (2021). Gelingende digitale Schulentwicklung in der Post-Pandemiezeit. SchulVerwaltung Spezial, 23(5), 196–199.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29072
Eickelmann, B. (n.d.). Gelingende digitale Schulentwicklung in der Post-Pandemiezeit. SchulVerwaltung Spezial 2021.
LibreCat
2021 | Book | LibreCat-ID: 29065
Buhl, H. M., Bonanati, S., & Eickelmann, B. (2021). Schule in der digitalen Welt. Hogrefe.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27876
Eickelmann, B., Drossel, K., Casamassima, G., & Labusch, A. (2021). Digitale Transformation aus der Perspektive von Kindern und Jugendlichen in Europa gestalten – das Horizon-Projekt DigiGen. PlanBD #4 Around the World. Fachmagazin für Schule in der digitalen Welt, 19–25.
LibreCat
| Download (ext.)
2021 | Research Data | LibreCat-ID: 27875
Eickelmann, B., Barbovschi, M., Casamassima, G., Drossel, K., Gudmundsdottir, G. B., Holmarsdottir, H. B., Kazani, A., Mifsud, L., Parsanoglou, D., Port, S., Sisask, M., Symeonaki, M., & Teidla-Kunitsõn, G. (2021). The younger generation’s views on how their education is preparing them for the digital age against the background of COVID-19. DigiGen - working paper series.
LibreCat