Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

460 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 46293 LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29064
Blinde Flecken und die Hoffnung auf einen Innovationsschub. Schule in der digitalen Welt
B. Eickelmann, K. Maaz, in: K. Maaz, M. Becker-Mrotzek (Eds.), Schule weiter denken, Duden-Verlag, Berlin, 2021, pp. 91–104.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29067
Schule und Lernen angesichts der Digitalisierung – Konzepte und Befunde
J. Gerick, B. Eickelmann, in: G. Brägger, H.-G. Rolff (Eds.), Handbuch Lernen mit digitalen Medien, Beltz, Weinheim, 2021, pp. 60–79.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29068
Chancengerechter Zugang zum Lernen in der digitalen Welt
B. Eickelmann, SchulVerwaltung NRW. Fachzeitschrift für Schulentwicklung und Schulmanagement 32 (2021) 106–108.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29069
Re-Definition der digitalisierungsbezogenen Schulleitungsfunktionen in der Pandemie-Zeit und danach
B. Eickelmann, PlanBD #2. Fachmagazin für Schule in der digitalen Welt (2021).
LibreCat | Files available
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29070 LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27870
Gelingensbedingungen digitaler Optimalschulen
B. Eickelmann, K. Drossel, SchulVerwaltung BW 6 (2021) 174–188.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27871
Quality criteria for conceptual technology integration models in education: bridging research and practice
J. Tondeur, D. Petko, R. Christensen, K. Drossel, L. Starkey, G. Knezek, D.A. Schmidt-Crawford, Educational Technology Research and Development 69 (2021) 2187–2208.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 27872
ICILS 2018 #Deutschland. Dokumentation der Erhebungsinstrumente der zweiten Computer and Information Literacy Study
M. Vennemann, B. Eickelmann, A. Labusch, K. Drossel, ICILS 2018 #Deutschland. Dokumentation der Erhebungsinstrumente der zweiten Computer and Information Literacy Study, Waxmann, Münster, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27877
ICT in teacher education and ICT-related teacher professional development in Germany
B. Eickelmann, K. Drossel, M. Heldt, in: J. Chi-Kin Lee, T. Ehmke (Eds.), Quality in Teacher Education and Professional Development, Routledge, Abington, 2021, pp. 107–124.
LibreCat
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 27878
Typen unterrichtsbezogener Lehrerkooperation und ihr Zusammenhang mit Einstellungen und der Nutzung digitaler Medien
M. Heldt, K. Drossel, Typen unterrichtsbezogener Lehrerkooperation und ihr Zusammenhang mit Einstellungen und der Nutzung digitaler Medien, Empirische Pädagogik, n.d.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44679
Students’ learning of computational thinking in schools with different curriculum approaches including individual student characteristics
A. Labusch, B. Eickelmann, in: C.K. Looi, B. Wadhwa, V. Dagiené, P. Seow, Y.H. Kee, L.K. Wu (Eds.), Proceedings of the 5th APSCE International Computational Thinking and STEM in Education Conference 2021, National Institute of Education, Singapore, 2021, pp. 43–46.
LibreCat
 

2021 | Report | LibreCat-ID: 44677
Schule digital – der Länderindikator 2021. Erste Ergebnisse und Analysen im Bundesländervergleich
R. Lorenz, S. Yotyodying, B. Eickelmann, M. Endberg, Schule digital – der Länderindikator 2021. Erste Ergebnisse und Analysen im Bundesländervergleich, Deutsche Telekom Stiftung, Bonn, 2021.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 51689
Gelingende digitale Schulentwicklung in der Post-Pandemiezeit
B. Eickelmann, SchulVerwaltung Spezial 23 (2021) 196–199.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29072
Gelingende digitale Schulentwicklung in der Post-Pandemiezeit
B. Eickelmann, SchulVerwaltung Spezial 2021 (n.d.).
LibreCat
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 29065
Schule in der digitalen Welt
H.M. Buhl, S. Bonanati, B. Eickelmann, Schule in der digitalen Welt, Hogrefe, Göttingen, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27876
Digitale Transformation aus der Perspektive von Kindern und Jugendlichen in Europa gestalten – das Horizon-Projekt DigiGen. PlanBD #4 Around the World
B. Eickelmann, K. Drossel, G. Casamassima, A. Labusch, Fachmagazin für Schule in der digitalen Welt 19–25 (2021).
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Research Data | LibreCat-ID: 27875
The younger generation’s views on how their education is preparing them for the digital age against the background of COVID-19
B. Eickelmann, M. Barbovschi, G. Casamassima, K. Drossel, G.B. Gudmundsdottir, H.B. Holmarsdottir, A. Kazani, L. Mifsud, D. Parsanoglou, S. Port, M. Sisask, M. Symeonaki, G. Teidla-Kunitsõn, The Younger Generation’s Views on How Their Education Is Preparing Them for the Digital Age against the Background of COVID-19, DigiGen - working paper series, 2021.
LibreCat
 

2021 | Research Data | LibreCat-ID: 27874
Digital diversity across Europe. Policy brief September 2021 of Working Package 2 'Mapping digital transformations across Europe' in Horizon-2020-Project DigiGen
S. Ayllón, G. Casamassima, K. Drossel, B. Eickelmann, C. Hyggen, S. Lado, S. Port, N. Broekstra, Digital Diversity across Europe. Policy Brief September 2021 of Working Package 2 “Mapping Digital Transformations across Europe” in Horizon-2020-Project DigiGen, DigiGen - working paper series, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29061
Etwas anarchischer, freier, ungewohnter (Ein Gespräch mit Birgit Eickelmann)
B. Eickelmann, in: Vodafone Stiftung Deutschland (Ed.), Chancen denken. Impulse für eine offene und mutige Gesellschaft im 21. Jahrhundert, 2021, pp. 24–35.
LibreCat | Files available
 

Filters and Search Terms

department=462

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed