Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2265 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24902
Tolksdorf, Nils Frederik, Camilla E. Crawshaw, and Katharina J. Rohlfing. “Comparing the Effects of a Different Social Partner (Social Robot vs. Human) on Children’s Social Referencing in Interaction.” Frontiers in Education, 2021. https://doi.org/10.3389/feduc.2020.569615.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24900
Tolksdorf, Nils Frederik, Fanziska E. Viertel, Camilla E. Crawshaw, and Katharina J. Rohlfing. “Do Shy Children Keep More Distance from a Social Robot? Exploring Shy Children’s Proxemics with a Social Robot or a Human.” In Interaction Design and Children, 2021. https://doi.org/10.1145/3459990.3465181.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40920
Standke, Jan, and Elvira Topalovic, eds. In Krisen erzählen – von Krisen erzählen. Sprachliche, literarische und mediale Dimensionen. Vol. 68. Vandenhoeck & Ruprecht GmbH & Co, KG, Göttingen, 2021. https://doi.org/10.14220/mdge.2021.68.2.0.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 37092
Plien, Christian, and Elvira Topalovic, eds. Mehrdeutigkeiten. Vol. 68. Vandenhoeck & Ruprecht GmbH & Co, KG, Göttingen, 2021. https://doi.org/10.14220/mdge.2021.68.4.0.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37185
Tolksdorf, Nils F., Camilla E. Crawshaw, and Katharina Rohlfing. “Comparing the Effects of a Different Social Partner (Social Robot vs. Human) on Children’s Social Referencing in Interaction.” Frontiers in Education 5 (2021). https://doi.org/10.3389/feduc.2020.569615.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37184
Rohlfing, Katharina, and Ulrich Mertens. “Progressive Reduction of Iconic Gestures Contributes to School-Aged Children’s Increased Word Production.” Frontiers in Psychology, 2021. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.651725.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24899
Tolksdorf, Nils Frederik, Franziska E. Viertel, and Katharina J. Rohlfing. “Do Shy Preschoolers Interact Differently When Learning Language With a Social Robot? An Analysis of Interactional Behavior and Word Learning.” Frontiers in Robotics and AI, 2021. https://doi.org/10.3389/frobt.2021.676123.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 41940
Lang, Susanne, and Elvira Topalović. “Komplexe Wörter Richtig Schreiben. Wortanalyse Als Rechtschreibstrategie.” In: Praxis Deutschunterricht 4 (2021): 30–35.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 41939
Noack, Christina, and Elvira Topalović. “Rechtschreibstrategien Und Sprachstrukturen.” In: Praxis Deutschunterricht 4 (2021): 4–10.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24901
Tolksdorf, Nils Frederik, Scarlet Siebert, Isabel Zorn, Ilona Horwath, and Katharina J. Rohlfing. “Ethical Considerations of Applying Robots in Kindergarten Settings: Towards an Approach from a Macroperspective.” International Journal of Social Robotics, 2021, 129–40. https://doi.org/10.1007/s12369-020-00622-3.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37239
Wallmeier, Nadine. “Plattdeutsch im Kreis Höxter. ‘Der Dialektatlas Mittleres Westdeutschland (DMW)’ und die Frage ‘Wie klingt Plattdeutsch im Kreis Höxter?’” Kreis Höxter Jahrbuch, 2021, 202–7.
LibreCat
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 22515
Tophinke, Doris, Nadine Wallmeier, and Marie-Luis Merten. Das paderbörnische Platt. Niederdeutsch im Gebiet der Kreise Paderborn und Höxter. Münster: Aschendorff Verlag, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31359
Elit, Stefan. “Ein kaiserlicher Wüterich und zwei antagonistische Simons. Der „Nero furens“ als Beispiel aus dem Paderborner Jesuitendramenkorpus.” NlatJb 23 , 2021, 39–58.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37133
Felder, Ekkehard, Britt-Marie Schuster, and Thomas Spranz-Fogasy. “Diagnosen (h)erstellen – Sprachwissenschaftliche Zugänge.” In Linguistik und Medizin, edited by Marina Iakushevich, Yvonne Ilg, and Theresa Schnedermann. Sprache und Wissen. De Gruyter, 2021. https://doi.org/10.1515/9783110688696-002.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37132
Schuster, Britt-Marie. “Widersprechen als diskursive Praktik. Illustriert an der Widerstandskommunikation gegen den Nationalsozialismus (1933–1945).” In Protest, Protestieren, Protestkommunikation, edited by Mark Dang-Anh, Dorothee Meer, and Eva L. Wyss. Linguistik – Impulse & Tendenzen. Berlin, Boston: De Gruyter, 2021. https://doi.org/10.1515/9783110759082-004.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37130
Schuster, Britt-Marie, and Nicole M. Wilk. “Bedeutungsvarianz und sozialer Stil.” In Sprache des Sterbens – Sprache des Todes. Linguistische und interdisziplinäre Perspektivierungen eines zentralen Aspekts menschlichen Daseins, edited by Christian Braun. Reihe Germanistische Linguistik. Berlin, Boston: De Gruyter, 2021. https://doi.org/10.1515/9783110694734-010.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24456 | OA
Rohlfing, Katharina J., Philipp Cimiano, Ingrid Scharlau, Tobias Matzner, Heike M. Buhl, Hendrik Buschmeier, Elena Esposito, et al. “Explanation as a Social Practice: Toward a Conceptual Framework for the Social Design of AI Systems.” IEEE Transactions on Cognitive and Developmental Systems 13, no. 3 (2021): 717–28. https://doi.org/10.1109/tcds.2020.3044366.
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 49885
Scholle, Oliver, and Sylvia Risse. “‘Durch die Synästhesie wird deutlich, dass...’. Die Wirkung sprachlicher MIttel in Gedichten erklären .” Praxis Deutsch, no. 285 (2021): 31–37.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 28696 | OA
Scharlau, Ingrid, Andrea Karsten, and Katharina Rohlfing. “Building, Emptying out, or Dreaming? Action Structures and Space in Undergraduates’ Metaphors of Academic Writing.” Journal of Writing Research 12, no. 3 (2021): 493–529. https://doi.org/10.17239/jowr-2021.12.03.01.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 33698 | OA
Kißling, Magdalena, ed. Kinder- und Jugendliteratur intermedial. Unterrichtsanregungen und -materialien zum literarischen Lernen im Medienverbund anhand von Emil und die Detektive (Gym/Ge) und Jakob der Lügner (BK); erstellt von Masterstudierenden der Universität Paderborn. Universitätsbibliothek Paderborn 2021, 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=5

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed