Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2300 Publications


2016 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 18528
Feilke, H., & Tophinke, D. (Eds.). (2016). Grammatisches Lernen (Vol. 256). (Praxis Deutsch 256).
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18182
Tophinke, D. (2016). Sprachgeschichtsforschung im Horizont von Nähe und Distanz. In H. Feilke & M. Hennig (Eds.), Zur Karriere von Nähe und Distanz (pp. 299–322). de Gruyter.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 18184
Feilke, H., & Tophinke, D. (2016). Grammatisches Lernen (Basisartikel). Praxis Deutsch , 256, 4–11.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18185
Papenbrock, M., & Tophinke, D. (2016). Graffiti. Formen, Traditionen, Perspektiven. In M. Müller & H. Hausendorf (Eds.), Sprache in der Kunstkommunikation (pp. 88–109). de Gruyter.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 18183
Papenbrock, M., & Tophinke, D. (2016). “Es war einer dieser Nächte ...” Writer Storys zwischen Fiktionalität und Faktualität. Der Deutschunterricht, 4, 57–67.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4084
Tophinke, D. (2016). „In den tiefsten Winkeln unserer Betonwälder tanzen die Namen ein farbenfrohes Fest und wir tanzten bis in die Morgenstunden“ – Zur praktischen Kultur des Graffiti. In A. Deppermann, H. Feilke, & A. Linke (Eds.), Kommunikative und sprachliche Praktiken (pp. 405–430). de Gruyter.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37230
Wallmeier, N. (2016). Fallbeispiele im Herforder Rechtsbuch im Kontext der Urteilsaufzeichnungen des späten Mittelalters. In B.-M. Schuster & S. Holtfreter (Eds.), Textsortenwandel vom 9. bis 19. Jahrhundert. Akten zur internationalen Fachtagung an der Universität Paderborn vom 9.-13.06.2015. (pp. 195–218). Weiler.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 37459
Seifert, S., Kulmhofer, A., Paleczek, L., Schwab, S., & Gasteiger-Klicpera, B. (2016). Suggestions for Vocabulary Focused Reading Lessons for Mainstream Classrooms Addressing Both L1 and L2 Learners. Early Childhood Education Journal, 45(3), 333–345. https://doi.org/10.1007/s10643-015-0762-x
LibreCat | DOI
 

2016 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 38085
Steigerwald, J., Behrens, R., & Hallesche Beiträge zur Europäischen Aufklärung (Eds.). (2016). Aufklärung und Imagination in Frankreich (1675-1810) - Anthologie und Analyse. (Vol. 54). De Gruyter.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 20251
Lücking, P., Rohlfing, K., Wrede, B., & Schilling, M. (2016). Preschoolers’ engagement in social interaction with an autonomous robotic system. . Proceedings of the IEEE ICDL-EpiRob 2016. https://doi.org/10.1109/DEVLRN.2016.7846821
LibreCat | DOI
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 20247
Leonardi, G., Nomikou, I., Rohlfing, K., & Rączaszek-Leonardi, J. (2016). Vocal interactions at the dawn of communication: The emergence of mutuality and complementarity in mother-infant interaction. Proceedings of the IEEE ICDL-EpiRob 2016. https://doi.org/10.1109/DEVLRN.2016.7846835
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 20252
Vollmer, A.-L., Wrede, B., Rohlfing, K., & Oudeyer, P.-Y. (2016). Pragmatic Frames for Teaching and Learning in Human–Robot Interaction: Review and Challenges. Frontiers in Neurorobotics . https://doi.org/10.3389/fnbot.2016.00010
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 20248
Sciutti, A., Lohan, K. S., Gredebäck, G., Koch, B., & Rohlfing, K. (2016). Language meddles with infants‘ processing of observed actions. Frontiers in Robotics and AI. https://doi.org/10.3389/frobt.2016.00046
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 20249
Nomikou, I., Malte, S., Heller, V., & Rohlfing, K. (2016). Language—at all times. Action and interaction as contexts for enriching representations. Interaction Studies , 120–145. https://doi.org/10.1075/is.17.1.06nom
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 17182
Lyon, C., Nehaniv, C. L., Saunders, J., Belpaeme, T., Bisio, A., Fischer, K., Forster, F., Lehmann, H., Metta, G., Mohan, V., Morse, A., Nolfi, S., Nori, F., Rohlfing, K., Sciutti, A., Tani, J., Tuci, E., Wrede, B., Zeschel, A., & Cangelosi, A. (2016). Embodied Language Learning and Cognitive Bootstrapping: Methods and Design Principles. International Journal of Advanced Robotic Systems, 13(3). https://doi.org/10.5772/63462
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 17184
Grimminger, A., Lüke, C., Ritterfeld, U., Liszkowski, U., & Rohlfing, K. (2016). Effekte von Objekt-Familiarisierung auf die frühe gestische Kommunikation. Individuelle Unterschiede in Hinblick auf den späteren Wortschatz. Frühe Bildung, 5(2), 91–97. https://doi.org/10.1026/2191-9186/a000257
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 17181
Rohlfing, K., Wrede, B., Vollmer, A.-L., & Oudeyer, P.-Y. (2016). An Alternative to Mapping a Word onto a Concept in Language Acquisition: Pragmatic Frames. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 7. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2016.00470
LibreCat | DOI
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17183
Lücking, P., Rohlfing, K., Wrede, B., & Schilling, M. (2016). Preschoolers’ engagement in social interaction with an autonomous robotic system. 2016 Joint IEEE International Conference on Development and Learning and Epigenetic Robotics (ICDL-EpiRob). https://doi.org/10.1109/devlrn.2016.7846821
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 20230
Rohlfing, K., & Nachtigäller, K. (2016). Can 28-month-old children learn spatial prepositions robustly from pictures? Yes, when narrative input is provided. Frontiers in Language Science .
LibreCat
 

2016 | Book Review | LibreCat-ID: 42333
Blachut, A. (2016). Rezension zu Brinkmann, Erika (Hrsg.): Rechtschreiben in der Diskussion. Schriftspracherwerb und Rechtschreibunterricht (= Beiträge zur Reform der Grundschule 140) Bad Langensalza: Beltz. 318 S. In Grundschulunterricht Deutsch (Vol. 3, p. 46).
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=5

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed