Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2272 Publications
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 22517
Das ,rechte Schreiben‘ lernen. Von der Buchstabiermethode zur sprachsystematischen Vermittlung
K. Köller, D. Tophinke, Der Deutschunterricht LXXIII (2021) 2–13.
LibreCat
K. Köller, D. Tophinke, Der Deutschunterricht LXXIII (2021) 2–13.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32059
Zur Wirkung der universitären DaZ-Weiterbildungen an den Standorten Duisburg-Essen, Münster und Paderborn. Auswertung von schriftlichen Reflexionen teilnehmender Lehrkräfte
J. Asmacher, D. Borowoski, L. Böttger, G. Islinger, C. Robers, in: J. Asmacher, C. Serrand, H. Roll (Eds.), Universitäre Weiterbildungen im Handlungsfeld von Deutsch als Zweitsprache, Waxmann Verlag, Münster, 2021, pp. 113–142.
LibreCat
J. Asmacher, D. Borowoski, L. Böttger, G. Islinger, C. Robers, in: J. Asmacher, C. Serrand, H. Roll (Eds.), Universitäre Weiterbildungen im Handlungsfeld von Deutsch als Zweitsprache, Waxmann Verlag, Münster, 2021, pp. 113–142.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27046
Brand names as multimodal constructions. On the role of typography as an additional indicator of onymisation.
A. Dübbert, Linguistics Vanguard 7 (2021) 1–11.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
A. Dübbert, Linguistics Vanguard 7 (2021) 1–11.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37435
Angstkonstruktionen zwischen „sinnvoller Vorsicht und sinnloser Panik“
C. Georgi, in: Angstkonstruktionen, De Gruyter, Berlin, 2021, pp. 219–264.
LibreCat
| DOI
C. Georgi, in: Angstkonstruktionen, De Gruyter, Berlin, 2021, pp. 219–264.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37445
Digitally Assessing Text Comprehension in Grades 3-4: Test Development and Validation
S. Seifert, L. Paleczek, Electronic Journal of E-Learning 19 (2021) pp336-348.
LibreCat
| DOI
S. Seifert, L. Paleczek, Electronic Journal of E-Learning 19 (2021) pp336-348.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37443
Is Reading Comprehension Taken for Granted? An Analysis of Austrian Textbooks in Fourth and Sixth Grade
S. Seifert, Technology, Knowledge and Learning 26 (2021) 383–405.
LibreCat
| DOI
S. Seifert, Technology, Knowledge and Learning 26 (2021) 383–405.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37439
The presence of students identified as having special needs as a moderating effect on their classmates’ reading comprehension scores in relation to other major class composition effects
M. Krammer, S. Seifert, B. Gasteiger-Klicpera, Educational Studies (2021) 1–19.
LibreCat
| DOI
M. Krammer, S. Seifert, B. Gasteiger-Klicpera, Educational Studies (2021) 1–19.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37442
Comparing digital to print assessment of receptive vocabulary with GraWo‐KiGa in Austrian kindergarten
L. Paleczek, S. Seifert, M. Schöfl, British Journal of Educational Technology 52 (2021) 2145–2161.
LibreCat
| DOI
L. Paleczek, S. Seifert, M. Schöfl, British Journal of Educational Technology 52 (2021) 2145–2161.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37455
Teaching and learning in a multilingual Europe: findings from a cross-European study
J.E. Dockrell, T.C. Papadopoulos, C.L. Mifsud, L. Bourke, O. Vilageliu, E. Bešić, S. Seifert, B. Gasteiger-Klicpera, A. Ralli, I. Dimakos, S. Karpava, M. Martins, O. Sousa, S. Castro, H.B. Søndergaard Knudsen, P. Donau, B. Haznedar, M. Mikulajová, N. Gerdzhikova, European Journal of Psychology of Education 37 (2021) 293–320.
LibreCat
| DOI
J.E. Dockrell, T.C. Papadopoulos, C.L. Mifsud, L. Bourke, O. Vilageliu, E. Bešić, S. Seifert, B. Gasteiger-Klicpera, A. Ralli, I. Dimakos, S. Karpava, M. Martins, O. Sousa, S. Castro, H.B. Søndergaard Knudsen, P. Donau, B. Haznedar, M. Mikulajová, N. Gerdzhikova, European Journal of Psychology of Education 37 (2021) 293–320.
2021 | Misc | LibreCat-ID: 39054
Moderne Heldin im antiken Gewand? Anne Webers „Annette, ein Heldinnenepos“
L. Süwolto, Moderne Heldin im antiken Gewand? Anne Webers „Annette, ein Heldinnenepos“, 2021.
LibreCat
| Download (ext.)
L. Süwolto, Moderne Heldin im antiken Gewand? Anne Webers „Annette, ein Heldinnenepos“, 2021.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 38053
Zeit als Widerfahrnis. Ästhetik und Figuration passiv erfahrener Temporalität
C. Öhlschläger, A. Roselli, ZfdPh 140 (2021) 169–177.
LibreCat
C. Öhlschläger, A. Roselli, ZfdPh 140 (2021) 169–177.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 38064
Haus-Komödien: Renaissancen des Lustspielsbei Ludovico Ariosto und William Shakespeare ("I Suppositi", "The Taming of the Shrew")
J. Steigerwald, in: H. Schlieper, M. Tönnies (Eds.), Gattung und Geschlecht. Konventionen und Transformationen eines Paradigmas., Harrassowitz, Wiesbaden, 2021.
LibreCat
J. Steigerwald, in: H. Schlieper, M. Tönnies (Eds.), Gattung und Geschlecht. Konventionen und Transformationen eines Paradigmas., Harrassowitz, Wiesbaden, 2021.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40654
»Stilistik«
B.-M. Schuster, in: C. Gansel, C. Spieß (Eds.), Text- und Diskurslinguistik, De Gruyter, Online-Datenbank, 2021.
LibreCat
| DOI
B.-M. Schuster, in: C. Gansel, C. Spieß (Eds.), Text- und Diskurslinguistik, De Gruyter, Online-Datenbank, 2021.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40657
»Abweichung«
B.-M. Schuster, in: C. Gansel, C. Spieß (Eds.), Text- Und Diskurslinguistik, De Gruyter, 2021.
LibreCat
| DOI
B.-M. Schuster, in: C. Gansel, C. Spieß (Eds.), Text- Und Diskurslinguistik, De Gruyter, 2021.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40658
»abweichen«
B.-M. Schuster, in: C. Gansel, C. Spieß (Eds.), Text- Und Diskurslinguistik, De Gruyter, 2021.
LibreCat
| DOI
B.-M. Schuster, in: C. Gansel, C. Spieß (Eds.), Text- Und Diskurslinguistik, De Gruyter, 2021.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31680
Building, emptying out, or dreaming? Action structures and space in students’ metaphors of academic writing
I. Scharlau, A. Karsten, K.J. Rohlfing, Journal of Writing Research 12 (2021) 493–529.
LibreCat
| DOI
I. Scharlau, A. Karsten, K.J. Rohlfing, Journal of Writing Research 12 (2021) 493–529.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24902
Comparing the Effects of a Different Social Partner (Social Robot vs. Human) on Children's Social Referencing in Interaction
N.F. Tolksdorf, C.E. Crawshaw, K.J. Rohlfing, Frontiers in Education (2021).
LibreCat
| DOI
N.F. Tolksdorf, C.E. Crawshaw, K.J. Rohlfing, Frontiers in Education (2021).
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24900
Do Shy Children Keep more Distance from a Social Robot? Exploring Shy Children’s Proxemics with a Social Robot or a Human
N.F. Tolksdorf, F.E. Viertel, C.E. Crawshaw, K.J. Rohlfing, in: Interaction Design and Children, 2021.
LibreCat
| DOI
N.F. Tolksdorf, F.E. Viertel, C.E. Crawshaw, K.J. Rohlfing, in: Interaction Design and Children, 2021.
2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40920
In Krisen erzählen – von Krisen erzählen. Sprachliche, literarische und mediale Dimensionen.
J. Standke, E. Topalovic, eds., In Krisen erzählen – von Krisen erzählen. Sprachliche, literarische und mediale Dimensionen., Vandenhoeck & Ruprecht GmbH & Co, KG, Göttingen, 2021.
LibreCat
| DOI
J. Standke, E. Topalovic, eds., In Krisen erzählen – von Krisen erzählen. Sprachliche, literarische und mediale Dimensionen., Vandenhoeck & Ruprecht GmbH & Co, KG, Göttingen, 2021.
2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 37092
Mehrdeutigkeiten
C. Plien, E. Topalovic, eds., Mehrdeutigkeiten, Vandenhoeck & Ruprecht GmbH & Co, KG, Göttingen, 2021.
LibreCat
| DOI
C. Plien, E. Topalovic, eds., Mehrdeutigkeiten, Vandenhoeck & Ruprecht GmbH & Co, KG, Göttingen, 2021.