Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2333 Publications
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39645
"Gehen am äußersten Rand der Fußsohlen": Zur Adaption des Flanerietopos in Herta Müllers Reisende auf einem Bein und Angela Krauß' Milliarden neuer Sterne
R. Morrien, in: G. Banita, J. Ellenbürger, J. Glasenapp (Eds.), Die Lust zu gehen. Weibliche Flanerie in Literatur und Film, Wilhelm Fink, Paderborn, 2017, pp. 59–75.
LibreCat
R. Morrien, in: G. Banita, J. Ellenbürger, J. Glasenapp (Eds.), Die Lust zu gehen. Weibliche Flanerie in Literatur und Film, Wilhelm Fink, Paderborn, 2017, pp. 59–75.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20250
Constructing a Language From Scratch: Combining Bottom–Up and Top–Down Learning Processes in a Computational Model of Language Acquisition
J. Gaspers, P. Cimiano, K. Rohlfing, B. Wrede, IEEE Transactions on Cognitive and Developmental Systems 9 (2017) 183–196.
LibreCat
| DOI
J. Gaspers, P. Cimiano, K. Rohlfing, B. Wrede, IEEE Transactions on Cognitive and Developmental Systems 9 (2017) 183–196.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20245
Taking Up an Active Role: Emerging Participation in Early Mother–Infant Interaction during Peekaboo Routines
I. Nomikou, G. Leonardi, A. Radkowska, J. Rączaszek-Leonardi, K. Rohlfing, Frontiers in Psychology (2017).
LibreCat
| DOI
I. Nomikou, G. Leonardi, A. Radkowska, J. Rączaszek-Leonardi, K. Rohlfing, Frontiers in Psychology (2017).
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20246
Verbs in mothers’ input to six-month-olds: Synchrony between presentation, meaning, and actions Is related to later verb acquisition.
I. Nomikou, M. Koke, K. Rohlfing, Brain Sciences (2017).
LibreCat
| DOI
I. Nomikou, M. Koke, K. Rohlfing, Brain Sciences (2017).
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20204
“Can you teach me?” – Children teaching new words to a robot in a book reading scenario.
A. Grimminger, K. Rohlfing, Proceedings of the 6th International Workshop on Child Computer Interaction (WOCCI 2017) (2017) 28–33.
LibreCat
A. Grimminger, K. Rohlfing, Proceedings of the 6th International Workshop on Child Computer Interaction (WOCCI 2017) (2017) 28–33.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 17875
In Infants' Hands: Identification of Preverbal Infants at Risk for Primary Language Delay
C. Lüke, A. Grimminger, K. Rohlfing, U. Liszkowski, U. Ritterfeld, CHILD DEVELOPMENT 88 (2017) 484–492.
LibreCat
| DOI
C. Lüke, A. Grimminger, K. Rohlfing, U. Liszkowski, U. Ritterfeld, CHILD DEVELOPMENT 88 (2017) 484–492.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 17180
In Infants' Hands: Identification of Preverbal Infants at Risk for Primary Language Delay
C. Lüke, A. Grimminger, K. Rohlfing, U. Liszkowski, U. Ritterfeld, CHILD DEVELOPMENT 88 (2017) 484–492.
LibreCat
| DOI
C. Lüke, A. Grimminger, K. Rohlfing, U. Liszkowski, U. Ritterfeld, CHILD DEVELOPMENT 88 (2017) 484–492.
2017 | Book | LibreCat-ID: 20197
Gestische und sprachliche Kommunikation von 12—16 Monate alten Kindern und ihren Bezugspersonen in wiederkehrenden, semi-naturalistischen Interaktionen und individuelle Unterschiede in der späteren Sprachentwicklung
A. Grimminger, Gestische Und Sprachliche Kommunikation von 12—16 Monate Alten Kindern Und Ihren Bezugspersonen in Wiederkehrenden, Semi-Naturalistischen Interaktionen Und Individuelle Unterschiede in Der Späteren Sprachentwicklung, 2017.
LibreCat
| DOI
A. Grimminger, Gestische Und Sprachliche Kommunikation von 12—16 Monate Alten Kindern Und Ihren Bezugspersonen in Wiederkehrenden, Semi-Naturalistischen Interaktionen Und Individuelle Unterschiede in Der Späteren Sprachentwicklung, 2017.
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 30984
Sprachliche Sozialgeschichte des Nationalsozialismus – Themen und Zugänge
K. Schubert, C. Krüger, in: Bericht zur Tagung am Institut für Deutsche Sprache (IDS) in Mannheim, 7. und 8. April 2017. In ZGL, Jg. 45 Heft 3, 2017, pp. 435–442.
LibreCat
K. Schubert, C. Krüger, in: Bericht zur Tagung am Institut für Deutsche Sprache (IDS) in Mannheim, 7. und 8. April 2017. In ZGL, Jg. 45 Heft 3, 2017, pp. 435–442.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20228
Reference as an Interactive Achievement: Sequential and Longitudinal Analyses of Labeling Interactions in Shared Book Reading and Free Play
V. Heller, K. Rohlfing, Frontiers in Psychology 8 (2017).
LibreCat
V. Heller, K. Rohlfing, Frontiers in Psychology 8 (2017).
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20229
Benefits of repeated book readings in children with SLI
K. Rohlfing, J. Ceurremans, J.S. Horst, Communication Disorders Quarterly (2017).
LibreCat
K. Rohlfing, J. Ceurremans, J.S. Horst, Communication Disorders Quarterly (2017).
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20207
Diagnostik des vorsprachlichen Kommunikationsverhaltens: Pilotstudie zur Konstruktvalidität eines neuen Elternfragebogens (Komm!-Bogen).
C. Müller, A. Grimminger, B. Caroli, K. Rohlfing, Frühförderung Interdisziplinär 4 (2017) 187–199.
LibreCat
C. Müller, A. Grimminger, B. Caroli, K. Rohlfing, Frühförderung Interdisziplinär 4 (2017) 187–199.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20206
Development of pointing gestures in children with typical and delayed language acquisition.
C. Lüke, U. Ritterfeld, A. Grimminger, U. Liszkowski, K. Rohlfing, Journal of Speech, Language, and Hearing Research (2017) 3185–3197.
LibreCat
| DOI
C. Lüke, U. Ritterfeld, A. Grimminger, U. Liszkowski, K. Rohlfing, Journal of Speech, Language, and Hearing Research (2017) 3185–3197.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20205
An Interactive View on the Development of Deictic Pointing in Infancy.
K. Rohlfing, A. Grimminger, C. Lüke, Frontiers in Psychology (2017).
LibreCat
| DOI
K. Rohlfing, A. Grimminger, C. Lüke, Frontiers in Psychology (2017).
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40932
Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. Band 1: Basale Sprachfähigkeiten. DaM – DaZ – DaF.
E. Topalović, B. Uhl, eds., Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. Band 1: Basale Sprachfähigkeiten. DaM – DaZ – DaF., Paderborn: Westermann Schöningh, 2017.
LibreCat
E. Topalović, B. Uhl, eds., Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. Band 1: Basale Sprachfähigkeiten. DaM – DaZ – DaF., Paderborn: Westermann Schöningh, 2017.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41946
Richtig schreiben.
E. Topalović, B. Uhl, in: E. Topalović, B. Uhl (Eds.), Deutsch Lernen: Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. , Westermann Schöningh, Paderborn, 2017, pp. 139–184.
LibreCat
E. Topalović, B. Uhl, in: E. Topalović, B. Uhl (Eds.), Deutsch Lernen: Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. , Westermann Schöningh, Paderborn, 2017, pp. 139–184.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41947
Lesen und schreiben lernen.
E. Topalović, in: E. Topalović, B. Uhl (Eds.), Deutsch Lernen: Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. , Westermann Schöningh, Paderborn, 2017, pp. 65–138.
LibreCat
E. Topalović, in: E. Topalović, B. Uhl (Eds.), Deutsch Lernen: Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. , Westermann Schöningh, Paderborn, 2017, pp. 65–138.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41936
Sprachsensibler Mathematikunterricht in Hauptschulen. Sprache im Fach aus Sicht von Sprachfördercoaches, Lehrkräften und Lernenden in einem BiSS-Projekt.
J. Jörg, E. Topalović, B. Uhl, in: B. Ahrenholz, B. Hövelbrinks, C. Schmellentin (Eds.), Fachunterricht Und Sprache in Schulischen Lehr-/Lernprozessen., Narr, Tübingen, 2017, pp. 161–182.
LibreCat
J. Jörg, E. Topalović, B. Uhl, in: B. Ahrenholz, B. Hövelbrinks, C. Schmellentin (Eds.), Fachunterricht Und Sprache in Schulischen Lehr-/Lernprozessen., Narr, Tübingen, 2017, pp. 161–182.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41938
Schuld und Wahrheit in der sprachlichen Konstruktion von Hexen. Ein interdisziplinärer Zugang zu Kassibern und Protokollen.
E. Topalović, in: H. Sieburg, R. Voltmer, B. Weimann (Eds.), Wissenstransfer – Interdisziplinäre Zugänge Zur Vermittlung von Magie- Und Zauberei-Imaginationen, Luxemburg, 2017, pp. 169–178.
LibreCat
E. Topalović, in: H. Sieburg, R. Voltmer, B. Weimann (Eds.), Wissenstransfer – Interdisziplinäre Zugänge Zur Vermittlung von Magie- Und Zauberei-Imaginationen, Luxemburg, 2017, pp. 169–178.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41935
Gemeinsames Lernen im Sprachunterricht: Wie können Lernaufgaben sprachlich variiert werden?
B. Uhl, E. Topalović, in: F. Hellmich, E. Blumberg (Eds.), Inklusiver Unterricht in Der Grundschule, Kohlhammer, Stuttgart, 2017, pp. 155–169.
LibreCat
B. Uhl, E. Topalović, in: F. Hellmich, E. Blumberg (Eds.), Inklusiver Unterricht in Der Grundschule, Kohlhammer, Stuttgart, 2017, pp. 155–169.