Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
21 Publications
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55839 |

Cox S, Kepper J. Encoding Genetic Processes II. In: Münnich S, Rizo D, eds. Music Encoding Conference Proceedings 2021. Humanities Commons; 2022:85–95. doi:https://doi.org/10.17613/q6y4-9139
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55841 |

Herold K, Kepper J, Mo R, Seipelt AR. MusicDiff – A Diff Tool for MEI. In: De Luca E, Flanders J, eds. Music Encoding Conference Proceedings 2020. Humanities Commons; 2020:59–66. doi:10.17613/ydbv-e158
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 55849 |

Di Bacco G, Kepper J, Roland PD, eds. Music Encoding Conference Proceedings 2015, 2016 and 2017. Bavarian State Library (BSB); 2019. doi:10.15463/music-1
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55837
Kepper J. Wie? Was? Entsetzen! Lessons Learned from the Freischütz Digital Project. In: Di Bacco G, Kepper J, Roland P, eds. Music Encoding Conference Proceedings 2015, 2016 and 2017. Bavarian State Library (BSB); 2019:95–105. doi:10.15463/music-1
LibreCat
| DOI
2017 | Report | LibreCat-ID: 55843
Kepper J. Zu den Herausforderungen der Softwareentwicklung im Projekt Beethovens Werkstatt: Dokumentation und Zwischenbilanz (2014–2017).; 2017. doi:10.5281/ZENODO.13289742
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 55828
Kepper J, Pugin L. Was ist eine Digitale Edition? Versuch einer Positionsbestimmung zum Stand der Musikphilologie im Jahr 2017. Musiktheorie (Zeitschrift für Musikwissenschaft). 2017;Jahrgang 32(4):347–363.
LibreCat
2017 | Research Data | LibreCat-ID: 55844
Kepper J. Freischütz Digital: Data-Music, The Academy 2017 Release. Zenodo; 2017. doi:10.5281/ZENODO.13310669
LibreCat
| DOI
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55827
Kepper J, Hartwig M. Die Spuren des Digitalen. Über die Nachnutzbarkeit digitaler Inhalte. In: Richts K, Stadler P, eds. „Ei, dem alten Herrn zoll’ ich Achtung gern’“. Festschrift für Joachim Veit zum 60. Geburtstag. Allitera Verlag; 2016:319–330.
LibreCat
2016 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 55845
Kepper J, Richts K. Expression beyond Scope: How FRBR and MEI fit together. In: IAML Congress Programme with Abstracts. ; 2016:59–60.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55826
Kepper J. The Impact of the Digital. How Digital Editions will change Editing itself, and what can be learned from the History of Editing. In: Roland PD, Kepper J, eds. Music Encoding Conference Proceedings 2013 and 2014. ; 2015:162–167.
LibreCat
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 55825
Kepper J, Schreiter S, Veit J. ‚Freischütz‘ analog oder digital – Editionsformen im Spannungsfeld von Wissenschaft und Praxis. editio Internationales Jahrbuch für Editionswissenschaft. 2014;28:127–150. doi:https://doi.org/10.1515/editio-2014-009
LibreCat
| DOI
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55824 |

Kepper J, Roland PD, Röwenstrunk D. Musical Variants in Encoding, Analysis and Visualization. In: Proceedings of Balisage: The Markup Conference 2013. Balisage Series on Markup Technologies. ; 2013. doi:10.4242/BalisageVol10.Kepper01
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55823
Siegert C, Kepper J. Oper multimedial – Zur Ausgabe von Haydns Arienbearbeitungen. In: Bohnenkamp-Renken A, ed. Medienwandel / Medienwechsel in der Editionswissenschaft. Vol 35. Beihefte zu editio. ; 2012:141–150. doi:10.1515/9783110300437.141
LibreCat
| DOI
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55848 |

Pugin L, Kepper J, Roland P, Hartwig M, Hankinson A. Separating Presentation and Content in MEI. In: Gouyon F, Herrera P, Martins LG, Müller M, eds. Proceedings of the 13th International Society for Music Information Retrieval Conference, ISMIR 2012, Mosteiro S.Bento Da Vitória, Porto, Portugal, October 8-12, 2012. FEUP Edições; 2012:505–510.
LibreCat
| Download (ext.)
2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 55821
Bohl BW, Kepper J, Röwenstrunk D. Perspektiven digitaler Musikeditionen aus der Sicht des Edirom-Projekts. Die Tonkunst. 2011;(III):270–276.
LibreCat
2011 | Book | LibreCat-ID: 55829 |

Kepper J. Musikedition im Zeichen neuer Medien – Historische Entwicklung und gegenwärtige Perspektiven musikalischer Gesamtausgaben. Vol 5. Books on Demand; 2011.
LibreCat
| Download (ext.)
2010 | Book | LibreCat-ID: 55813 |

Kepper J, Roland PD. Music Encoding Initiative Tag Library, 2010-05 Release.; 2010.
LibreCat
| Download (ext.)
2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 55820
Kepper J. XML-basierte Codierung musikwissenschaftlicher Daten – Zu den Voraussetzungen einer digitalen Musikedition. it – Information Technology. 2009;51(4):216–221.
LibreCat
2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55838
Kepper J, Morent S. Anforderungen an ein musikeditorisches Codierungsformat. In: Stadler P, Veit J, eds. Digitale Edition zwischen Experiment und Standardisierung. Walter de Gruyter; 2009:265–280. doi:10.1515/9783110231144.265
LibreCat
| DOI
2007 | Journal Article | LibreCat-ID: 55819
Kepper J, Röwenstrunk D. Das Edirom-Projekt. Werkzeuge für digitale Formen wissenschaftlich-kritischer Musikeditionen. Forum Musikbibliothek. 2007;28(1):36–49.
LibreCat