Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

65 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 43135
Umesh Sharma et al., “Measuring collective efficacy for inclusion in a global context,” European Journal of Special Needs Education, vol. 39, no. 2, pp. 167–184, 2024, doi: 10.1080/08856257.2023.2195075.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 31023
P. K. Subban et al., “Does it really take a village to raise a child? Reflections on the need for collective responsibility in inclusive education,” European Journal of Special Needs Education, vol. 37, pp. 1–12, 2022, doi: 10.1080/08856257.2022.2059632.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 36133
M. Knickenberg, C. L. A. Zurbriggen, and S. Schwab, “Validation of the student version of the Perceptions of Inclusion Questionnaire in primary and secondary education settings,” SAGE Open, vol. 12, no. 1, Art. no. 215824402210798, 2022, doi: 10.1177/21582440221079896.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39614
H. Kullmann, E.-L. Globisch, and N. Heister, “Hier wie dort? Ein Vergleich der Tätigkeits- und Kooperationsprofile von Schulbegleitungen an inklusiven Gesamtschulen und Förderschulen in Nordrhein-Westfalen,” in Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung, B. Serke and B. Streese, Eds. Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt 2022, 2022, pp. 130–146.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39600
H. Kullmann and H. Stieling, “Inklusionsbezogenes Potenzial der kulturellen Bildung am Beispiel des Darstellendes Spiels/Theaters in der Schule,” in Kulturelle Bildung , A. Scheunpflug, C. Wulf, and I. Züchner, Eds. Wiesbaden: Springer, 2022, pp. 160–187.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 30755
J. Goldan, H. Kullmann, D. Zentarra, S. Geist, and B. Lütje-Klose, “Schulisches Wohlbefinden von Schülerinnen und Schülern mit und ohne sonderpädagogischen Unterstützungsbedarf während der COVID-19-Pandemie. Erste Befunde aus dem Projekt WILS-Co an der Laborschule Bielefeld,” {Zeitschrift für Heilpädagogik}, vol. 72, no. 12, pp. 640–651, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44153
M. Knickenberg and C. Zurbriggen, “Qualität sozialer Interaktionen von Jugendlichen mit emotionalen Problemen oder Problemen im Umgang mit Peers im Unterricht – Eine Pilotstudie mit der Experience Sampling Method,” 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44152
J. M. DeVries, M. Knickenberg, and M. Trygger, “Gender, special education needs, and inclusion: Evidence from the Perceptopions of Inclusion Questionnaire in Sweden,” 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 44151
J. M. DeVries, M. Knickenberg, and M. Trygger, “Academic self-concept, perceptions of inclusion, special needs and gender: Evidence from inclusive classes in Sweden,” European Journal of Special Needs Education, vol. 37, no. 3, pp. 511–525, 2021, doi: 10.1080/08856257.2021.1911523.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 31256
M. Dorniak, S. Geist, A. Külker, H. Kullmann, B. Lütje-Klose, and J. Rüther, Wohlbefinden und Inklusion an der Laborschule (WILS) – eine Selbstreflexion. Abschlussbericht. Bielefeld: {Wissenschaftliche Einrichtung Laborschule an der Universität Bielefeld}, 2020.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=556

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed