Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
53 Publications
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62205
Rumlich D, Matz F. Nachwuchs-Café: Symposium zur interdisziplinären Vernetzung von Doktorand/ innen und Postdocs. In: Kulovics N, Mentz O, Raith T, eds. Grenzen, Grenzräume, Entgrenzungen. wbv; 2025:507-508. doi:10.3278/9783763977932
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62202
Rumlich D. Reliabilität. In: Vogt K, Rossa H, eds. Leistungsmessung, Evaluation und Feedback im Fremdsprachenunterricht. Klett Kallmeyer; 2025:35-41. doi:10.5555/9783772717772
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62203 |
Rumlich D, Porsch R. Starting early or late? Parental perspectives on the onset of English language education at primary school in Germany. In: Frisch S, Glaser K, eds. Early Language Education in Instructed Contexts. John Benjamins Publishing Company; 2025:286-305. doi:10.1075/lllt.62.13rum
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62201 |
Lehmkuhl P, Wagner B, Frisch S, Rumlich D, Visser J. DigiLex — A Checklist for the Evaluation of Digital Tools for Second and Foreign Language Lexical Learning. TESOL Journal. 2025;16(1). doi:10.1002/tesj.70016
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Report | LibreCat-ID: 62200 |
Becker-Mrotzek M, Efing C, Gerick J, et al. Kompetenzen für den erfolgreichen Übergang von der Sekundarstufe I in die berufliche Ausbildung sichern. Gutachten der Ständigen Wissenschaftlichen Kommission der Kultusministerkonferenz. Ständige Wissenschaftliche Kommission der Kultusministerkonferenz (SWK); 2025. doi:10.25656/01:32815
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62195
Vivone A, Rumlich D, Lehmann-Wermser A. Maximizing linguistic and cognitive potential: the role of vocal training with pop songs in teaching English as a foreign language. Learning: Research and Practice. 2025;11(1):74-91. doi:10.1080/23735082.2025.2501043
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 63015
Rumlich D. CLIL-related benefits for general EFL proficiency. In: Romanowski P, ed. The Cambridge Handbook of Multilingual Education. Cambridge University Press; 2025:190-207.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50802
Rumlich D, Porsch R, Brunsmeier S. Beginn des Englischunterrichts aus Sicht von Eltern. Zeitschrift für Fremdsprachenforschung. 2023;34(2):177-200.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50801
Rumlich D, Porsch R, Brunsmeier S. Starting early? Ergebnisse einer Elternbefragung zum Beginn des Englischunterrichts. Grundschule Englisch. 2023;(85):36-37.
LibreCat
2023 | Book | LibreCat-ID: 36558
Matz F, Rogge M, Rumlich D. Die mündliche Prüfung. Eine Einführung. Narr; 2023.
LibreCat
2023 | Misc | LibreCat-ID: 62191 |
Rumlich D. Deskriptive Statistik. Deutsche Gesellschaft für Fremdsprachenforschung; 2023.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Misc | LibreCat-ID: 62194 |
Rumlich D. Inferenzstatistik. Deutsche Gesellschaft für Fremdsprachenforschung; 2023.
LibreCat
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33948
Rumlich D. Exploring the importance of prior knowledge and verbal cognitive abilities for foreign language learning. In: Piske T, Steinlen A, eds. Cognition and Second Language Acquisition. Narr Francke Attempto; 2022:219-244.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 25831
Meer P, Hartmann J, Rumlich D. Attitudes of German high school students toward different varieties of English. Applied Linguistics. 2022;43(3):538-562. doi:10.1093/applin/amab046
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33949
Rumlich D. Weniger Kompetenz, mehr Resonanz. Contra Position. Fremdsprachen Lehren und Lernen. 2022;51(2):121.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50800
Rumlich D, Matz F. Nachwuchs-Café (reloaded): Standortbestimmungen. In: Wilden E, Alfes L, Cantone KF, Reimann D, eds. Standortbestimmungen in Der Fremdsprachenforschung. Bielefeld; 2022.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25832
Siepmann P, Rumlich D, Matz F, Römhild R. Attention to diversity in German CLIL classrooms: Multi-perspective research on students’ and teachers’ perceptions. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism. 2021;(ahead of print). doi:10.1080/13670050.2021.1981821
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 25847
Rumlich D, Matz F, Juchem-Grundmann C. Freies Format 2: Nachwuchs-Café (reloaded): Auf dem Weg zur Professur... In: Eisenmann M, Steinbock J, eds. Sprache, Kulturen, Identitäten : Umbrüche Durch Digitalisierung: 28. Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Fremdsprachenforschung. Würzburg, 25.-28. September 2019. Schneider Verlag Hohengehren; 2021:347-350.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21922
Diehr B, Rumlich D. Bilingualer Unterricht. Aktuelle Herausforderungen und neue Chancen: Zur Einführung in den Themenschwerpunkt [koordiniert von B. Diehr & D. Rumlich]. Fremdsprachen Lehren und Lernen. 2021;50(1):3-14. doi:10.2357/FLuL-2021-0001
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21927
Rumlich D. Review of Liss Kerstin Sylvén (Ed.). (2019). Investigating content and language integrated learning. Insights from Swedish high schools. Journal of Immersion and Content-Based Language Education. 2021;9(1):150-154. doi:10.1075/jicb.20026.rum
LibreCat
| DOI