Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

44 Publications


2023 | Book | LibreCat-ID: 36558
Matz, Frauke, Michael Rogge, and Dominik Rumlich. Die mündliche Prüfung. Eine Einführung. Tübingen: Narr, 2023.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50802
Rumlich, Dominik, Raphaela Porsch, and Sonja Brunsmeier. “Beginn Des Englischunterrichts Aus Sicht von Eltern.” Zeitschrift Für Fremdsprachenforschung 34, no. 2 (2023): 177–200.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50801
Rumlich, Dominik, Raphaela Porsch, and Sonja Brunsmeier. “Starting Early? Ergebnisse Einer Elternbefragung Zum Beginn Des Englischunterrichts.” Grundschule Englisch, no. 85 (2023): 36–37.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33948
Rumlich, Dominik. “Exploring the Importance of Prior Knowledge and Verbal Cognitive Abilities for Foreign Language Learning.” In Cognition and Second Language Acquisition, edited by Thorsten Piske and Anja Steinlen, 219–44. Tübingen: Narr Francke Attempto, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 25831
Meer, Philipp, Johanna Hartmann, and Dominik Rumlich. “Attitudes of German High School Students toward Different Varieties of English.” Applied Linguistics 43, no. 3 (2022): 538–62. https://doi.org/10.1093/applin/amab046.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33949
Rumlich, Dominik. “Weniger Kompetenz, Mehr Resonanz. Contra Position.” Fremdsprachen Lehren Und Lernen 51, no. 2 (2022): 121.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50800
Rumlich, Dominik, and Frauke Matz. “Nachwuchs-Café (Reloaded): Standortbestimmungen.” In Standortbestimmungen in Der Fremdsprachenforschung, edited by Eva Wilden, Luisa Alfes, Katja F Cantone, and Daniel Reimann. wbv: Bielefeld, 2022.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25832
Siepmann, Philipp, Dominik Rumlich, Frauke Matz, and Ricardo Römhild. “Attention to Diversity in German CLIL Classrooms: Multi-Perspective Research on Students’ and Teachers’ Perceptions.” International Journal of Bilingual Education and Bilingualism (ahead of print) (2021). https://doi.org/10.1080/13670050.2021.1981821.
LibreCat | DOI
 

2021 | Special Issue | LibreCat-ID: 25845
Diehr, Bärbel, and Dominik Rumlich, eds. Bilingualer Unterricht. Aktuelle Herausforderungen Und Neue Chancen. Fremdsprachen Lehren Und Lernen. Vol. 50, 2021. https://doi.org/10.2357/FLuL-2021-0001.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 25847
Rumlich, Dominik, Frauke Matz, and Constanze Juchem-Grundmann. “Freies Format 2: Nachwuchs-Café (Reloaded): Auf Dem Weg Zur Professur...” In Sprache, Kulturen, Identitäten : Umbrüche Durch Digitalisierung: 28. Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Fremdsprachenforschung. Würzburg, 25.-28. September 2019, edited by Maria Eisenmann and Jeanine Steinbock, 347–50. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21922
Diehr, Bärbel, and Dominik Rumlich. “Bilingualer Unterricht. Aktuelle Herausforderungen Und Neue Chancen: Zur Einführung in Den Themenschwerpunkt [Koordiniert von B. Diehr & D. Rumlich].” Fremdsprachen Lehren Und Lernen 50, no. 1 (2021): 3–14. https://doi.org/10.2357/FLuL-2021-0001.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21927
Rumlich, Dominik. “Review of Liss Kerstin Sylvén (Ed.). (2019). Investigating Content and Language Integrated Learning. Insights from Swedish High Schools.” Journal of Immersion and Content-Based Language Education 9, no. 1 (2021): 150–54. https://doi.org/10.1075/jicb.20026.rum.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21914
Meer, Philipp, Johanna Hartmann, and Dominik Rumlich. “Folklinguistic Perceptions of Global Englishes among German Learners of English.” European Journal of Applied Linguistics 9, no. 2 (2021): 391–416. https://doi.org/10.1515/eujal-2020-0014.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21896
Rumlich, Dominik. “Bilingual Education in Monolingual Contexts: A Comparative Perspective.” The Language Learning Journal 48, no. 1 (2020): 115–19. https://doi.org/10.1080/09571736.2019.1696879.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21915
Matz, Frauke, and Dominik Rumlich. “Englischsprachige Jugendbücher Innerhalb Und Außerhalb Des Englischunterrichts – Young Adult Fiction Als Empirischer Gegenstand Der Literaturdidaktik.” In KONTROVERS. Literaturdidaktik Meets Literaturwissenschaft, edited by Andreas Grünewald, Meike Hethey, and Karen Struve, 159–76. Trier, Germany: Wissenschaftlicher Verlag Trier, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21917
Matz, Frauke, Michael Rogge, and Dominik Rumlich. “Die Mündliche Prüfung in Der Sekundarstufe II: Herausforderung Und Chance Für Die Fremdsprachendidaktik.” In Testen Bildungssprachlicher Kompetenzen Und Akademischer Sprachkompetenzen – Zugänge Für Schule Und Hochschule, edited by Anastasia Drackert, Mirka Mainzer-Murrenhoff, Anna Soltyska, and Anna Timukova, 17–34. Frankfurt am Main, Germany: Lang, 2020.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21897
Rumlich, Dominik. “Inwiefern Verbessert Bilingualer Sachfachunterricht Die Englischkompetenzen von Schülerinnen Und Schülern?” In Die Große Frage, edited by Sabine Doff, Tim Giesler, and Mareike Tödter, 169–89. Trier, Germany: Wissenschaftlicher Verlag Trier, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21920
Juchem-Grundmann, Constanze, Frauke Matz, and Dominik Rumlich. “Freies Format 9: Nachwuchscafé.” In Sprachen Lernen Integriert: Global, Regional, Lokal. Dokumentation Zum 27. Kongress Für Fremdsprachendidaktik Der Deutschen Gesellschaft Für Fremdsprachenforschung (DGFF). Jena, 27.-30. September 2017, edited by Charlotte Falkenhagen, Hermann Funk, Marcus Reinfried, and Laurenz Volkmann, 449–52. Baltmannsweiler, Germany: Schneider Hohengehren, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21923
Diehr, Bärbel, Annette Becker, Carsten Breul, Stefanie Frisch, Claudia Kastens, and Dominik Rumlich. “Kohärenz Im Englischstudium Für Die Primarstufe: Das Lehr-Lern-Konzept Des Wuppertaler Projekts EULE.” In Kohärenz in Der Lehrerbildung, edited by Katharina Hellmann, Jessica Kreutz, Martin Schwichow, and Katja Zaki, 199–213. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2019.
LibreCat
 

2018 | Special Issue | LibreCat-ID: 25844
Matz, Frauke, Michael Rogge, and Dominik Rumlich, eds. Mündliche Prüfungen. Der Fremdsprachliche Unterricht Englisch. Vol. 53, 2018.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=612

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed