Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

53 Publications


2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62205
D. Rumlich and F. Matz, “Nachwuchs-Café: Symposium zur interdisziplinären Vernetzung von Doktorand/ innen und Postdocs,” in Grenzen, Grenzräume, Entgrenzungen, N. Kulovics, O. Mentz, and T. Raith, Eds. wbv, 2025, pp. 507–508.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62202
D. Rumlich, “Reliabilität,” in Leistungsmessung, Evaluation und Feedback im Fremdsprachenunterricht, K. Vogt and H. Rossa, Eds. Klett Kallmeyer, 2025, pp. 35–41.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62203 | OA
D. Rumlich and R. Porsch, “Starting early or late? Parental perspectives on the onset of English language education at primary school in Germany,” in Early language education in instructed contexts, S. Frisch and K. Glaser, Eds. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company, 2025, pp. 286–305.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62201 | OA
P. Lehmkuhl, B. Wagner, S. Frisch, D. Rumlich, and J. Visser, “DigiLex — A Checklist for the Evaluation of Digital Tools for Second and Foreign Language Lexical Learning,” TESOL Journal, vol. 16, no. 1, Art. no. e70016, 2025, doi: 10.1002/tesj.70016.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Report | LibreCat-ID: 62200 | OA
M. Becker-Mrotzek et al., Kompetenzen für den erfolgreichen Übergang von der Sekundarstufe I in die berufliche Ausbildung sichern. Gutachten der Ständigen Wissenschaftlichen Kommission der Kultusministerkonferenz. Bonn: Ständige Wissenschaftliche Kommission der Kultusministerkonferenz (SWK), 2025.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62195
A. Vivone, D. Rumlich, and A. Lehmann-Wermser, “Maximizing linguistic and cognitive potential: the role of vocal training with pop songs in teaching English as a foreign language,” Learning: Research and Practice, vol. 11, no. 1, pp. 74–91, 2025, doi: 10.1080/23735082.2025.2501043.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 63015
D. Rumlich, “CLIL-related benefits for general EFL proficiency,” in The Cambridge Handbook of multilingual education, P. Romanowski, Ed. Cambridge University Press, 2025, pp. 190–207.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50802
D. Rumlich, R. Porsch, and S. Brunsmeier, “Beginn des Englischunterrichts aus Sicht von Eltern,” Zeitschrift für Fremdsprachenforschung, vol. 34, no. 2, pp. 177–200, 2023.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50801
D. Rumlich, R. Porsch, and S. Brunsmeier, “Starting early? Ergebnisse einer Elternbefragung zum Beginn des Englischunterrichts,” Grundschule Englisch, no. 85, pp. 36–37, 2023.
LibreCat
 

2023 | Book | LibreCat-ID: 36558
F. Matz, M. Rogge, and D. Rumlich, Die mündliche Prüfung. Eine Einführung. Tübingen: Narr, 2023.
LibreCat
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 62191 | OA
D. Rumlich, Deskriptive Statistik. Online: Deutsche Gesellschaft für Fremdsprachenforschung, 2023.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 62194 | OA
D. Rumlich, Inferenzstatistik. Online: Deutsche Gesellschaft für Fremdsprachenforschung, 2023.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33948
D. Rumlich, “Exploring the importance of prior knowledge and verbal cognitive abilities for foreign language learning,” in Cognition and second language acquisition, T. Piske and A. Steinlen, Eds. Tübingen: Narr Francke Attempto, 2022, pp. 219–244.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 25831
P. Meer, J. Hartmann, and D. Rumlich, “Attitudes of German high school students toward different varieties of English,” Applied Linguistics, vol. 43, no. 3, pp. 538–562, 2022, doi: 10.1093/applin/amab046.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33949
D. Rumlich, “Weniger Kompetenz, mehr Resonanz. Contra Position,” Fremdsprachen Lehren und Lernen, vol. 51, no. 2, p. 121, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50800
D. Rumlich and F. Matz, “Nachwuchs-Café (reloaded): Standortbestimmungen,” in Standortbestimmungen in der Fremdsprachenforschung, E. Wilden, L. Alfes, K. F. Cantone, and D. Reimann, Eds. wbv: Bielefeld, 2022.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25832
P. Siepmann, D. Rumlich, F. Matz, and R. Römhild, “Attention to diversity in German CLIL classrooms: Multi-perspective research on students’ and teachers’ perceptions,” International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, vol. (ahead of print), 2021, doi: 10.1080/13670050.2021.1981821.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 25847
D. Rumlich, F. Matz, and C. Juchem-Grundmann, “Freies Format 2: Nachwuchs-Café (reloaded): Auf dem Weg zur Professur...,” in Sprache, Kulturen, Identitäten : Umbrüche durch Digitalisierung: 28. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung. Würzburg, 25.-28. September 2019, M. Eisenmann and J. Steinbock, Eds. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 2021, pp. 347–350.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21922
B. Diehr and D. Rumlich, “Bilingualer Unterricht. Aktuelle Herausforderungen und neue Chancen: Zur Einführung in den Themenschwerpunkt [koordiniert von B. Diehr & D. Rumlich],” Fremdsprachen Lehren und Lernen, vol. 50, no. 1, pp. 3–14, 2021, doi: 10.2357/FLuL-2021-0001.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21927
D. Rumlich, “Review of Liss Kerstin Sylvén (Ed.). (2019). Investigating content and language integrated learning. Insights from Swedish high schools,” Journal of Immersion and Content-Based Language Education, vol. 9, no. 1, pp. 150–154, 2021.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=612

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed