Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1433 Publications
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35128
H. Nikbakht et al., “Asymmetric, non-uniform 3-dB directional coupler with 300-nm bandwidth and a small footprint,” Optics Letters, vol. 48, no. 2, p. 207, 2022, doi: 10.1364/ol.476537.
LibreCat
| Files available
| DOI
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34744
M. Hopp and L. Schäffer, “Separation Of Multi-Component Parts For Mechanical Recycling – Study About Basic Approaches Using A Heating Process,” presented at the 37th International Conference of the Polymer Processing Society (PPS), Fukuoka, 2022.
LibreCat
2022 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 33287
E. Moritzer, C. Held, and J. Hillemeyer, “Dimensionierung und Optimierung von im FDM-Verfahren 3D-gedruckten Direktverschraubungen aus ABS,” Joining Plastic, pp. 84–90, 2022.
LibreCat
2022 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 33289
E. Moritzer, C. Held, C. Hopmann, and M. Kramer, “Mit der richtigen Auslegung zur sicheren Verbindung,” Kunststoffe, pp. 30–33, 2022.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35306
Y. Guedes Bonthonneau and T. Weich, “Ruelle–Pollicott resonances for manifolds with hyperbolic cusps,” Journal of the European Mathematical Society, vol. 24, no. 3, pp. 851–923, 2022, doi: 10.4171/jems/1103.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33862
E. Moritzer and C. Driediger, “Reactive Direct Bonding of Digital Light Process Components,” Macromolecular Symposia, vol. 404, no. 1, 2022, doi: https://doi.org/10.1002/masy.202100396.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30202
P. Pollmeier, T. Rogge, and C. Vogelsang, “Emotionale Erfahrungen von Lehramtsstudierenden bei der Arbeit mit Eigenvideografien von Unterricht – Fallanalysen aus einer längsschnittlichen Interviewstudie im Praxissemester,” ZeHf – Zeitschrift für empirische Hochschulforschung, vol. 5, no. 1, pp. 20–37, 2022, doi: 10.3224/zehf.v5i1.03.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34639
C. Vogelsang and C. Wiethoff, “Effects of school closures during the COVID-19 pandemic in early 2020 on prospective teachers in a one-semester school internship,” European Journal of Teacher Education, pp. 1–19, 2022, doi: 10.1080/02619768.2022.2158808.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35524
J. Riese et al., “Entwicklung von Unterrichtsplanungsfähigkeit im Fach Physik: Welchen Einfluss hat Professionswissen?,” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, vol. 25, no. 4, pp. 843–867, 2022, doi: 10.1007/s11618-022-01112-0.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35525
J. Breuer, C. Vogelsang, and P. Reinhold, “Nutzungsverhalten von Lehrkräften bei der Implementierung einer physikdidaktisch innovativen Unterrichtskonzeption,” Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, vol. 28, no. 1, Art. no. 1, 2022, doi: 10.1007/s40573-022-00138-5.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35522
C. Vogelsang, C. Kulgemeyer, and J. Riese, “Learning to Plan by Learning to Reflect?—Exploring Relations between Professional Knowledge, Reflection Skills, and Planning Skills of Preservice Physics Teachers in a One-Semester Field Experience,” Education Sciences, vol. 12, no. 7, Art. no. 479, 2022, doi: 10.3390/educsci12070479.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35581
J. Meier, C. Vogelsang, C. Watson, and N. Schaper, “„Reflexion ist erzwungenes Nachdenken“ – Zusammenhänge zwischen dem Reflexionsverständnis Lehramtsstudierender & Facetten ihrer Reflexionskompetenz. ,” Lehrerbildung auf dem Prüfstand, vol. 15, no. 1, pp. 39–58, 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35591
J. Meier, S. Küth, D. Scholl, C. Vogelsang, and C. Watson, “Der Zyklus von Planung und Reflexion – Zusammenhänge zwischen der generischen Unterrichtsplanungsfähigkeit und der Reflexionskompetenz angehender Lehrkräfte.,” presented at the Onlinetagung “Reflexion in der Lehrkräftebildung - Empirisch - Phasenübergreifend - Interdisziplinär,” Freie Universität Berlin & Universität Potsdam, 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35594
J. Meier and C. Vogelsang, “Erfassung der Reflexionskompetenz angehender Lehrpersonen mittels (offener) Situationsvignetten. ,” presented at the 52. DGPs-Kongress “View on/of Science,” Hildesheim, 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35592
J. Meier, C. Vogelsang, P. Wotschel, and T. Janzen, “Rollenspiele als Übungs- & Prüfungsformate in der universitären Lehramtsausbildung.,” presented at the Sektionstagung empirische Bildungsforschung AEPF-Tagung 2022, Stuttgart, 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35593
C. Vogelsang, J. Meier, P. Wotschel, and T. Janzen, “Einschätzungen Studierender zu Prüfungsformaten im Lehramtsstudium.,” presented at the Sektionstagung empirische Bildungsforschung AEPF-Tagung 2022, Stuttgart, 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35596
C. Watson, J. Meier, S. Küth, D. Scholl, A. Seifert, and C. Vogelsang, “Validierung von Testinstrumenten durch Testmotivationsindikatoren.,” presented at the 52. DGPs-Kongress “View on/of Science,” Hildesheim, 2022.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34056
T. Riedl et al., “Selective area heteroepitaxy of InAs nanostructures on nanopillar-patterned GaAs(111)A,” Journal of Applied Physics, vol. 132, no. 18, Art. no. 185701, 2022, doi: 10.1063/5.0121559.
LibreCat
| DOI