Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2297 Publications
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30288
F. Schmidt, A. L. Kozub, U. Gerstmann, W. G. Schmidt, and A. Schindlmayr, “Electron polarons in lithium niobate: Charge localization, lattice deformation, and optical response,” in New Trends in Lithium Niobate: From Bulk to Nanocrystals, G. Corradi and L. Kovács, Eds. Basel: MDPI, 2022, pp. 231–248.
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35830
J. Elsner, C. Tenberge, and S. Fechner, “Modeling-based learning about chemical phenomena in primary education,” in Fostering scientific citizenship in an uncertain world (Proceedings of ESERA 2021), 2022, pp. 1241–1249.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 41800
M. Sartison, O. Camacho Ibarra, K. D. Jöns, I. Caltzidis, and D. Reuter, “Scalable integration of quantum emitters into photonic integrated circuits,” vol. 2. 2022, doi: https://doi.org/10.1088/2633-4356/ac6f3e.
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62967
P. Pollmeier and S. Fechner, “Preservice science teachers‘ competences in evidence based practice a longitudinal case study,” presented at the Conference of National Association for Research in Science Teaching (NARST), Vancouver, 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33224 |
H. Peeters, S. Habig, and S. Fechner, “Einbettung von Augmented Reality in den Experimentierprozess,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen, 2022, vol. 42, pp. 788–791.
LibreCat
| Download (ext.)
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63039
H. Mardoyan et al., “Generation and transmission of 160-Gbaud QPSK Coherent Signals using a Dual-Drive Plasmonic-Organic Hybrid I/Q modulator on Silicon Photonics,” 2022, doi: 10.1364/ofc.2022.th1j.5.
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63041
N. A. Güsken, “Plasmonic PICs—Terabit Modulation on the Micrometer Scale,” presented at the European Conference and Exhibition on Optical Communication, 2022, doi: https://opg.optica.org/abstract.cfm?URI=ECEOC-2022-Tu4E.3.
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62966
P. Pollmeier and S. Fechner, “Einfluss des Praxissemesters auf den Umgang mit Evidenzen im Unterricht,” presented at the Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik e.V., Aachen, 2022.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40371
A. Ferreri and P. R. Sharapova, “Two-Colour Spectrally Multimode Integrated SU(1,1) Interferometer,” Symmetry, vol. 14, no. 3, Art. no. 552, 2022, doi: 10.3390/sym14030552.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30210
L. Ebers et al., “Flexible source of correlated photons based on LNOI rib waveguides,” Journal of Physics: Photonics, vol. 4, p. 025001, 2022, doi: 10.1088/2515-7647/ac5a5b.
LibreCat
| Files available
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 63206
S. Wackenrohr et al., “Corrosion fatigue behavior of electron beam melted iron in simulated body fluid,” npj Materials Degradation, vol. 6, no. 1, Art. no. 18, 2022, doi: 10.1038/s41529-022-00226-4.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33670
T. Schapeler and T. Bartley, “Information extraction in photon-counting experiments,” Physical Review A, vol. 106, no. 1, Art. no. 013701, 2022, doi: 10.1103/physreva.106.013701.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25453
C. Vogelsang, “Wie belastend war das Corona-Semester? Belastungserleben Lehramtsstudierender im Praxissemester während COVID-19-bedingter Schulschließungen im Frühjahr 2020,” Herausforderung Lehrer* Innenbildung-Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion, 2021, doi: 10.11576/HLZ-4376.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35526
C. Kulgemeyer et al., “Exploring the impact of pre-service science teachers’ reflection skills on the development of professional knowledge during a field experience,” International Journal of Science Education, vol. 43, no. 18, pp. 3035–3057, 2021, doi: 10.1080/09500693.2021.2006820.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24738
J. Stender, C. Watson, C. Vogelsang, and N. Schaper, “Wie hängen bildungswissenschaftliches Professionswissen, Einstellungen zu Reflexion und die Reflexionsperformanz angehender Lehrpersonen zusammen?,” Herausforderung Lehrer* innenbildung-Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion, pp. 229–248, 2021, doi: 10.11576/HLZ-4057.
LibreCat
| DOI
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24757
J. Stender, “Wissen & Reflexion im Lehramtsstudium – Ergebnisse zum Verhältnis von Professionswissen und der Reflexionskompetenz angehender Lehrpersonen“ Einzelbeitrag auf der Jahrestagung der DGFE-Sektion Schulpädagogik Reflexion & Reflexivität in Unterricht.,” presented at the Jahrestagung der DGFE-Sektion Schulpädagogik Reflexion & Reflexivität in Unterricht., Osnabrück (online), 2021.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24754
J. Stender and C. Watson, “Reflexion ist erzwungenes Nachdenken – Ein Beitrag zum Reflexionsverständnis Lehramtsstudierender. Einzelbeitrag auf der Sektionstagung empirische Bildungsforschung (AEPF).,” presented at the Sektionstagung Empirische Bildungsforschung. , Mainz (online), 2021.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35519
F. Schwabl and C. Vogelsang, “CoViD-19 als Katalysator für die digitale Professionalisierung angehender Lehrpersonen? Analysen am Beispiel des Praxissemesters,” MedienPädagogik - Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, vol. 40, pp. 253–281, 2021, doi: 10.21240/mpaed/40/2021.11.19.X.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34054
T. Riedl and J. Lindner, “Automated SEM Image Analysis of the Sphere Diameter, Sphere-Sphere Separation, and Opening Size Distributions of Nanosphere Lithography Masks,” Microscopy and Microanalysis, vol. 28, no. 1, pp. 185–195, 2021, doi: 10.1017/s1431927621013866.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29189
T. Rogge, C. Vogelsang, and P. Pollmeier, “Wie erleben Lehramtsstudierende unterschiedliche Feedbacksituationen im Praxissemester? – Analysen auf Basis einer Interviewstudie zum Einsatz von Unterrichtsvideografien,” Seminar, vol. 4, pp. 91–105, 2021.
LibreCat
| Download (ext.)