Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2297 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30288
Schmidt, Falko, et al. “Electron Polarons in Lithium Niobate: Charge Localization, Lattice Deformation, and Optical Response.” New Trends in Lithium Niobate: From Bulk to Nanocrystals, edited by Gábor Corradi and László Kovács, MDPI, 2022, pp. 231–48, doi:10.3390/books978-3-0365-3339-1.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35830
Elsner, Julia, et al. “Modeling-Based Learning about Chemical Phenomena in Primary Education.” Fostering Scientific Citizenship in an Uncertain World (Proceedings of ESERA 2021), edited by Graça S. Carvalho et al., CIEC, University of Minho, 2022, pp. 1241–49.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 41800
Sartison, M., et al. Scalable integration of quantum emitters into photonic integrated circuits. 2022, doi:https://doi.org/10.1088/2633-4356/ac6f3e.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62967
Pollmeier, Pascal, and Sabine Fechner. “Preservice Science Teachers‘ Competences in Evidence Based Practice a Longitudinal Case Study.” Conference of National Association for Research in Science Teaching (NARST), 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33224 | OA
Peeters, Hendrik, et al. “Einbettung von Augmented Reality in den Experimentierprozess.” Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen, edited by Sebastian Habig and Helena van Vorst, vol. 42, 2022, pp. 788–91.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63039
Mardoyan, Haïk, et al. “Generation and Transmission of 160-Gbaud QPSK Coherent Signals Using a Dual-Drive Plasmonic-Organic Hybrid I/Q Modulator on Silicon Photonics.” Optical Fiber Communication Conference (OFC) 2022, Optica Publishing Group, 2022, doi:10.1364/ofc.2022.th1j.5.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63041
Güsken, Nicholas Alexander. Plasmonic PICs—Terabit Modulation on the Micrometer Scale. Optica Publishing Group, 2022, doi:https://opg.optica.org/abstract.cfm?URI=ECEOC-2022-Tu4E.3.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62966
Pollmeier, Pascal, and Sabine Fechner. “Einfluss Des Praxissemesters Auf Den Umgang Mit Evidenzen Im Unterricht.” Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Chemie Und Physik e.V., 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40371
Ferreri, Alessandro, and Polina R. Sharapova. “Two-Colour Spectrally Multimode Integrated SU(1,1) Interferometer.” Symmetry, vol. 14, no. 3, 552, MDPI AG, 2022, doi:10.3390/sym14030552.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30210
Ebers, Lena, et al. “Flexible Source of Correlated Photons Based on LNOI Rib Waveguides.” Journal of Physics: Photonics, vol. 4, IOP Publishing, 2022, p. 025001, doi:10.1088/2515-7647/ac5a5b.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 63206
Wackenrohr, Steffen, et al. “Corrosion Fatigue Behavior of Electron Beam Melted Iron in Simulated Body Fluid.” Npj Materials Degradation, vol. 6, no. 1, 18, Springer Science and Business Media LLC, 2022, doi:10.1038/s41529-022-00226-4.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33670
Schapeler, Timon, and Tim Bartley. “Information Extraction in Photon-Counting Experiments.” Physical Review A, vol. 106, no. 1, 013701, American Physical Society (APS), 2022, doi:10.1103/physreva.106.013701.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25453
Vogelsang, Christoph. “Wie belastend war das Corona-Semester? Belastungserleben Lehramtsstudierender im Praxissemester während COVID-19-bedingter Schulschließungen im Frühjahr 2020.” Herausforderung Lehrer* Innenbildung-Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion, 2021, doi:10.11576/HLZ-4376.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35526
Kulgemeyer, Christoph, et al. “Exploring the Impact of Pre-Service Science Teachers’ Reflection Skills on the Development of Professional Knowledge during a Field Experience.” International Journal of Science Education, vol. 43, no. 18, Informa UK Limited, 2021, pp. 3035–57, doi:10.1080/09500693.2021.2006820.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24738
Stender, Jana, et al. “Wie Hängen Bildungswissenschaftliches Professionswissen, Einstellungen Zu Reflexion Und Die Reflexionsperformanz Angehender Lehrpersonen Zusammen?” Herausforderung Lehrer* Innenbildung-Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion, 2021, pp. 229–48, doi:10.11576/HLZ-4057.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24757
Stender, Jana. Wissen & Reflexion im Lehramtsstudium – Ergebnisse zum Verhältnis von Professionswissen und der Reflexionskompetenz angehender Lehrpersonen“ Einzelbeitrag auf der Jahrestagung der DGFE-Sektion Schulpädagogik Reflexion & Reflexivität in Unterricht. 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24754
Stender, Jana, and Christina Watson. Reflexion ist erzwungenes Nachdenken – Ein Beitrag zum Reflexionsverständnis Lehramtsstudierender. Einzelbeitrag auf der Sektionstagung empirische Bildungsforschung (AEPF). 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35519
Schwabl, Franziska, and Christoph Vogelsang. “CoViD-19 als Katalysator für die digitale Professionalisierung angehender Lehrpersonen? Analysen am Beispiel des Praxissemesters.” MedienPädagogik - Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, vol. 40, 2021, pp. 253–81, doi:10.21240/mpaed/40/2021.11.19.X.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34054
Riedl, Thomas, and Jörg Lindner. “Automated SEM Image Analysis of the Sphere Diameter, Sphere-Sphere Separation, and Opening Size Distributions of Nanosphere Lithography Masks.” Microscopy and Microanalysis, vol. 28, no. 1, Cambridge University Press (CUP), 2021, pp. 185–95, doi:10.1017/s1431927621013866.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29189
Rogge, Tim, et al. “Wie erleben Lehramtsstudierende unterschiedliche Feedbacksituationen im Praxissemester? – Analysen auf Basis einer Interviewstudie zum Einsatz von Unterrichtsvideografien.” Seminar, vol. 4, 2021, pp. 91–105.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=787

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed