Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

326 Publications


2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 48327
S. Prediger and L. Wessel, “Darstellungen vernetzen - Ansatz zur integrierten Entwicklung von Konzepten und Sprachmitteln,” Praxis der Mathematik in der Schule, vol. 54, no. 45, pp. 29–34, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48328
L. Wessel and S. Prediger, “Fach- und sprachintegrierte Förderung für mehrsprachige Lernende am Beispiel von Anteilen und Brüchen,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2012, M. Ludwig and M. Kleine, Eds. Münster: WTM-Verlag, 2012, pp. 933–936.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48416
S. Prediger, L. Wessel, and K. Tschierschky, “Enabling teachers for analysing and fostering learning processes of second language learners: Design and research in a preservice teacher education course,” in ICME-12, Preconference Proceedings of the 12th International Congress on Mathematical Education. TSG 30: Mathematics education in a multilingual and multicultural environment, Seoul, Korea, 2012, pp. 6213–6222.
LibreCat | Download (ext.)
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 45691
J. Bruns, L. Eichen, M. Pfiffner, and C. Walter-Laager, “Freies Spiel beobachten. Chancen und Stolpersteine,” gruppe & spiel, vol. 11, no. 4, pp. 6–9, 2011.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48326
S. Prediger and L. Wessel, “Darstellen–Deuten–Darstellungen vernetzen: Ein fach-und sprachintegrierter Förderansatz für mehrsprachige Lernende im Mathematikunterricht,” in Mathematiklernen unter Bedingungen der Mehrsprachigkeit–Stand und Perspektiven der Forschung und Entwicklung. Münster ua: Waxmann, S. Prediger and E. Özil, Eds. Münster: Waxmann, 2011, pp. 163–184.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48415
S. Prediger and L. Wessel, “Relating registers for fractions–multilingual students on their way to conceptual understanding,” in Proceedings of the ICMI Study 21 - Mathematics and Language Diversity, M. Setati, T. Nkambule, and L. Goosen, Eds. Sao Paulo, Brazil, 2011, pp. 324–333.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=97

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed