Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

553 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43231
Podworny, Susanne, Daniel Frischemeier, and Rolf Biehler. “Civic Statistics for Prospective Teachers: Developing Content and Pedagogical Content Knowledge Through Project Work.” In Statistics for Empowerment and Social Engagement. Cham: Springer International Publishing, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-031-20748-8_15.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43230
Frischemeier, Daniel, Susanne Podworny, and Rolf Biehler. “Data Visualization Packages for Non-Inferential Civic Statistics in High School Classrooms.” In Statistics for Empowerment and Social Engagement, 199–236. Cham: Springer International Publishing, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-031-20748-8_9.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39062
Liebendörfer, Michael, Angelo Profeta, Sandra Krämer, Sarah Schlüter, Silvia Becher, Rolf Biehler, Tobias Mai, and Angela Schmitz. “Enriching Videos with Interactive Questions to Enhance Students’ Cognitive Activity: Concept and Implementation,” 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39064
Podworny, Susanne, Franz Yannik Fleischer, Dietlinde Stroop, and Rolf Biehler. “An Example of Rich, Real and Multivariate Survey Data for Use in School,” 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56251
Frischemeier, Daniel, and Rolf Biehler. “Design of a Teaching Unit to Develop Primary School Students ́ Reasoning about Uncertainty in Multi-Step Chance Experiments.” In Decision Making Based on Data Proceedings IASE 2019 Satellite Conference. International Association for Statistical Education, 2022. https://doi.org/10.52041/srap.19304.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56202
Sjuts, Johann. “Lehrerbildung als staatliche und gesellschaftliche Aufgabe angesichts gegenwärtiger und zukünftiger Herausforderungen.” In Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-658-34067-4_2.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Review | LibreCat-ID: 31385 | OA
Hoffmann, Max. “Rezension: Hendrik Kasten und Denis Vogel: Grundlagen der ebenen Geometrie – Eine zugängliche aber exakte Einführung in die ebene Geometrie.” Mathematische Semesterberichte, 2021. https://doi.org/10.1007/s00591-021-00299-3.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31364
Hoffmann, Max. “Einsatz von Schnittstellenaufgaben in Mathematikveranstaltungen – Praxisbeispiele aus der Universität Paderborn.” In Lehrinnovationen in der Hochschulmathematik.  praxisrelevant – didaktisch fundiert – forschungsbasiert, edited by Rolf Biehler, Andreas Eichler, Reinhard Hochmuth, Stefanie Rach, and Niclas Schaper, 179–204. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2021. https://doi.org/10.1007/978-3-662-62854-6_9.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31576
Häsel-Weide, Uta, and Marcus Nührenbürger. “Inklusive Praktiken im Mathematikunterricht. Empirische Analysen von Unterrichtsdiskursen in Einführungsphasen.” Zeitschrift für Grundschulforschung (ZfG), no. 14 (2021): 49–65.
LibreCat | Files available
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31577
Häsel-Weide, Uta, and Christian Schöttler. “Das Dezimalsystem verstehen – Bedeutung, Erkenntnisse, Anregungen.” Zeitschrift für Mathematikdidaktik in Forschung & Praxis (ZMFP), no. 2 (2021).
LibreCat | Files available
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35752
Frischemeier, Daniel, Susanne Podworny, and Rolf Biehler. “Integration fachwissenschaftlicher und fachdidaktischer Komponenten in der Lehramtsausbildung Mathematik Grundschule am Beispiel einer Veranstaltung zur Leitidee „Daten, Häufigkeit und Wahrscheinlichkeit“.” In Konzepte und Studien Lehrinnovationen in der Hochschulmathematik . Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematikzur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik, edited by Rolf Biehler, Andreas Eichler, Reinhard Hochmuth, Stefanie Rach, and Niclas Schaper, 227–49. Berlin, Heidelberg: Springer Spektrum, 2021. https://doi.org/10.1007/978-3-662-62854-6_11.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45381
Dröse, Jennifer, S. Prediger, P. Neugebauer, R. D. Danhier, and B. Mertins. “Investigating Students’ Processes of Noticing and Interpreting Syntactic Language Features in Word Problem Solving through Eye-Tracking.” International Electronic Journal of Mathematics Education, 16(1), Em0625, 2021. https://doi.org/doi.org/10.29333/iejme/9674n .
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45380
Dröse, Jennifer, and S. Prediger. “Identifying Obstacles Is Not Enough for Everybody – Differential Efficacy of an Intervention Fostering Fifth Graders’ Comprehension for Word Problems.” Studies in Educational Evaluation, 68 (100953), 2021, 1–15. https://doi.org/doi.org/10.1016/j.stueduc.2020.100953.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31578
Häsel-Weide, Uta, Simone Seitz, Melina Wallner, Yannik Wilke, and Lara Heckmann. “Mit Aufgaben im inklusiven Mathematikunterricht professionell umgehen - Erkenntnisse einer Interviewstudie mit Lehrpersonen der Sekundarstufe.” QfI - Qualifizierung für Inklusion. Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte 3, no. 1 (2021). https://doi.org/10.21248/qfi.57.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31583
Hattermann, Mathias, Uta Häsel-Weide, and Melina Wallner. “Conceptualiziation Processes of 6th Graders for Rotational Symmetry.” In Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education , edited by M. Inprasitha, N. Changsri, and N. Boonsena, 3:9–15, 2021.
LibreCat | Files available
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34827
Bruns, Julia, Elisabeth Unterhauser, and Hedwig Gasteiger. “Geometrisches Begriffsverständnis in der Grundschule am Beispiel der Begriffe Viereck, Rechteck und Quadrat.” Journal für Mathematik-Didaktik 42, no. 2 (2021): 581–623. https://doi.org/10.1007/s13138-021-00185-4.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45382
Prediger, Susanne, and Jennifer Dröse. “Fehlerbearbeitung bei mathematischen Textaufgaben – Sprachliche und strategische Fehlerursachen und ihre Bearbeitung.” Lernen und Lernstörungen, 10(2), 2021. https://doi.org/doi.org/10.1024/2235-0977/a000330.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 53363
Rezat, Sebastian, Lianghuo Fan, and Birgit Pepin. “Mathematics Textbooks and Curriculum Resources as Instruments for Change.” ZDM – Mathematics Education 53, no. 6 (2021): 1189–1206. https://doi.org/10.1007/s11858-021-01309-3.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34161
Rezat, Sebastian, Florian Schacht, and Uta Häsel-Weide. “Challenges of Making Sense of Tasks and Automated Feedback in Digital Mathematics Textbooks.” In Mathematics Education in the Digital Age. Learning, Practice and Theory, edited by A. Clark-Wilson, A. Donevska-Todorova, E. Faggiano, J. Trgalová , and H.-G. Weigang, 168–84. London: Routledge, 2021. https://doi.org/10.4324/9781003137580.
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 44683
Rezat, Sebastian. “How Automated Feedback from a Digital Mathematics Textbook Affects Primary Students’ Conceptual Development: Two Case Studies.” ZDM Mathematics Education 53, no. 6 (2021): 1433–45. https://doi.org/10.1007/s11858-021-01263-0.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=97

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed