Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

327 Publications


2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21529
Bruns, Julia, Theresa Schopferer, and Hedwig Gasteiger. “Adaptionshandlungen von Multiplikatorinnen und Multiplikatoren zur frühen mathematischen Bildung – Beschreibung und Bewertung aus fachbezogener Perspektive.” Journal für Mathematik-Didaktik 42, no. 1 (2020): 243–71. https://doi.org/10.1007/s13138-020-00175-y.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21530
Bruns, Julia, Martin Carlsen, Lars Eichen, Ingvald Erfjord, and Per Sigurd Hundeland. “Situational Perception in Mathematics (SPiM)—Results of a Cross-Country Study in Austria and Norway.” In Mathematics Education in the Early Years, 317–332. Cham: Springer, 2020. https://doi.org/10.1007/978-3-030-34776-5_19.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36539 | OA
Bruns, Julia. “Mathematisches Fachwissen von frühpädagogischen Fachpersonen im Spannungsfeld zwischen Disziplin- und Praxis.” In Beiträge zum Mathematikunterricht 2020, edited by Hans-Stefan Siller, Wolfgang Weigel, and Jan Wörler, 1245–48. Münster: WTM-Verlag, 2020. https://doi.org/10.37626/GA9783959871402.0.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45330
Schönherr, Johanna, J. Blomberg, S. Schukajlow, and J. Rellensmann. ““Why Don’t You Make a Drawing?" Motivation and Strategy Use in Mathematical Modelling.” In Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: PME, edited by M. Inprasitha, N. Changsri, and N. Boonsena, 46–54, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45338
Schönherr, Johanna, S. Schukajlow, and C. Leopold. “Measuring and Investigating Strategic Knowledge about Drawing to Solve Geometry Modelling Problems.” ZDM – Mathematics Education 52, no. 1 (2020): 97–110. https://doi.org/10.1007/s11858-019-01085-1.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 31376
Hoffmann, Max. “Zirkel und Lineal ohne Parallelenaxiom: Ein konstruktiver Zugang zur hyperbolischen Geometrie.” Der Mathematikunterricht 66 (6) (2020): 36–47.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45383
Dröse, Jennifer, and Susanne Prediger. “Enhancing Fifth Graders’ Awareness of Syntactic Features in Mathematical Word Problems: A Design Research Study on the Variation Principle.” Journal Für Mathematik-Didaktik, 41(2), 2020, 399–422. https://doi.org/doi.org/10.1007/s13138-019-00153-z.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 31553
Seitz, Susanne, Uta Häsel-Weide, Yannik Wilke, and Melina Wallner. “Expertise von Lehrpersonen für inklusiven Mathematikunterricht der Sekundarstufe - Ausgangspunkte zur Professionalisierungsforschung.” K:ON Kölner Online-Journal für Lehrer*innenbildung, no. 2 (2020). https://doi.org/10.18716/ojs/kON/2020.2.03.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45384
Dröse, Jennifer. “Verstehensgrundlagen diagnostizieren - Welche Wissenselemente fokussieren Lehrkräfte?” In Beiträge zum Mathematikunterricht 2020 , edited by H.-S. Siller, W. Weigel, and J. F. Wöler, 233–36. Münster: WTM, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45386
Dröse, Jennifer, V. Eisen, Susanne Prediger, M. Altieri, M. Schellenbach, and R. Menning. “Textaufgaben lesen lernen – eine digital gestützte Einheit mit App .” In Mathematik lehren 223, 38–40, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 33594
Rezat, Sara, and Sebastian Rezat. “Schulbücher. Werkzeuge zum Üben in den Fächern Deutsch und Mathematik.” Die Grundschulzeitschrift 320, 2020, 10–13.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44685
Schumacher, Jan, and Sebastian Rezat. “Rekonstruktion Diagrammatischen Schließens Beim Erlernen Der Subtraktion Negativer Zahlen.” In Zeichen Und Sprache Im Mathematikunterricht: Semiotik in Theorie Und Praxis, edited by Gert Kadunz, 85–112. Berlin, Heidelberg: Springer, 2020. https://doi.org/10.1007/978-3-662-61194-4_5.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44688
Rezat, Sebastian. “Mathematiklernen Mit Digitalen Schulbüchern Im Spannungsfeld Zwischen Individualisierung Und Kooperation.” In Mobile Medien Im Schulkontext, edited by Dorothee Meister and Mindt Ilka. Wiesbaden: Springer, 2020. https://doi.org/10.1007/978-3-658-29039-9_10.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 46159
Leuders, Timo, and Lena Wessel. “Differenziertes Üben Gestalten. Zwischen Umsetzung in Der Praxis Und Fundierung in Der Forschung.” Pädagogik 2/2020, no. 2 (2020): 26–30.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 46158
Wessel, Lena, T. Kuzu, and Susanne Prediger. “Sprachbildender Vorstellungsaufbau Für Verschiedene Mathematische Konzepte: Brüche in Klasse 6.” Sprachbildender Mathematikunterricht in Der Sekundarstufe - Ein Forschungsbasiertes Praxisbuch, 2020, 148–151.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48405
Sprütten, F., Lena Wessel, K. Zentgraf, and S. Prediger. “Fach- und sprachintegrierte Ansätze für Neuzugewanderte.” In Sprachbildender Mathematikunterricht in der Sekundarstufe. Ein forschungsbasiertes Praxisbuch, edited by S. Prediger, 115–30. Berlin: Cornelsen Skriptor, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 48406
Wessel, Lena, S. Prediger, A. Stein, M. Wijers, and V. Jonker. Language for Mathematics in Vocational Contexts. Handbook for Teachers and Facilitators. Dortmund/Arnsberg: DZLM, 2020.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35811
Biehler, Rolf, and Viviane Durand-Guerrier. “University Mathematics Didactic Research on Number Theory, Algebra, Discrete Mathematics, Logic.” In Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020), edited by T. Hausberger, M. Bosch, and F. Chelloughi. Bizerte, Tunisia: University of Carthage and INDRUM, 2020.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35701
Lünne, Steffen, Susanne Schnell, and Rolf Biehler. “Motivation of Out-of-Field Teachers for Participating in Professional Development Courses in Mathematics.” European Journal of Teacher Education 44, no. 5 (2020): 688–705. https://doi.org/10.1080/02619768.2020.1793950.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35808
Barzel, Bärbel, and Rolf Biehler. “Theory-Based Design of Professional Development for Upper Secondary Teachers–Focusing on the Content-Specific Use of Digital Tools.” In Professional Development and Knowledge of Mathematics Teachers, edited by Stefan Zehetmeier, Despina Potari, and Miguel Ribeiro, 163–192. London: Routledge, 2020.
LibreCat | Files available
 

Filters and Search Terms

department=97

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed