Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

553 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43231
Podworny S, Frischemeier D, Biehler R. Civic Statistics for Prospective Teachers: Developing Content and Pedagogical Content Knowledge Through Project Work. In: Statistics for Empowerment and Social Engagement. Springer International Publishing; 2022. doi:10.1007/978-3-031-20748-8_15
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43230
Frischemeier D, Podworny S, Biehler R. Data Visualization Packages for Non-inferential Civic Statistics in High School Classrooms. In: Statistics for Empowerment and Social Engagement. Springer International Publishing; 2022:199-236. doi:10.1007/978-3-031-20748-8_9
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39062
Liebendörfer M, Profeta A, Krämer S, et al. Enriching videos with interactive questions to enhance students’ cognitive activity: concept and implementation. In: ; 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39064
Podworny S, Fleischer FY, Stroop D, Biehler R. An example of rich, real and multivariate survey data for use in school. In: ; 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56251
Frischemeier D, Biehler R. Design of a teaching unit to develop primary school students ́ reasoning about uncertainty in multi-step chance experiments. In: Decision Making Based on Data Proceedings IASE 2019 Satellite Conference. International Association for Statistical Education; 2022. doi:10.52041/srap.19304
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56202
Sjuts J. Lehrerbildung als staatliche und gesellschaftliche Aufgabe angesichts gegenwärtiger und zukünftiger Herausforderungen. In: Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik. Springer Fachmedien Wiesbaden; 2022. doi:10.1007/978-3-658-34067-4_2
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Review | LibreCat-ID: 31385 | OA
Hoffmann M. Rezension: Hendrik Kasten und Denis Vogel: Grundlagen der ebenen Geometrie – Eine zugängliche aber exakte Einführung in die ebene Geometrie. Mathematische Semesterberichte. 2021;68:295–297. doi:10.1007/s00591-021-00299-3
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31364
Hoffmann M. Einsatz von Schnittstellenaufgaben in Mathematikveranstaltungen – Praxisbeispiele aus der Universität Paderborn. In: Biehler R, Eichler A, Hochmuth R, Rach S, Schaper N, eds. Lehrinnovationen in der Hochschulmathematik.  praxisrelevant – didaktisch fundiert – forschungsbasiert. Springer Berlin Heidelberg; 2021:179–204. doi:10.1007/978-3-662-62854-6_9
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31576
Häsel-Weide U, Nührenbürger M. Inklusive Praktiken im Mathematikunterricht. Empirische Analysen von Unterrichtsdiskursen in Einführungsphasen. Zeitschrift für Grundschulforschung (ZfG). 2021;(14):49-65.
LibreCat | Files available
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31577
Häsel-Weide U, Schöttler C. Das Dezimalsystem verstehen – Bedeutung, Erkenntnisse, Anregungen. Zeitschrift für Mathematikdidaktik in Forschung & Praxis (ZMFP). 2021;(2).
LibreCat | Files available
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35752
Frischemeier D, Podworny S, Biehler R. Integration fachwissenschaftlicher und fachdidaktischer Komponenten in der Lehramtsausbildung Mathematik Grundschule am Beispiel einer Veranstaltung zur Leitidee „Daten, Häufigkeit und Wahrscheinlichkeit“. In: Biehler R, Eichler A, Hochmuth R, Rach S, Schaper N, eds. Konzepte und Studien Lehrinnovationen in der Hochschulmathematik . Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematikzur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik. Springer Spektrum; 2021:227-249. doi:10.1007/978-3-662-62854-6_11
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45381
Dröse J, Prediger S, Neugebauer P, Danhier RD, Mertins B. Investigating students’ processes of noticing and interpreting syntactic language features in word problem solving through eye-tracking. International Electronic Journal of Mathematics Education, 16(1), em0625. Published online 2021. doi:doi.org/10.29333/iejme/9674n
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45380
Dröse J, Prediger S. Identifying obstacles is not enough for everybody – Differential efficacy of an intervention fostering fifth graders’ comprehension for word problems. Studies in Educational Evaluation, 68 (100953). Published online 2021:1-15. doi:doi.org/10.1016/j.stueduc.2020.100953
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31578
Häsel-Weide U, Seitz S, Wallner M, Wilke Y, Heckmann L. Mit Aufgaben im inklusiven Mathematikunterricht professionell umgehen - Erkenntnisse einer Interviewstudie mit Lehrpersonen der Sekundarstufe. QfI - Qualifizierung für Inklusion Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte. 2021;3(1). doi:10.21248/qfi.57
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31583
Hattermann M, Häsel-Weide U, Wallner M. Conceptualiziation processes of 6th graders for rotational symmetry. In: Inprasitha M, Changsri N, Boonsena N, eds. Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education . Vol 3. ; 2021:9-15.
LibreCat | Files available
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34827
Bruns J, Unterhauser E, Gasteiger H. Geometrisches Begriffsverständnis in der Grundschule am Beispiel der Begriffe Viereck, Rechteck und Quadrat. Journal für Mathematik-Didaktik. 2021;42(2):581-623. doi:10.1007/s13138-021-00185-4
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45382
Prediger S, Dröse J. Fehlerbearbeitung bei mathematischen Textaufgaben – Sprachliche und strategische Fehlerursachen und ihre Bearbeitung. Lernen und Lernstörungen, 10(2). Published online 2021. doi:doi.org/10.1024/2235-0977/a000330
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 53363
Rezat S, Fan L, Pepin B. Mathematics textbooks and curriculum resources as instruments for change. ZDM – Mathematics Education. 2021;53(6):1189-1206. doi:10.1007/s11858-021-01309-3
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34161
Rezat S, Schacht F, Häsel-Weide U. Challenges of making sense of tasks and automated feedback in digital mathematics textbooks. In: Clark-Wilson A, Donevska-Todorova A, Faggiano E, Trgalová J, Weigang H-G, eds. Mathematics Education in the Digital Age. Learning, Practice and Theory. Routledge; 2021:168-184. doi:10.4324/9781003137580
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 44683
Rezat S. How automated feedback from a digital mathematics textbook affects primary students’ conceptual development: two case studies. ZDM Mathematics Education. 2021;53(6):1433-1445. doi:10.1007/s11858-021-01263-0
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=97

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed