Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3619 Publications
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 38524
Prikoszovits, M. (2017). Efing, Christian (Hrsg.): Sprache und Kommunikation in der beruflichen Bildung. Modellierung – Anforderungen – Förderung. Frankfurt am Main: Lang, 2015 (Wissen – Kompetenz – Text, 9). – ISBN 978-3-631-66096-6. 289 Seiten, € 62,95. Informationen Deutsch Als Fremdsprache, 44(2–3), 254–260. https://doi.org/10.1515/infodaf-2017-0034
LibreCat
| DOI
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4085
Tophinke, D. (2017). Minimalismus als Konzept: Schrift-Bild-Konstruktionen im Graffiti. In D. Wrobel, T. von Brand, & M. Engels (Eds.), Gestaltungsraum Deutschunterricht. Literatur - Kultur - Sprache (pp. 161–173). Schneider.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18174
Tophinke, D. (2017). Sprachvergleich II: Dialekte und Soziolekte. In J. Baumann u. a. (Ed.), Handbuch Deutschunterricht (pp. 337–341). Klett/Kallmeyer.
LibreCat
2017 | Dissertation | LibreCat-ID: 25249
Baeumer, F. S. (2017). Indikatorbasierte Erkennung und Kompensation von ungenauen und unvollst{\"a}ndig beschriebenen Softwareanforderungen (Vol. 372). Verlagsschriftenreihe des Heinz Nixdorf Instituts, Paderborn.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48411
Wessel, L. (2017). How do students develop lexical means for understanding the concept of relative frequency? Empirical insights on the basis of trace analyses. In T. Dooley & G. Gueudet (Eds.), Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1 – 5, 2017) (pp. 1388–1395). DCU Institute of Education and ERME.
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 2856
Barann, B., Beverungen, D., & Müller, O. (2017). An open-data approach for quantifying the potential of taxi ridesharing. Decision Support Systems, 99(July 2017), 86–95. https://doi.org/10.1016/j.dss.2017.05.008
LibreCat
| DOI
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39784
Schmitz, S. (2017). La construcción de los cuerpos de los victimarios de la dictadura argentina en tres novelas negras de Feinmann, Giardinelli y Mallo. In S. Schmitz, A. Thiem, & D. V. Schumann (Eds.), Descubrir el cuerpo. Estudios sobre la corporalidad en el género negro en Chile, Argentina y México. Iberoamericana/Vervuert.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8570
Liebendörfer, M., Hochmuth, R., Biehler, R., Schaper, N., Kuklinski, C., Khellaf, S., Colberg, C., Schürmann, M., & Rothe, L. (2017). A framework for goal dimensions of mathematics learning support in universities. In T. Dooley & G. Gueudet (Eds.), Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1 – 5, 2017) (pp. 2177–2184). DCU Institute of Education & ERME.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34127
Alptekin, M., & Temmen, K. (2017). Möglichkeiten und Grenzen von Virtual-und Augmented Reality im Laborpraktikum. Digitalisierung in der Techniklehre - ihr Beitrag zum Profil technischer Bildung, 12, 91–98.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 37456
Paleczek, L., Seifert, S., & Gasteiger-Klicpera, B. (2017). INFLUENCES ON TEACHERS’ JUDGMENT ACCURACY OF READING ABILITIES ON SECOND AND THIRD GRADE STUDENTS: A MULTILEVEL ANALYSIS. Psychology in the Schools, 54(3), 228–245. https://doi.org/10.1002/pits.21993
LibreCat
| DOI
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32073
Blumberg, E., & Niederhaus, C. (2017). Naturwissenschaftlicher Sachunterricht in der internationalen Vorbereitungsklasse: Sprachliches und fachliches Lernen geflüchteter Kinder fördern – Ein Lehr-Lernprojekt zur sprachsensiblen Entwicklung und Erprobung naturwissenschaftlich-technischen Sachunterrichts in der universitären Ausbildung zukünftiger Sachunterrichtslehrkräfte. In A. Middeke, A. Eichstaedt, M. Jung, & G. Kniffka (Eds.), Wie schaffen wir das? Materialien Deutsch als Zweit- und Fremdsprache 97 (pp. 51–71). Universitätsverlag.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39645
Morrien, R. (2017). “Gehen am äußersten Rand der Fußsohlen”: Zur Adaption des Flanerietopos in Herta Müllers Reisende auf einem Bein und Angela Krauß’ Milliarden neuer Sterne. In G. Banita, J. Ellenbürger, & J. Glasenapp (Eds.), Die Lust zu gehen. Weibliche Flanerie in Literatur und Film (Vol. 3, pp. 59–75). Wilhelm Fink.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 37977
Büttner, H., Longwitz, L., Steinbauer, J., Wulf, C., & Werner, T. (2017). Recent Developments in the Synthesis of Cyclic Carbonates from Epoxides and CO2. Topics in Current Chemistry, 375(3), Article 50. https://doi.org/10.1007/s41061-017-0136-5
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 37972
Li, W., Wang, M.-M., Hu, Y., & Werner, T. (2017). B(C6F5)3-Catalyzed Regioselective Deuteration of Electron-Rich Aromatic and Heteroaromatic Compounds. Organic Letters, 19(21), 5768–5771. https://doi.org/10.1021/acs.orglett.7b02701
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 37976
Li, W., & Werner, T. (2017). B(C6F5)3-Catalyzed Michael Reactions: Aromatic C–H as Nucleophiles. Organic Letters, 19(10), 2568–2571. https://doi.org/10.1021/acs.orglett.7b00720
LibreCat
| DOI
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37780
Hellmich, F., Hoya, F. K., Görel, G., & Schwab, S. (2017). Unter welchen Voraussetzungen kooperieren Grundschullehrkräfte im inklusiven Unterricht? – Eine Studie zu den Bedingungen der Kooperationsbereitschaft von Grundschullehrerinnen und -lehrern im inklusiven Unterricht. Vortrag auf der 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF).
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37781
Ort, M., & Hellmich, F. (2017). Feedback als Prädiktor für Leseverständnis, Kausalattributionen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen bei Kindern in der zweiten Hälfte der Grundschulzeit. Vortrag auf der 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF).
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 35769
Klein, A., & Landhäußer, S. (2017). Children’s Voice in “Nurseries of Democracy“. Participation in Early Childhood Institutions . Social Work and Society International Online Journal, Vol 15(No 2). https://ejournals.bib.uni-wuppertal.de/index.php/sws/article/view/527
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20250
Gaspers, J., Cimiano, P., Rohlfing, K., & Wrede, B. (2017). Constructing a Language From Scratch: Combining Bottom–Up and Top–Down Learning Processes in a Computational Model of Language Acquisition. IEEE Transactions on Cognitive and Developmental Systems, 9, 183–196. https://doi.org/10.1109/TCDS.2016.2614958
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20245
Nomikou, I., Leonardi, G., Radkowska, A., Rączaszek-Leonardi, J., & Rohlfing, K. (2017). Taking Up an Active Role: Emerging Participation in Early Mother–Infant Interaction during Peekaboo Routines. Frontiers in Psychology. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2017.01656
LibreCat
| DOI