Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3932 Publications
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 51014
A. Wells, “Jörg Noller and John Walsh (eds), Kant’s Early Critics on Freedom of the Will Cambridge: Cambridge University Press, 2022 Pp. xlvii + 315 ISBN 9781108482462 (hbk) £74.99,” Kantian Review, vol. 27, no. 4, pp. 673–677, 2022, doi: 10.1017/s1369415422000401.
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51252
M. Ströhmer, “Klimaprozesse und Hexenverfolgungen. Die Kleine Eiszeit und ihre potentiellen Folgewirkungen,” in Du Hexe! Opfer und ihre Häscher. Begleitband zur Ausstellung 24. Mär.-4. Sep. 2022, O. Schmidt, N. Reidel, and Sauerland-Museum des Hochsauerlandkreises, Eds. Balve, 2022, pp. 28–35.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44670
J. Gerick, E. Steglich, B. Eickelmann, and J. Oelkers, “Die Evaluation des Modellschulprojekts ‚Lernen mit digitalen Medien an Förderzentren Geistige Entwicklung/Körperlich-Motorische Entwicklung‘ in Schleswig-Holstein,” Zeitschrift Die Deutsche Schule, vol. 114, no. 3, pp. 327–332, 2022, doi: doi: 10.25656/01:25397.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44668
R. Lorenz, M. Heldt, and B. Eickelmann, “Relevance of Pre-Service Teacher Training to use ICT for the Actual Use in Classrooms – Focus on German Secondary Schools. Technology, Pedagogy and Education,” Journal for Technology, Pedagogy and Education, vol. 31, no. 5, 2022, doi: https://doi.org/10.1080/1475939X.2022.2129772.
LibreCat
| DOI
2022 | Research Data | LibreCat-ID: 51688
B. Eickelmann, K. Drossel, and A. Labusch, International Computer and Information Literacy Study 2018 (ICILS 2018) (Version 1) [Datensatz]. Berlin. IQB – Institut zur Qualitätsentwicklung im Bildungswesen, 2022.
LibreCat
| Files available
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46772
L. Sennefelder and H. Meier, “Wie passen Vertrauen, Kontrolle und Hierarchie zusammen? Ein erlebnispädagogisch orientiertes Konzept zum Aufbau einer Vertrauenskultur in Verwaltungsorganisationen,” presented at the 4. wissenschaftliche Tagung Erlebnispädagogik, Hamburg, 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46582
D. Ried and C. Gubsch, “METAdata and metaDATA,” University of Alicante, 2022, doi: 10.17613/50T9-Z881.
LibreCat
| DOI
2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 52237
I. D. Kunert, Argumentationsindikatoren im Deutschen und im Französischen. Tübingen: Stauffenburg, 2022.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52351 |

A. Karsten, J. Schwede, M. Körber, and I. Scharlau, “Transitivitätscharakteristika als Werkzeug in der systematischen qualitativen Metaphernanalyse,” in Die Praxis der systematischen Metaphernanalyse: Anwendungen und Anschlüsse, R. Schmitt, J. Schröder, L. Pfaller, and A.-K. Hoklas, Eds. Wiesbaden: Springer, 2022, pp. 201–216.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 36253 |

R. Meier, A.-L. M. J. A. Harmening, and S. Leinfellner, Eds., Wissenstransfer. Aufgabe, Herausforderung und Chance kulturwissenschaftlicher Forschung, vol. 1. Darmstadt: wbg, 2022.
LibreCat
| Files available
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44661
B. Eickelmann, R. Lorenz, M. Endberg, and M. Domke, “Digitalisierungsbezogene Fortbildung und professionelle Lerngelegenheiten von Lehrpersonen der Sekundarstufe I in Deutschland und im Bundesländervergleich,” in Schule digital – der Länderindikator 2021. Lehren und Lernen mit digitalen Medien in der Sekundarstufe I in Deutschland im Bundesländervergleich und im Trend seit 2017 , R. Lorenz, S. Yotyodying, B. Eickelmann, and M. Endberg, Eds. Münster: Waxmann Verlag, 2022, pp. 187–210.
LibreCat
2022 | Report | LibreCat-ID: 44632
B. Eickelmann et al., Children and young people’s narratives and perceptions of ICT in education in selected European countries complemented by perspectives of teachers and further relevant stakeholders in the educational context. (DigiGen- working paper series No.11). 2022.
LibreCat
| DOI
2022 | Report | LibreCat-ID: 44633
I. Seland et al., Understanding children and young people as digital citizens. (DigiGen- working paper series No.12). 2022.
LibreCat
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53080
N. Gaiser et al., “Investigation of the combustion chemistry in laminar, low-pressure oxymethylene ether flames (OME0–4),” Combustion and Flame, vol. 243, Art. no. 112060, 2022, doi: 10.1016/j.combustflame.2022.112060.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53081
J. Zinsmeister et al., “On the diversity of fossil and alternative gasoline combustion chemistry: A comparative flow reactor study,” Combustion and Flame, vol. 243, Art. no. 111961, 2022, doi: 10.1016/j.combustflame.2021.111961.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53084
S. Grimm, S.-J. Baik, P. Hemberger, T. Kasper, A. M. Kempf, and B. Atakan, “Insights into the decomposition of zirconium acetylacetonate using synchrotron radiation: Routes to the formation of volatile Zr-intermediates,” Journal of Materials Research, vol. 37, no. 9, pp. 1558–1575, 2022, doi: 10.1557/s43578-022-00566-6.
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 32572
P. Mayer et al., “‘I don’ know why I check this...’ - Investigating Expert Users’ Strategies to Detect Email Signature Spoofing Attacks,” in Eighteenth Symposium on Usable Privacy and Security (SOUPS 2022), 2022, pp. 77–96.
LibreCat