Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
4036 Publications
2026 | Journal Article | LibreCat-ID: 60990
R. H. Gusmita, A. F. Firmansyah, H. M. A. Zahera, and A.-C. Ngonga Ngomo, “ELEVATE-ID: Extending Large Language Models for End-to-End Entity Linking Evaluation in Indonesian,” Data & Knowledge Engineering, vol. 161, p. 102504, 2026, doi: https://doi.org/10.1016/j.datak.2025.102504.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2026 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 61542
F. Hellmich, M. F. Löper, and G. Görel, “Möglichkeiten der Förderung der sozialen Partizipation in der inklusiven Grundschule. Workshop auf dem 10. Paderborner Grundschultag. Thema: „Zukunft gemeinsam gestalten – Bildung für nachhaltige Entwicklung von Anfang an“. (angenommen),” 2026.
LibreCat
2026 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 36851
N. Göddertz and A. Karber, Eds., Wege zu einer Didaktik der Sozialpädagogik. Leverkusen: Barbara Budrich.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58438
J. Wippermann and G. Meschut, “Numerical modeling of clamp load relaxation of plastic nuts under varying moisture and fiber contents,” Welding in the World, 2025, doi: 10.1007/s40194-025-01928-4.
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58493
C. Zietlow and J. K. N. Lindner, “An applied noise model for scintillation-based CCD detectors in transmission electron microscopy,” Scientific Reports, vol. 15, no. 1, Art. no. 3815, 2025, doi: 10.1038/s41598-025-85982-4.
LibreCat
| DOI
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58498
J. Wehde, “Determinanten der politischen Involviertheit von Lehramtsstudierenden und damit verbundene Implikationen für die Lehrer*innenbildung,” presented at the Jahrestagung der GEBF, Mannheim, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56338
M. F. Löper, N. Finke, M. Knickenberg, and F. Hellmich, “Feedback und selbstbezogene Kognitionen als Prädiktoren für die Mathematikleistungen von Grundschulkindern. Vortrag im Rahmen des Symposiums „Lernen durch Feedback von Lehrpersonen, Eltern und Schüler:innen“ (Sebastian Röhl & Fabian Hoya) auf der 12. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung als Schlüssel für gesellschaftliche Herausforderungen: Interdisziplinäre Beiträge aus der Bildungsforschung“,” 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59178 |
C. Zietlow and J. Lindner, “An applied noise model for scintillation-based CCD detectors in transmission electron microscopy.,” Sci Rep, vol. 15, no. 1, p. 3815, 2025, doi: 10.1038/s41598-025-85982-4.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
| PubMed | Europe PMC
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59479
M. Knickenberg and C. Zurbriggen, “Examining aspects of students’ current academic motivation in relation to peer interactions and social environment in the classroom using the Experience sampling method,” presented at the SAA (Society for Ambulatory Assessment) Conference, Ku Leuven, Belgium, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59480
M. Knickenberg, H. Kullmann, S. Wüthrich, and C. Sahli Lozano, “Parental perceptions of inclusive teacher and school support – Establishment of a short-form,” presented at the ECER (European Conference on Educational Research), University of Belgrade. Serbia, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59481
M. Knickenberg and H. Kullmann, “Exploring the role of individual and collective efficacy beliefs and attitudes in teachers’ intentions to implement inclusive practices: Evidence from Canada, Germany and Switzerland,” presented at the ECER (European Conference on Educational Research), University of Belgrade, Serbia, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59482
U. Sharma, S. Gibson, M. Knickenberg, and J. Mullick, “What ist he best educational option for my child who needs additional support: A global perspective,” presented at the ECER (European Conference on Educational Research), University of Belgrade, Serbia, 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59510
N. Killi, K. Rumpke, and D. Kuckling, “Synthesis of Curcumin Derivatives via Knoevenagel Reaction Within a Continuously Driven Microfluidic Reactor Using Polymeric Networks Containing Piperidine as a Catalyst,” Gels, vol. 11, no. 4, Art. no. 278, 2025, doi: 10.3390/gels11040278.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59511
C. Wolf‐Brandstetter, R. Methling, and D. Kuckling, “Adsorbable and Antimicrobial Amphiphilic Block Copolymers with Enhanced Biocompatibility,” Macromolecular Materials and Engineering, 2025, doi: 10.1002/mame.202500078.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59512
A. Hovemann, I. M. Bita, A. A. Aldade, O. von Heißen, and R. Dumitrescu, “Prompt Engineering im Systems Engineering,” Zeitschrift für wirtschaftlichen Fabrikbetrieb, vol. 120, no. s1, pp. 101–106, 2025, doi: 10.1515/zwf-2024-0139.
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59708 |
V. Wohnhas, P. Neumann, and B. Lütje-Klose, “Zeit für Arbeitszufriedenheit? Eine quantitativ-empirische Studie zur Bedeutung fester Kooperationszeiten für die Arbeitszufriedenheit von Lehrkräften in inklusiven Schulen,” QfI - Qualifizierung für Inklusion. Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte, vol. 6, no. 2, 2025, doi: 10.21248/qfi.167.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59739
B. Herzig, “Digitale Medien in der Lehrer-Schüler-Interaktion,” in Lehrer-Schüler-Interaktion. Inhaltsfelder, Forschungsperspektiven und methodische Zugänge , 4th ed., M. K. W. Schweer, Ed. Wiesbaden: Springer VS, 2025, pp. 481–500.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59803
K. Drossel, J. Niemann, B. Eickelmann, and J. B. Niggemeier, “Digitale Kompetenzen von Schüler:innen und Rahmenbedingungen des Kompetenzerwerbs in Nordrhein-Westfalen,” SchulVerwaltung Nordrhein-Westfalen, vol. 4, pp. 100–104, 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59847
B. K. Pothineni, J. Barner, G. Grundmeier, D. Contreras, M. Castro, and A. Keller, “Rapid assembly of highly ordered DNA origami lattices at mica surfaces,” Discover Nano, vol. 20, no. 1, Art. no. 77, 2025, doi: 10.1186/s11671-025-04254-2.
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59982
R. Schroeder et al., “Didaktisch-diagnostische Potentiale des inklusionsorientierten Sachunterrichts (DiPoSa) – Einblicke in ein designbasiertes Entwicklungsprojekt,” in Förderbezogene Diagnostik in der inklusiven Bildung. Band I: Kompetenzbereiche - Fachdidaktik, K. Beck, R. A. Ferdigg, D. Katzenbach, J. Kett-Hauser, S. Laux, and M. Urban, Eds. Münster: Waxmann, 2025, pp. 209–229.
LibreCat