Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3659 Publications
2021 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 34978
J. Süßmann, “[Art.] History, models of,” in The Reception of Antiquity in the Age of Enlightenment. English Edition ed. by Christina C. Harker. Translated by Duncan Alexander Smart, vol. 12, J. Jacob and J. Süßmann, Eds. Leiden; Boston: Brill, 2021, pp. 210–216.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 34993
J. Jacob and J. Süßmann, Eds., The Reception of Antiquity in the Age of Enlightenment. English edition ed. by Christina C. Harker. Translated by Duncan Alexander Smart, vol. 12. Leiden; Boston: Brill, 2021.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Dissertation | LibreCat-ID: 28683
B. Schwichtenberg, Modeling and Analyzing Software Ecosystems. 2021.
LibreCat
| Files available
| DOI
2021 | Book | LibreCat-ID: 35070
C. Hansen, »Wilde« im deutschen Identitätsdiskurs 1830–1870. Spuren des Exotischen im nationalen Denken und in kolonialen Bildern . Frankfurt/Main, 2021.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29217
A. R. Javed and J. C. Scheytt, “Mixed-Signal Receiver Baseband Slice for High-Data-Rate Communication Using 130 nm SiGe BiCMOS Technology,” 2021, doi: 10.1109/MWSCAS47672.2021.9531711.
LibreCat
| Files available
| DOI
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28375
B. Bloh, S. van Ophyusen, and S. Schürer, “Die Gestaltung des Grundschulübergangs im Wandel? Längsschnittliche Analyse einer Grundschullehrkräftebefragung von 2002 vs. 2018.,” presented at the DGfE - Sektion Schulpädagogik, Osnabrück, 2021.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29566
J. Bobolz, F. Eidens, S. Krenn, S. Ramacher, and K. Samelin, “Issuer-Hiding Attribute-Based Credentials,” 2021, doi: 10.1007/978-3-030-92548-2_9.
LibreCat
| DOI
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25520
L. Höper et al., “Zur neuen Bedeutung von Daten in Data Science und künstlicher Intelligenz,” in 19. GI-Fachtagung Informatik und Schule, INFOS 2021, Wuppertal, Germany, September 8-10, 2021, 2021, vol. P-313, p. 345, doi: 10.18420/infos2021\_a230.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29728
M. Goller, C. Caruso, and C. Harteis, “Digitalisation in Agriculture: Knowledge and Learning Requirements of German Dairy Farmers,” International Journal for Research in Vocational Education and Training, vol. 8, no. 2, pp. 208–223, 2021, doi: 10.13152/ijrvet.8.2.4.
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29102
K.-H. Gerholz and M. Goller, “Theorie-Praxis-Verzahnung in der Wirtschaftspädagogik: Potenziale und Grenzen des Lernortes Praxis,” in Edition Fachdidaktiken, C. Caruso, C. Harteis, and A. Gröschner, Eds. Wiesbaden: Springer, 2021, pp. 393–419.
LibreCat
| Files available
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29101
T. Kärner, C. Bonnes, E. Maué, M. Goller, and V. Schmidt, “Transparenz, Fairness, Vertrauen und Ambivalenz im Vorbereitungsdienst: Entwicklung eines Instruments zur Charakterisierung der professionellen pädagogischen Beziehung zwischen angehenden Lehrpersonen und deren Ausbildungslehrkräften,” in Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2021, E. Wittmann, D. Frommberger, and U. Weyland, Eds. Opladen, Berlin, Toronto: Verlag Barbara Budrich, 2021, pp. 85–104.
LibreCat
| Files available
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29731
C. Caruso and M. Goller, “Das Praxissemester aus der Perspektive von Mentor*innen: Aufgaben der Lernorte und wahrgenommene Veränderungsbedarfe,” Lehrerbildung auf dem Prüfstand, vol. 14, no. 2, pp. 296–310, 2021.
LibreCat
| Files available
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29096
F. Hilkenmeier, M. Goller, and N. Schaper, “The Differential Influence of Learner Factors and Learning Context on Different Professional Learning Activities,” Vocations and Learning, pp. 411–438, 2021, doi: 10.1007/s12186-021-09266-4.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29098
M. Goller and S. Ziegler, “Berufswahlmotivation angehender Wirtschaftspädagog*innen: Validierung des FIT-Choice-Ansatzes und Exploration der Gründe für das Studium der Wirtschaftspädagogik,” Zeitschrift für Berufsund Wirtschaftspädagogik, vol. 117, no. 2, pp. 154–193, 2021, doi: 10.25162/zbw-2021-0008.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29097
M. Goller and C. Caruso, “Aufgaben, Ziele und Betreuungsstrategien von am Praxissemester beteiligten Lehrkräften. Zur Exploration der Perspektive und der Erfahrungen von Mentor*innen,” PFLB - PraxisForschungLehrer*innenBildung, vol. 3 Nr. 1, no. 3, 2021, doi: 10.11576/PFLB-4541.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29742
C. Caruso and M. Goller, “Das Praxissemester aus der Perspektive von Mentor*innen: Aufgaben, Ziele und Betreuungsstrategien involvierter Lehrkräfte.,” Praxis Forschung Lehrer*innen Bildung, vol. 3, no. 3, 2021, doi: 10.11576/PFLB-4541.
LibreCat
| Files available
| DOI
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29213
M. Iftekhar, S. Gudyriev, and J. C. Scheytt, “Reference-less Bang-bang CDR with Enhanced Frequency Acquisition Range Using Static and Modulated Integral Branch Offset Currents,” 2021, doi: 10.1109/BCICTS50416.2021.9682207.
LibreCat
| Files available
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 30755
J. Goldan, H. Kullmann, D. Zentarra, S. Geist, and B. Lütje-Klose, “Schulisches Wohlbefinden von Schülerinnen und Schülern mit und ohne sonderpädagogischen Unterstützungsbedarf während der COVID-19-Pandemie. Erste Befunde aus dem Projekt WILS-Co an der Laborschule Bielefeld,” {Zeitschrift für Heilpädagogik}, vol. 72, no. 12, pp. 640–651, 2021.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32323
T. Peters et al., “Suggestive Evidence for Causal Effect of Leptin Levels on Risk for Anorexia Nervosa: Results of a Mendelian Randomization Study,” Frontiers in Genetics, vol. 12, 2021, doi: 10.3389/fgene.2021.733606.
LibreCat
| DOI