Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3933 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29097
Goller, M., & Caruso, C. (2021). Aufgaben, Ziele und Betreuungsstrategien von am Praxissemester beteiligten Lehrkräften. Zur Exploration der Perspektive und der Erfahrungen von Mentor*innen. PFLB - PraxisForschungLehrer*innenBildung, 3 Nr. 1(3). https://doi.org/10.11576/PFLB-4541
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29742
Caruso, C., & Goller, M. (2021). Das Praxissemester aus der Perspektive von Mentor*innen: Aufgaben, Ziele und Betreuungsstrategien involvierter Lehrkräfte. Praxis Forschung Lehrer*innen Bildung, 3(3). https://doi.org/10.11576/PFLB-4541
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29213
Iftekhar, M., Gudyriev, S., & Scheytt, J. C. (2021). Reference-less Bang-bang CDR with Enhanced Frequency Acquisition Range Using Static and Modulated Integral Branch Offset Currents. The 2021 IEEE BiCMOS and Compound Semiconductor Integrated Circuits and Technology Symposium. https://doi.org/10.1109/BCICTS50416.2021.9682207
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 30755
Goldan, J., Kullmann, H., Zentarra, D., Geist, S., & Lütje-Klose, B. (2021). Schulisches Wohlbefinden von Schülerinnen und Schülern mit und ohne sonderpädagogischen Unterstützungsbedarf während der COVID-19-Pandemie. Erste Befunde aus dem Projekt WILS-Co an der Laborschule Bielefeld. {Zeitschrift Für Heilpädagogik}, 72(12), 640–651.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32323
Peters, T., Antel, J., Naaresh, R., Laabs, B.-H., Föcker, M., Albers, N., Bühlmeier, J., Hinney, A., Libuda, L., & Hebebrand, J. (2021). Suggestive Evidence for Causal Effect of Leptin Levels on Risk for Anorexia Nervosa: Results of a Mendelian Randomization Study. Frontiers in Genetics, 12. https://doi.org/10.3389/fgene.2021.733606
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 21813
Hansmeier, T., & Platzner, M. (2021). An Experimental Comparison of Explore/Exploit Strategies for the Learning Classifier System XCS. GECCO ’21: Proceedings of the Genetic and Evolutionary Computation Conference Companion, 1639–1647. https://doi.org/10.1145/3449726.3463159
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 22012
Claes, L., Feldmann, N., Jurgelucks, B., Schulze, V., Schmidt, S., Walther, A., & Henning, B. (2021). Optimised Multi-Electrode Topology for Piezoelectric Material Characterisation. 237–238. https://doi.org/10.5162/SMSI2021/A10.1
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26689
Goller, M., Caruso, C., & Harteis, C. (2021). Digitalisation in agriculture: Knowledge and learning requirements of German diary farmers. International Journal of Research on Vocational and Educational Training, 8(2), 208–223.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27571
Föcker, M., Timmesfeld, N., Bühlmeier, J., Zwanziger, D., Führer, D., Grasemann, C., Ehrlich, S., Egberts, K., Fleischhaker, C., Wewetzer, C., Wessing, I., Seitz, J., Herpertz-Dahlmann, B., Hebebrand, J., & Libuda, L. (2021). Vitamin D Level Trajectories of Adolescent Patients with Anorexia Nervosa at Inpatient Admission, during Treatment, and at One Year Follow Up: Association with Depressive Symptoms. Nutrients, Article 2356. https://doi.org/10.3390/nu13072356
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26632
Freff, J., Schwarte, K., Bröker, L., Bühlmeier, J., Kraft, I., Öztürk, D., Hinney, A., Arolt, V., Dannlowski, U., Romer, G., Baune, B. T., Hebebrand, J., Föcker, M., & Alferink, J. (2021). Alterations in B cell subsets correlate with body composition parameters in female adolescents with anorexia nervosa. Scientific Reports. https://doi.org/10.1038/s41598-020-80693-4
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33465
Martin, A., & Herzig, B. (2021). Pädagogikunterricht und Digitalisierung: fachliches Lernen digital und digitales Lernen fachlich denken. Pädagogik Unterricht: Die Fachzeitschrift für die pädagogische Fächergruppe, 1, 4–22.
LibreCat
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 33464
Tulodziecki, G., Herzig, B., & Grafe, S. (2021). Medienbildung in Schule und Unterricht (3rd ed.). Verlag Julius Klinkhardt.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33462
Herzig, B. (2021). Wie wirksam ist das Lernen mit digitalen Medien? Einblicke in den Stand der Forschung. SchulVerwaltung spezial, 23, 10–13.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33645
Ojha, D., & Kühne, T. (2021). Hydrogen bond dynamics of interfacial water molecules revealed from two-dimensional vibrational sum-frequency generation spectroscopy. Scientific Reports, 11(1), Article 2456. https://doi.org/10.1038/s41598-021-81635-4
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33655
Chugh, M., Jain, M., Wang, G., Nia, A. S., Mirhosseini, H., & Kühne, T. (2021). A combinatorial study of electrochemical anion intercalation into graphite. Materials Research Express, 8(8), Article 085502. https://doi.org/10.1088/2053-1591/ac1965
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 30700
Zirngibl, C., Dworschak, F., Schleich, B., & Wartzack, S. (2021). Application of reinforcement learning for the optimization of clinch joint characteristics. Production Engineering. https://doi.org/10.1007/s11740-021-01098-4
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35200
Caruso, C., & Seifert, A. (2021). Bildungswissenschaftliches Wissen und Kompetenzselbsteinschätzungen unter Berücksichtigung individueller Voraussetzungen. PraxisForschungLehrer*innenBildung, 3(1), 173–187. https://doi.org/10.11576/pflb-4749
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35414
Caruso, C., & Bruns, M. (2021). (Medienbezogene) Lerngelegenheiten und Kompetenzbedarfe im Vorbereitungsdienst. In C. Reintjes, R. Porsch, & G. im Brahm (Eds.), Das Bildungssystem in Zeiten der Krise Empirische Befunde, Konsequenzen und Potenziale für das Lehren und Lernen (pp. 239–257). Waxmann. https://doi.org/10.31244/9783830993629
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35114
Scheer, D., & Laubenstein, D. (2021). The impact of Covid-19 on mental health: Psychosocial conditions of students with and without special educational needs. . The Impact of Covid-19 on Mental Health: Psychosocial Conditions of Students with and without Special Educational Needs. In: Social Sciences, 11. Jahrgang, Nr. 10. https://doi.org/doi.org/10.3390/socsci10110405.
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35767
Laubenstein, D., & Scheer, D. (2021). Praxis-Forschungs-Netzwerke am Beispiel des Projekts „Geschwisterklassen“. In: Emotionale Und Soziale Entwicklung in Der Pädagogik Der Erziehungshilfe Und Bei Verhaltensstörungen, ESE 3, , 142–152.
LibreCat | Files available
 

Filters and Search Terms

isbn%3D0-7918-3806-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed