Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

5455 Publications


2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 238
Damschen, M., Riebler, H., Vaz, G. F., & Plessl, C. (2015). Transparent offloading of computational hotspots from binary code to Xeon Phi. Proceedings of the 2015 Conference on Design, Automation and Test in Europe (DATE), 1078–1083. https://doi.org/10.7873/DATE.2015.1124
LibreCat | Files available | DOI
 

2015 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 43220
Knoll, L. (Ed.). (2015). Organisationen und Konventionen. Die Soziologie der Konventionen in der Organisationsforschung. Springer VS.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24042
Kuhnert, M., Wietfeld, C., Paterour, O., Georgiev, A., Petersen, K., Büscher, M., & Pottebaum, J. (2015). Next Generation, Secure Cloud-based Pan-European Information System for Enhanced Disaster Awareness for Crisis Response and Management. In L. Palen, M. B{\"u}scher, T. Comes, & A. L. Hughes (Eds.), 12th Proceedings of the International Conference on Information Systems for Crisis Response and Management, Krystiansand, Norway, May 24-27, 2015. {ISCRAM Association}.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24035
Petersen, K., Büscher, M., Kuhnert, M., Schneider, S., & Pottebaum, J. (2015). Designing with Users: Co-Design for Innovation in Emergency Technologies for Crisis Response and Management. In L. Palen, M. B{\"u}scher, T. Comes, & A. L. Hughes (Eds.), 12th Proceedings of the International Conference on Information Systems for Crisis Response and Management, Krystiansand, Norway, May 24-27, 2015. ISCRAM Association.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48645
Hartung, O. (2015). Geschichte schreibend lernen. In Sabine Schmölzer-Eibinger & E. Thürmann (Eds.), Schreiben als Lernen. Kompetenzentwicklung durch Schreiben (in allen Fächern) (1st ed., Vol. 8, pp. 201–216). Waxmann.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 48587
Hartung, O. (2015). Generisches Geschichtslernen. Drei Aufgabentypen im Vergleich. Zeitschrift für Geschichtsdidaktik, 14E(1), 47–62. https://doi.org/10.13109/zfgd.2015.14e.1.47
LibreCat | DOI
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 48591
Hartung, O. (2015). Die “sich ewig wiederholende Arbeit” des Geschichtsbewusstseins - Sprache als Medium des historischen Lernens. Zeitschrift für Geschichtsdidaktik, 09(1), 180–190. https://doi.org/10.13109/zfgd.2010.09.1.180
LibreCat | DOI
 

2015 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48567
Hartung, O., & Rumpf, M. (Eds.). (2015). Lehrkompetenzen in der wissenschaftlichen Weiterbildung, Konzepte, Forschungsansätze und Anwendungen (1st ed.). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-08869-9
LibreCat | DOI
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46375
Kerschke, P., Preuss, M., Wessing, S., & Trautmann, H. (2015). Detecting Funnel Structures by Means of Exploratory Landscape Analysis. In S. Silva (Ed.), Proceedings of the Genetic and Evolutionary Computation Conference (GECCO ’15) (pp. 265–272). ACM. https://doi.org/10.1145/2739480.2754642
LibreCat | DOI
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46376
Kotthoff, L., Kerschke, P., Hoos, H., & Trautmann, H. (2015). Improving the State of the Art in Inexact TSP Solving Using Per-Instance Algorithm Selection. In C. Dhaenens, L. Jourdan, & M.-E. Marmion (Eds.), Learning and Intelligent Optimization (pp. 202–217). Springer International Publishing.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48646
Hartung, O. (2015). Die Modulwerkstatt – Lehrkompetenzentwicklung in der Weiterbildung für die Weiterbildung. In O. Hartung & M. Rumpf (Eds.), Lehrkompetenzen in der wissenschaftlichen Weiterbildung, Konzepte, Forschungsansätze und Anwendungen (1st ed., pp. 155–174). Springer VS.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48680
Hartung, O. (2015). Aktuelle Trends in der Museumsdidaktik und ihre Bedeutung für das historische Lernen. In V. Oswalt & H.-J. Pandel (Eds.), Geschichtskultur. Die Anwesenheit von Vergangenheit in der Gegenwart (2nd ed., pp. 149–168). Wochenschau Verlag.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48647
Hartung, O. (2015). Schreiben. In S. Handro & H. Günther-Arndt (Eds.), Geschichts-Methodik: Handbuch für die Sekundarstufe I und II (1st ed., pp. 221–232). Cornelsen.
LibreCat
 

2015 | Book | LibreCat-ID: 49043
Schulze, M. (2015). Ministry of Planning. Pagina.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48838
Bossek, J., Bischl, B., Wagner, T., & Rudolph, G. (2015). Learning Feature-Parameter Mappings for Parameter Tuning via the Profile Expected Improvement. Proceedings of the Genetic and Evolutionary Computation Conference, 1319–1326. https://doi.org/10.1145/2739480.2754673
LibreCat | DOI
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48887
Meisel, S., Grimme, C., Bossek, J., Wölck, M., Rudolph, G., & Trautmann, H. (2015). Evaluation of a Multi-Objective EA on Benchmark Instances for Dynamic Routing of a Vehicle. Proceedings of the Genetic and Evolutionary Computation Conference , 425–432. https://doi.org/10.1145/2739480.2754705
LibreCat | DOI
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19931
Büker, P., Meier, S., & Bethke, C. (2015). Inklusion vom Kind aus denken – Das Vielfaltstableau zur Aus- und Weiterbildung in multiprofessionellen Teams. In C. Siedenbiedel & C. Theurer (Eds.), Grundlagen inklusiver Bildung, Teil 1. Inklusive Unterrichtspraxis und -entwicklung. Band 28: Vol. Band 28 (pp. 70–82).
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19847
Büker, P., Meier, S., Kölpin, S., & Steinbrück, M. (2015). Videobasierte Unterrichtsreflexion in kollaborativen Settings von Studierenden und Lehramtsanwärter/innen: eine Pilotstudie. Symposiums-Beitrag auf dem 1. Internationalen Kongress “Lernen in der Praxis” der Internationalen Gesellschaft für Schulpraktische Professionalisierung an der Pädagogischen Fachhochschule Nordwestschweiz.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50670
Albus, V. (2015). Kanon und Klassiker. In J. Nida-Rümelin, I. Spiegel, & M. Tiedemann (Eds.), Handbuch Philosophie und Ethik, Bd. 1 Didaktik und Methodik (pp. 252–260).
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34874
Meyer-Hamme, J. (2015). Formate geschlossener Aufgaben zur Messung von Kompetenzen historischen Denkens. In M. Waldis & B. Ziegler (Eds.), Forschungswerkstatt Geschichtsdidaktik 13. Beiträge zur Tagung „geschichtsdidaktik empirisch 13“ (pp. 139–152).
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D3-9808659-1-6

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed