Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

5452 Publications


2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48645
O. Hartung, “Geschichte schreibend lernen,” in Schreiben als Lernen. Kompetenzentwicklung durch Schreiben (in allen Fächern), 1st ed., vol. 8, Sabine Schmölzer-Eibinger and E. Thürmann, Eds. Münster: Waxmann, 2015, pp. 201–216.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 48587
O. Hartung, “Generisches Geschichtslernen. Drei Aufgabentypen im Vergleich,” Zeitschrift für Geschichtsdidaktik, vol. 14E, no. 1, pp. 47–62, 2015, doi: 10.13109/zfgd.2015.14e.1.47.
LibreCat | DOI
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 48591
O. Hartung, “Die ‘sich ewig wiederholende Arbeit’ des Geschichtsbewusstseins - Sprache als Medium des historischen Lernens,” Zeitschrift für Geschichtsdidaktik, vol. 09, no. 1, pp. 180–190, 2015, doi: 10.13109/zfgd.2010.09.1.180.
LibreCat | DOI
 

2015 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48567
O. Hartung and M. Rumpf, Eds., Lehrkompetenzen in der wissenschaftlichen Weiterbildung, Konzepte, Forschungsansätze und Anwendungen, 1st ed. Wiesbaden: Springer VS, 2015.
LibreCat | DOI
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46375
P. Kerschke, M. Preuss, S. Wessing, and H. Trautmann, “Detecting Funnel Structures by Means of Exploratory Landscape Analysis,” in Proceedings of the Genetic and Evolutionary Computation Conference (GECCO ’15), 2015, pp. 265–272, doi: 10.1145/2739480.2754642.
LibreCat | DOI
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46376
L. Kotthoff, P. Kerschke, H. Hoos, and H. Trautmann, “Improving the State of the Art in Inexact TSP Solving Using Per-Instance Algorithm Selection,” in Learning and Intelligent Optimization, 2015, pp. 202–217.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48646
O. Hartung, “Die Modulwerkstatt – Lehrkompetenzentwicklung in der Weiterbildung für die Weiterbildung,” in Lehrkompetenzen in der wissenschaftlichen Weiterbildung, Konzepte, Forschungsansätze und Anwendungen, 1st ed., O. Hartung and M. Rumpf, Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2015, pp. 155–174.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48680
O. Hartung, “Aktuelle Trends in der Museumsdidaktik und ihre Bedeutung für das historische Lernen,” in Geschichtskultur. Die Anwesenheit von Vergangenheit in der Gegenwart, 2nd ed., V. Oswalt and H.-J. Pandel, Eds. Schwalbach/Ts.: Wochenschau Verlag, 2015, pp. 149–168.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48647
O. Hartung, “Schreiben,” in Geschichts-Methodik: Handbuch für die Sekundarstufe I und II, 1st ed., S. Handro and H. Günther-Arndt, Eds. Berlin: Cornelsen, 2015, pp. 221–232.
LibreCat
 

2015 | Book | LibreCat-ID: 49043
M. Schulze, Ministry of Planning. Goch: Pagina, 2015.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48838
J. Bossek, B. Bischl, T. Wagner, and G. Rudolph, “Learning Feature-Parameter Mappings for Parameter Tuning via the Profile Expected Improvement,” in Proceedings of the Genetic and Evolutionary Computation Conference, 2015, pp. 1319–1326, doi: 10.1145/2739480.2754673.
LibreCat | DOI
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48887
S. Meisel, C. Grimme, J. Bossek, M. Wölck, G. Rudolph, and H. Trautmann, “Evaluation of a Multi-Objective EA on Benchmark Instances for Dynamic Routing of a Vehicle,” in Proceedings of the Genetic and Evolutionary Computation Conference , 2015, pp. 425–432, doi: 10.1145/2739480.2754705.
LibreCat | DOI
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19931
P. Büker, S. Meier, and C. Bethke, “Inklusion vom Kind aus denken – Das Vielfaltstableau zur Aus- und Weiterbildung in multiprofessionellen Teams,” in Grundlagen inklusiver Bildung, Teil 1. Inklusive Unterrichtspraxis und -entwicklung. Band 28, vol. Band 28, C. Siedenbiedel and C. Theurer, Eds. 2015, pp. 70–82.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19847
P. Büker, S. Meier, S. Kölpin, and M. Steinbrück, “Videobasierte Unterrichtsreflexion in kollaborativen Settings von Studierenden und Lehramtsanwärter/innen: eine Pilotstudie. Symposiums-Beitrag auf dem 1. Internationalen Kongress ‘Lernen in der Praxis’ der Internationalen Gesellschaft für Schulpraktische Professionalisierung an der Pädagogischen Fachhochschule Nordwestschweiz,” 2015.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50670
V. Albus, “Kanon und Klassiker,” in Handbuch Philosophie und Ethik, Bd. 1 Didaktik und Methodik, J. Nida-Rümelin, I. Spiegel, and M. Tiedemann, Eds. Paderborn, 2015, pp. 252–260.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34874
J. Meyer-Hamme, “Formate geschlossener Aufgaben zur Messung von Kompetenzen historischen Denkens,” in Forschungswerkstatt Geschichtsdidaktik 13. Beiträge zur Tagung „geschichtsdidaktik empirisch 13“ , M. Waldis and B. Ziegler, Eds. 2015, pp. 139–152.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 34873
J. Meyer-Hamme, “There is not only one worthy way of measuring competencies of historical thinking.,” Public History Weekly, vol. 3, 2015.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34875
J. Meyer-Hamme and A. Körber, “Historical Thinking, Competencies and their Measurement: Theoretical Challenges and Testing Concepts,” in New Directions in Assessing Historical Thinking, 1st ed., P. Seixas and K. Ercikan, Eds. Nee York: Roudledge, 2015, pp. 89–101.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50761
M. Röder, A. Both, and A. Hinneburg, “Exploring the Space of Topic Coherence Measures,” 2015.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46377
S. Meisel, C. Grimme, J. Bossek, M. Wölck, G. Rudolph, and H. Trautmann, “Evaluation of a Multi-Objective EA on Benchmark Instances for Dynamic Routing of a Vehicle,” in Proceedings of the Genetic and Evolutionary Computation Conference (GECCO ’15), 2015, pp. 425–432, doi: 10.1145/2739480.2754705.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D3-9808659-1-6

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed