Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
10097 Publications
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 41078
H. Schroeter-Wittke, “8. Sonntag nach Trinitatis (2.8.1010). Joh 9,1-7: Schaffe Licht in dunkler Nacht,” Göttinger Predigtmeditationen, vol. 74, no. 3, pp. 384–390, 2020.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 41310
C. M. Henderson, L. Steinhoff, C. M. Harmeling, and R. W. Palmatier, “Customer inertia marketing,” Journal of the Academy of Marketing Science, vol. 49, no. 2, pp. 350–373, 2020, doi: 10.1007/s11747-020-00744-0.
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20210
K. Rohlfing, A. Grimminger, and B. Wrede, “The role of caregivers in keeping a child-robot interaction going.,” in International perspectives on digital media and early literacy: The impact of digital devices on learning, language acquisition and social interaction., K. Rohlfing and C. Müller-Brauers, Eds. 2020.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 24458
N. F. Tolksdorf, S. Siebert, I. Zorn, I. Horwath, and K. J. Rohlfing, “Ethical Considerations of Applying Robots in Kindergarten Settings: Towards an Approach from a Macroperspective,” International Journal of Social Robotics, pp. 129–140, 2020, doi: 10.1007/s12369-020-00622-3.
LibreCat
| Files available
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20257
T. Kohlmeyer, O. Reis, F. Viertel, and K. Rohlfing, “Wie meinst du das? - Begriffserwerb im Religionsunterricht ,” Theo Web, 2020, doi: 10.23770/tw0137.
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20241
N. F. Tolksdorf, S. Siebert, I. Zorn, I. Horwarth, and K. Rohlfing, “Ethical considerations of applying robots in kindergarten settings: Towards an approach from a macroperspective.,” International Journal of Social Robotics, 2020, doi: 10.1007/s12369-020-00622-3.
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20198
C. Lüke, U. Ritterfeld, A. Grimminger, K. Rohlfing, and U. Liszkowski, “Integrated Communication System: Gesture and language acquisition in typically developing children and children with LD and DLD,” Frontiers in Psychology 11, 2020, doi: 10.3389/fpsyg.2020.00118.
LibreCat
| DOI
2020 | Misc | LibreCat-ID: 40924
E. Topalović and B. Uhl, Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. Basale Sprachfähigkeiten. Braunschweig: Westermann, 2020.
LibreCat
2020 | Misc | LibreCat-ID: 40923
E. Topalović and B. Uhl, Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. Basale Sprachfähigkeiten. Braunschweig: Westermann, 2020.
LibreCat
2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40925
E. Topalović, Ed., Digitales Lesen, vol. 4. Friedrich Verlag, 2020.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41478
C. Jacke, “‘Nous sommes embarqués’ oder ‘Wie wir wurden, was wir sind, indem wir hörten, was die Tonträger uns zutrugen’ - Kurze Anmerkungen zu Musik, Kultur und Wissenschaft.,” in Texturen. Nr. 7 - Wandeln., K. D. Haensch, D. Kuka, E. Dellasega, and E. Düllo, Eds. 2020.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 30118
J. K. Ströhlein, S. Vieluf, F. van den Bongard, C. J. Gölz, and C. Reinsberger, “Golf spielen gegen die Vergesslichkeit: Effekte des Erlernens der Sportart auf das Default Mode Netzwerk des Gehirns,” B&G Bewegungstherapie und Gesundheitssport, vol. 36, no. 02, pp. 65–72, 2020, doi: 10.1055/a-1120-7002.
LibreCat
| DOI
2020 | Dissertation | LibreCat-ID: 41964
T. Kaul, Integrierte Modellierung von Zuverlässigkeit und dynamischem Verhalten mechatronischer Systeme, vol. 10. Shaker, 2020.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Dissertation | LibreCat-ID: 42010
M. Wooldridge, Development of SLM Ni-based Superalloys and Investigation of Corrosion Behavior in Chloride-containing Environments. Shaker Verlag, 2020.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 41943
E. Topalović and B. Uhl, “Lernaufgaben im inklusiven Sprachunterricht.,” Inklusion und Kooperation. Fördermagazin Grundschule, no. 1, pp. 7–10, 2020.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 41949
E. Topalović, “Digitales Lesen: Empirische Evidenzen für den Deutschunterricht,” Der Deutschunterricht, vol. 4, pp. 49–57, 2020.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41931
E. Topalović and L. Diederichs, “Sprachliches und literarisches Lernen mit Texten in einfacher Sprache. Deutschdidaktische Kontroversen am Beispiel des Romans „Tschick“. ,” in Sprache als Herausforderung – Literatur als Ziel. Kinder- und jugendliterarische Texte und Medien als Ressource für sprachsensibles Lernen., vol. 1, J. Brüggemann and B. Mesch, Eds. Baltmannsweile: Schneider Verlag Hohengehren, 2020, pp. 97–113.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 41941
S. Lang and E. Topalović, “Wortgruppen entdecken.,” Praxis Deutsch, vol. 282, pp. 20–23, 2020.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 41942
E. Topalović and S. Lang, “Die Wortgruppe als Rechtschreib- und Lesestrategie.,” In: Lernen lernen. Fördermagazin Grundschule, vol. 3, pp. 25–29, 2020.
LibreCat