Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

7026 Publications


2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 18156
Tophinke, Doris. “Dialekte heute (Basisartikel).” Paxis Deutsch, vol. 275, 2019, pp. 4–13.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 18155
Merten, Marie-Luis, and Doris Tophinke. “Interaktive Analyse historischen Grammatikwandels. Konstruktionsgrammatik trifft auf machine learning.” Jahrbuch für Germanistische Sprachgeschichte, vol. 10 (1), 2019, pp. 303–23.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 18153
Tophinke, Doris. “„All City“ – Graffiti-Writings als Kommunikate des Urbanen.” Zeitschrift für Germanistische Linguistik, vol. 47 (2), 2019, pp. 355–84.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 13904 | OA
Blömer, Johannes, et al. “Updatable Anonymous Credentials and Applications to Incentive Systems.” Proceedings of the 2019 ACM SIGSAC Conference on Computer and Communications Security - CCS ’19, 2019, doi:10.1145/3319535.3354223.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35837
WoppowaC, Jan, and Carina Caruso. “Das Praxissemester als Bildungsprozess.” Praxissemester (Religion) in NRW: Bilanz und Perspektiven, edited by Carina Caruso and Jan Woppowa, Universität Paderborn, 2019, pp. 173–88, doi:10.17619/UNIPB/1-603 .
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 19450 | OA
Haeb-Umbach, Reinhold. “Lektionen Für Alexa & Co?!” DFG Forschung 1/2019, 2019, pp. 12–15, doi:10.1002/fors.201970104.
LibreCat | Files available | DOI
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 12085
Hagengruber, Ruth, and Hartmut Hecht, editors. Emilie Du Châtelet und die deutsche Aufklärung. Springer, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Review | LibreCat-ID: 36375
Pöllmann, Andreas. “European Educational Research (Re)Constructed: Institutional Change in Germany, the United Kingdom, Norway, and the European Union.” Compare: A Journal of Comparative and International Education, vol. 50, no. 8, Informa UK Limited, 2019, pp. 1222–23, doi:10.1080/03057925.2019.1665260.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 36883
Göddertz, Nina, and Anke Karber. “Berufliche Bildung Sozialpädagogik - Eine Spurensuche didaktischer Prinzipien.” Soziale Passagen: Journal für Empirie und Theorie Sozialer Arbeit, 11/2019, Heft 1, S. 65-80, Springer, 2019, doi:10.1007/s12592-019-00319-z.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 37233
Wallmeier, Nadine. “Max und Moritz im Dialekt. Basisdialekte in der Sek I.” Praxis Deutsch, vol. 275, 2019, pp. 20–25.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 10108
Pauck, Felix, and Heike Wehrheim. “Together Strong: Cooperative Android App Analysis.” Proceedings of the 2019 27th ACM Joint Meeting on European Software Engineering Conference and Symposium on the Foundations of Software Engineering, 2019, pp. 374–84, doi:10.1145/3338906.3338915.
LibreCat | Files available | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 13874
Isenberg, Tobias, et al. “When Are Software Verification Results Valid for Approximate Hardware?” Tests and Proofs - 13th International Conference, {TAP} 2019, Held as Part of the Third World Congress on Formal Methods 2019, Porto, Portugal, October 9-11, 2019, Proceedings, 2019, pp. 3–20, doi:10.1007/978-3-030-31157-5_1.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37392
Grotjahn, Rebecca. “Seelenvolle Maschine: Natur Und Technik Im Gesangsdiskurs.” Naturalezza | Simplicité – Natürlichkeit Im Musiktheater, edited by Vera Grund et al., 1st ed., vol. 96, transcript, 2019, pp. 81–107, doi:10.14361/9783839438619.
LibreCat | DOI
 

2019 | Misc | LibreCat-ID: 34124
Alptekin, Mesut, and Katrin Temmen. Posterbeitrag: Didaktisches Konzept Und Prototyp Eines Auf Augmented Reality Basierenden Virtuellen Vorpraktikums in Der Elektrotechnik. Gudrun Kammasch, Henning Klaf e, Sönke Knutzen (Hrsg.), 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34123
Alptekin, Mesut, and Katrin Temmen. “Gamification in an Augmented Reality Based Virtual Preparation Laboratory Training.” The Challenges of the Digital Transformation in Education, Springer International Publishing, 2019, doi:10.1007/978-3-030-11932-4_54.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 37433
Arnold, Cynthia. “Zwischen Fakt und Fake. Zum Umgang mit nichtlinearen Texten in informierenden Texten.” Fördermagazin Sekundarstufe, vol. 41, no. 4, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 37450
Paleczek, Lisa, and Susanne Seifert, editors. Inklusiver Leseunterricht. Springer Fachmedien Wiesbaden, 2019, doi:10.1007/978-3-658-24221-3.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 37460
Seifert, Susanne, et al. “Rezeptive Wortschatzleistungen in Der Grundschule. Unterschiede Zwischen Kindern Mit Deutsch Als Erst- Oder Zweitsprache.” Empirische Sonderpädagogik, 2019, doi:10.25656/01:18334.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37453
Paleczek, Lisa, et al. “LARS – Ein Leseförderprogramm Mit Wortschatzarbeit Und Differenzierten Materialien Für Den Inklusiven Unterricht in Der Grundschule.” Inklusiver Leseunterricht, Springer Fachmedien Wiesbaden, 2019, doi:10.1007/978-3-658-24221-3_13.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37454
Paleczek, Lisa, and Susanne Seifert. “Pädagogische Diagnostik Und Ihre Bedeutung Für Inklusiven Leseunterricht.” Inklusiver Leseunterricht, Springer Fachmedien Wiesbaden, 2019, doi:10.1007/978-3-658-24221-3_6.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-1-4244-7911-5

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed