Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
4167 Publications
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35303
A. Drozdowska et al., “Impact of lunch with carbohydrates differing in glycemic index on children’s cognitive functioning in the late postprandial phase: a randomized crossover study,” European Journal of Nutrition, vol. 61, no. 3, pp. 1637–1647, 2021, doi: 10.1007/s00394-021-02766-y.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35139
C. Caruso and M. Goller, “Das Praxissemester aus der Perspektive von Mentor*innen: Aufgaben der Lernorte und wahrgenommene Veränderungsbedarfe,” Lehrerbildung auf dem Prüfstand, vol. 14, no. 2, pp. 296–310, 2021.
LibreCat
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35197
C. Caruso and M. Goller, “Aufgaben, Ziele und Betreuungsstrategien von am Praxissemester beteiligten Lehrkräften,” PraxisForschungLehrer*innenBildung, vol. 3, no. 1, pp. 104–113, 2021, doi: 10.11576/pflb-45413.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35200
C. Caruso and A. Seifert, “Bildungswissenschaftliches Wissen und Kompetenzselbsteinschätzungen unter Berücksichtigung individueller Voraussetzungen,” PraxisForschungLehrer*innenBildung, vol. 3, no. 1, pp. 173–187, 2021, doi: 10.11576/pflb-4749.
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35409
C. Caruso, C. Harteis, and A. Gröschner, “Fachdidaktische Ansätze der Theorie-Praxis-Relationierung,” in Theorie und Praxis in der Lehrerbildung: Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken, C. Caruso, C. Harteis, and A. Gröschner, Eds. Wiesbaden: Springer, 2021, pp. 441–457.
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35411
C. Caruso, C. Harteis, and A. Gröschner, “Praxisphasen in der Lehrerbildung,” in Theorie und Praxis in der Lehrerbildung Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken, C. Caruso, C. Harteis, and A. Gröschner, Eds. Wiesbaden: Springer, 2021, pp. 3–11.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29212
D. Fang et al., “Optical Arbitrary Waveform Measurement (OAWM) on the Silicon Photonic Platform,” OSA Technical Digest, 2021, doi: 10.1109/JLT.2021.3130764.
LibreCat
| Files available
| DOI
2021 | Working Paper | LibreCat-ID: 35889 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
S. B. Schneider, Conventional and Machine Learning Approaches for Network and Service Coordination. 2021.
LibreCat
| Files available
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36557 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
I. Steinhardt, “Digitale Praktiken und das Studium,” in Entwicklungen im Feld der Hochschule, H. Bremer and A. Lange-Vester, Eds. 2021, pp. 213–226.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27841
M.-C. Jakobs, F. Pauck, M. Platzner, H. Wehrheim, and T. Wiersema, “Software/Hardware Co-Verification for Custom Instruction Set Processors,” IEEE Access, 2021, doi: 10.1109/ACCESS.2021.3131213.
LibreCat
| DOI
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 21238
F. Pauck and H. Wehrheim, “Cooperative Android App Analysis with CoDiDroid,” in Software Engineering 2021, 2021, pp. 83–84, doi: 10.18420/SE2021_30 .
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37445
S. Seifert and L. Paleczek, “Digitally Assessing Text Comprehension in Grades 3-4: Test Development and Validation,” Electronic Journal of e-Learning, vol. 19, no. 5, pp. pp336-348, 2021, doi: 10.34190/ejel.19.5.2467.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37443
S. Seifert, “Is Reading Comprehension Taken for Granted? An Analysis of Austrian Textbooks in Fourth and Sixth Grade,” Technology, Knowledge and Learning, vol. 26, no. 2, pp. 383–405, 2021, doi: 10.1007/s10758-021-09490-w.
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37485
S. Rach and M. Liebendörfer, “Die Bedeutung affektiver Merkmale beim Mathematiklernen,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2021 vom GDM-Monat 2021 der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (GDM) (1.-25. März 2021), K. Hein, C. Heil, S. Ruwisch, and S. Prediger, Eds. Münster: WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, 2021, pp. 247–248.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37473
L. Kempen and M. Liebendörfer, “University students’ fully digital study of mathematics: an identification of student-groups via their resources usage and a characterization by personal and affective characteristics,” Teaching Mathematics and its Applications: An International Journal of the IMA, vol. 40, no. 4, pp. 436–454, 2021, doi: 10.1093/teamat/hrab020.
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30672
D. Khripko, H. Meschede, and E. Meschede, “Energienachfrage flexibler gestalten,” in Das Energiesystem der Zukunft in Smart Cities und Smart Rural Areas, A. Schlüter and J. Bernabé-Moreno, Eds. Carl Hanser Verlag GmbH & Co. KG, 2021.
LibreCat
2021 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 39351
E. Heinze, Kollusion durch Plattformen - der Einfluss von Tank-Apps auf den Preiswettbewerb von Tankstellen in Deutschland. 2021.
LibreCat