Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
7281 Publications
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 18156
D. Tophinke, “Dialekte heute (Basisartikel),” Paxis Deutsch, vol. 275, pp. 4–13, 2019.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 18155
M.-L. Merten and D. Tophinke, “Interaktive Analyse historischen Grammatikwandels. Konstruktionsgrammatik trifft auf machine learning,” Jahrbuch für Germanistische Sprachgeschichte, vol. 10 (1), pp. 303–323, 2019.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 18153
D. Tophinke, “„All City“ – Graffiti-Writings als Kommunikate des Urbanen,” Zeitschrift für Germanistische Linguistik, vol. 47 (2), pp. 355–384, 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 13904 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
J. Blömer, J. Bobolz, D. P. Diemert, and F. Eidens, “Updatable Anonymous Credentials and Applications to Incentive Systems,” presented at the 26th ACM Conference on Computer and Communications Security, London, 2019, doi: 10.1145/3319535.3354223.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 19450 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
R. Haeb-Umbach, “Lektionen für Alexa & Co?!,” DFG forschung 1/2019, pp. 12–15, 2019, doi: 10.1002/fors.201970104.
LibreCat
| Files available
| DOI
2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 12085
R. Hagengruber and H. Hecht, Eds., Emilie Du Châtelet und die deutsche Aufklärung, vol. 3. Wiesbaden: Springer, 2019.
LibreCat
2019 | Book Review | LibreCat-ID: 36375
A. Pöllmann, “European educational research (re)constructed: institutional change in Germany, the United Kingdom, Norway, and the European Union,” Compare: A Journal of Comparative and International Education, vol. 50, no. 8. Informa UK Limited, pp. 1222–1223, 2019, doi: 10.1080/03057925.2019.1665260.
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 36883
N. Göddertz and A. Karber, “Berufliche Bildung Sozialpädagogik - Eine Spurensuche didaktischer Prinzipien,” Soziale Passagen: Journal für Empirie und Theorie Sozialer Arbeit, 11/2019, Heft 1, S. 65-80, 2019, doi: 10.1007/s12592-019-00319-z.
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 37233
N. Wallmeier, “Max und Moritz im Dialekt. Basisdialekte in der Sek I.,” Praxis Deutsch, vol. 275, pp. 20–25, 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 10108
F. Pauck and H. Wehrheim, “Together Strong: Cooperative Android App Analysis,” in Proceedings of the 2019 27th ACM Joint Meeting on European Software Engineering Conference and Symposium on the Foundations of Software Engineering, 2019, pp. 374–384, doi: 10.1145/3338906.3338915.
LibreCat
| Files available
| DOI
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 13874
T. Isenberg, M.-C. Jakobs, F. Pauck, and H. Wehrheim, “When Are Software Verification Results Valid for Approximate Hardware?,” in Tests and Proofs - 13th International Conference, {TAP} 2019, Held as Part of the Third World Congress on Formal Methods 2019, Porto, Portugal, October 9-11, 2019, Proceedings, 2019, pp. 3–20, doi: 10.1007/978-3-030-31157-5_1.
LibreCat
| DOI
2019 | Misc | LibreCat-ID: 34124
M. Alptekin and K. Temmen, Posterbeitrag: Didaktisches Konzept und Prototyp eines auf Augmented Reality basierenden virtuellen Vorpraktikums in der Elektrotechnik. Universität Siegen: Gudrun Kammasch, Henning Klaf e, Sönke Knutzen (Hrsg.), 2019.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 37433
C. Arnold, “Zwischen Fakt und Fake. Zum Umgang mit nichtlinearen Texten in informierenden Texten,” Fördermagazin Sekundarstufe, vol. 41, no. 4, 2019.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 37460
S. Seifert, L. Paleczek, and B. Gasteiger-Klicpera, “Rezeptive Wortschatzleistungen in der Grundschule. Unterschiede zwischen Kindern mit Deutsch als Erst- oder Zweitsprache,” Empirische Sonderpädagogik, 2019, doi: 10.25656/01:18334.
LibreCat
| DOI
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37453
L. Paleczek, S. Seifert, A. Kulmhofer-Bommer, K. Waldmüller, and B. Gasteiger-Klicpera, “LARS – Ein Leseförderprogramm mit Wortschatzarbeit und differenzierten Materialien für den inklusiven Unterricht in der Grundschule,” in Inklusiver Leseunterricht, Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2019.
LibreCat
| DOI