Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

7227 Publications


2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53624
Neuhausen, T., & Ahlers, M. (2024). Modellierungen außerinstitutioneller Aneignungsprozesse digital-materieller Interfaces und (musik-)pädagogische Anschlüsse. In D. Neuhaus & H. J. Keden (Eds.), Musik – Digitalisierung – Bildung (pp. 77–96). kopaed.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54057
Markewitz, F. (2024). “Der Draht ist gut, hält uns ab vom dummen Leben“. Ironisierung als kommunikativer Versuch des Umgangs mit Entwertungs- und Gewalterfahrungen durch jüdische Textproduzenten im Getto Litzmannstadt. In S. Meier-Vieracker, H. Kämper, & I. H. Warnke (Eds.), Invective Discourse (Vol. 34, pp. 129–147). Walter de Gruyter.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54056
Markewitz, F. (2024). Haus oder Schule? oder Haus und Schule? Zur kulturell-gesellschaftlichen Bedeutung der historischen Textsorte “Schulprogramm” hinsichtlich der Konstitution, Festigung wie Abgrenzung des Erziehungssystems im 19. Jahrhundert. In V. Smailgic (Ed.), Textsorten in Sprach-, Kultur- und Sozialgeschichte (pp. 15–41). Stauffenburg.
LibreCat
 

2024 | Book | LibreCat-ID: 54052
Markewitz, F. (2024). Ironie (Vol. 31). Winter.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53597 | OA
Grüter, S., Gorges, J., Lütje-Klose, B., Neumann, P., & Wild, E. (2024). Jahrgangsteams zur Kooperation mit Eltern anregen – eine Aufgabe für Fortbildungen? Evaluationsergebnisse zum Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi). QfI - Qualifizierung für Inklusion. Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte, 5(3). https://doi.org/10.21248/qfi.131
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54248
Candan, A. B. (2024). Gebete im Islamischen Religionsunterricht. In C. P. Sajak (Ed.), Zum Gebet einladen. Impulse aus der Praxis des evangelischen, islamischen und katholischen Religionsunterrichts. (1. Auflage). Vandenhoeck & Ruprecht.
LibreCat | Files available
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54318
Weiler, D., Burde, J.-P., Große-Heilmann, R. I., Lachner, A., Riese, J., & Schubatzky, T. (2024). Evaluation of a university seminar on the use of digital media in the physics classroom. Journal of Physics: Conference Series, 2750(1), Article 012041. https://doi.org/10.1088/1742-6596/2750/1/012041
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54313
Weiler, D., Burde, J.-P., Große-Heilmann, R. I., Lachner, A., Riese, J., & Schubatzky, T. (2024). Evaluation of a university seminar on the use of digital media in the physics classroom. Journal of Physics: Conference Series, 2750(1), Article 012041. https://doi.org/10.1088/1742-6596/2750/1/012041
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54356
Unruh, R., Böcker, J., & Schafmeister, F. (n.d.). Experimentally Verified 22 kW, 30 kHz LLC Resonant Converter Design with new Control for a 1 MW Cascaded H-Bridge Converter. ECCE Europe 2024; IEEE Energy Conversion Congress & Exposition Europe. ECCE Europe, Darmstadt.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54416
Noetzel, I., Becker, L., Gräfin v. Plettenberg, E., & Kehne, M. (2024). Forschungsstand zu Bewegung, Spiel und Sport im schulischen Ganztag in Deutschland: ein Scoping Review. Forum Kinder- und Jugendsport. https://doi.org/10.1007/s43594-024-00123-5
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54422
Revheim, I., Ballance, S., Standal, A. F., Rieder, A., Dierkes, J., Buyken, A., Gilja, O. H., Hausken, T., & Rosendahl-Riise, H. (2024). The acute effect of a β-glucan-enriched oat bread on gastric emptying, GLP-1 response, and postprandial glycaemia and insulinemia: a randomised crossover trial in healthy adults. Nutrition & Metabolism, 21(1), Article 13. https://doi.org/10.1186/s12986-024-00789-w
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54423
Stutz, B., Krueger, B., Goletzke, J., Jankovic, N., Alexy, U., Herder, C., Dierkes, J., Berg-Beckhoff, G., Jakobsmeyer, R., Reinsberger, C., & Buyken, A. (2024). Glycemic response to meals with a high glycemic index differs between morning and evening: a randomized cross-over controlled trial among students with early or late chronotype. European Journal of Nutrition. https://doi.org/10.1007/s00394-024-03372-4
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54440
Müller, M. (2024). “It’s like I got a new pair of glasses”: Reflections on sense of self, home, and belonging among transnational students in short-term study abroad programs. Study Abroad Research in Second Language Acquisition and International Education. https://doi.org/10.1075/sar.22024.mul
LibreCat | DOI
 

2024 | Preprint | LibreCat-ID: 54448 | OA
Köhler, D., & Heindorf, S. (2024). Utilizing Description Logics for Global Explanations of Heterogeneous  Graph Neural Networks. In arXiv:2405.12654.
LibreCat | Download (ext.) | arXiv
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48943
Treder, A. (n.d.). Concepciones de cultura y de encuentros interculturales de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera. In M. de L. Cuéllar Valcárcel, A. A. Gerena Meléndez, & I. O. Gil Carillo (Eds.), Memorias del III Congreso Internacional de Lenguas, Lingüística y Traducción. Department of Applied Linguistics, UNAM.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49348
Treder, A. (n.d.). Die Sporthalle – Ein Raum zum Sprachenlernen? Zwischen der Forderung nach Integration durch Sport und Sprache(n) als Schlüssel zur Integration. In A. Kornbach, C. Lammer, & L. Magdeburg (Eds.), Transdisziplinäre Räume in den Kultrwissenschaften (Vol. 3). Herder.
LibreCat
 

2024 | Book Review | LibreCat-ID: 50208
Treder, A. (n.d.). Alexandra Treder (Universität Paderborn) rezensiert: Döll, Marion & Michalak, Magdalena (2023): Deutsch als Zweitsprache und inklusive Bildung. [Deutsch als Zweitsprache – Positionen, Perspektiven, Potenziale, Bd. 3]. Münster: Waxmann, 142 Seiten. ISBN 978-3-8309-4711-0. . In Forschungsportal für Spracherwerb und Migration (daz-portal) (Vol. 26).
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54484
Mombeck, M. M. (2024). Mit tiergestützter Pädagogik soziale Teilhabe fördern! 5. Schweizer Tagung zur Mensch-Tier-Beziehung: Entwicklungen und Perspektiven tiergestützter Interventionen in Forschung und Praxis, Basel.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54497 | OA
Haker, C., & Otterspeer, L. (2024). Soziale Grenzen und Grenzbearbeitungen. Ein Zugang zur sozialwissenschaftlichen Bildungsforschung. In J. Drerup, N. Göddertz, R. Mattig, W. Thole, & U. Uhlendorff (Eds.), Bildungsforschung: Erziehungswissenschaftliche Perspektiven (pp. 87–103). J.B. Metzler. https://doi.org/10.1007/978-3-662-66923-5_6
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54540
Gräßler, I., Wiechel, D., Özcan, D., & Taplick, P. (2024). Tailored metrics for assessing the quality of MBSE models. Proceedings of the Design Society, 4, 2545–2554. https://doi.org/10.1017/pds.2024.257
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-1-467303-12-5

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed