Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

11548 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35303
A. Drozdowska et al., “Impact of lunch with carbohydrates differing in glycemic index on children’s cognitive functioning in the late postprandial phase: a randomized crossover study,” European Journal of Nutrition, vol. 61, no. 3, pp. 1637–1647, 2021, doi: 10.1007/s00394-021-02766-y.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35139
C. Caruso and M. Goller, “Das Praxissemester aus der Perspektive von Mentor*innen: Aufgaben der Lernorte und wahrgenommene Veränderungsbedarfe,” Lehrerbildung auf dem Prüfstand, vol. 14, no. 2, pp. 296–310, 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35197
C. Caruso and M. Goller, “Aufgaben, Ziele und Betreuungsstrategien von am Praxissemester beteiligten Lehrkräften,” PraxisForschungLehrer*innenBildung, vol. 3, no. 1, pp. 104–113, 2021, doi: 10.11576/pflb-45413.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35200
C. Caruso and A. Seifert, “Bildungswissenschaftliches Wissen und Kompetenzselbsteinschätzungen unter Berücksichtigung individueller Voraussetzungen,” PraxisForschungLehrer*innenBildung, vol. 3, no. 1, pp. 173–187, 2021, doi: 10.11576/pflb-4749.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35409
C. Caruso, C. Harteis, and A. Gröschner, “Fachdidaktische Ansätze der Theorie-Praxis-Relationierung,” in Theorie und Praxis in der Lehrerbildung: Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken, C. Caruso, C. Harteis, and A. Gröschner, Eds. Wiesbaden: Springer, 2021, pp. 441–457.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35411
C. Caruso, C. Harteis, and A. Gröschner, “Praxisphasen in der Lehrerbildung,” in Theorie und Praxis in der Lehrerbildung Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken, C. Caruso, C. Harteis, and A. Gröschner, Eds. Wiesbaden: Springer, 2021, pp. 3–11.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35526
C. Kulgemeyer et al., “Exploring the impact of pre-service science teachers’ reflection skills on the development of professional knowledge during a field experience,” International Journal of Science Education, vol. 43, no. 18, pp. 3035–3057, 2021, doi: 10.1080/09500693.2021.2006820.
LibreCat | DOI
 

2021 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 32401
J. N. Siemer, Lattice reductions and their applications to cryptographic systems. 2021.
LibreCat
 

2021 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 32400
A. Anonymous, Performance Analysis of FHE Libraries. 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34054
T. Riedl and J. Lindner, “Automated SEM Image Analysis of the Sphere Diameter, Sphere-Sphere Separation, and Opening Size Distributions of Nanosphere Lithography Masks,” Microscopy and Microanalysis, vol. 28, no. 1, pp. 185–195, 2021, doi: 10.1017/s1431927621013866.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29212
D. Fang et al., “Optical Arbitrary Waveform Measurement (OAWM) on the Silicon Photonic Platform,” OSA Technical Digest, 2021, doi: 10.1109/JLT.2021.3130764.
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Working Paper | LibreCat-ID: 35889 | OA
S. B. Schneider, Conventional and Machine Learning Approaches for Network and Service Coordination. 2021.
LibreCat | Files available
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32059
J. Asmacher, D. Borowoski, L. Böttger, G. Islinger, and C. Robers, “Zur Wirkung der universitären DaZ-Weiterbildungen an den Standorten Duisburg-Essen, Münster und Paderborn. Auswertung von schriftlichen Reflexionen teilnehmender Lehrkräfte,” in Universitäre Weiterbildungen im Handlungsfeld von Deutsch als Zweitsprache, J. Asmacher, C. Serrand, and H. Roll, Eds. Münster: Waxmann Verlag, 2021, pp. 113–142.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35899
O. Groh, L. Böttger, and C. Niederhaus, “Einflüsse einer Sprachlernerfahrung auf die Professionalisierung angehender DaF/DaZ-Lehrkräfte. Ergebnisse einer Analyse von Portfolioeinträgen und Ableitung eines Modells,” in Universitäre Weiterbildungen im Handlungsfeld von Deutsch als Zweitsprache, J. Asmacher, C. Serrand, and H. Roll, Eds. Münster: Waxmann, 2021, pp. 171–193.
LibreCat
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 24737
D. Woitkowski and C. Vogelsang, Eds., Zentrale Themen der Ideengeschichte physikdidaktischer Forschung in Deutschland anhand ausgewählter Originalquellen. Berlin: LOGOS, 2021.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34707
R. Hagengruber, “Du Châtelet, Émilie (1706–1749),” in Encyclopedia of Early Modern Philosophy and the Sciences, Cham: Springer International Publishing, 2021.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34706
R. E. Hagengruber, “Women in Early Modern Philosophy and Science: An Introduction,” in Encyclopedia of Early Modern Philosophy and the Sciences, D. Jalobenau and C. T. Wolfe, Eds. Cham: Springer International Publishing, 2021.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 23727
T. Schapeler, J. P. Höpker, and T. Bartley, “Quantum detector tomography of a high dynamic-range superconducting nanowire single-photon detector,” Superconductor Science and Technology, Art. no. 064002, 2021, doi: 10.1088/1361-6668/abee9a.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 36100
R. Becker, „Kein Grund zum Feiern“. Die Jubiläen der Universität Hamburg 1969 und 1994 im Zeichen politischer Konflikte, vol. 14. Hamburg: Dölling und Galitz, 2021.
LibreCat | Files available
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36557 | OA
I. Steinhardt, “Digitale Praktiken und das Studium,” in Entwicklungen im Feld der Hochschule, H. Bremer and A. Lange-Vester, Eds. 2021, pp. 213–226.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-1-931971-15-7

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed