Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9657 Publications


2017 | Book | LibreCat-ID: 36295
S. Faas, S. Landhäußer, and R. Treptow, Familien- und Elternbildung stärken. Wiesbaden: Springer, 2017.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 35430
S. Alpsancar, “»Vom Dreigestirn über mir zur Technik in mir« Zur Neubestimmung unseres technischen Welt- und Selbstverhältnisses,” Jahrbuch Technikphilosophie 2017. Nomos, Berlin, pp. 371–386, 2017, doi: 10.5771/9783845277677-371.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41045
N. M. Martin, P. Velin, M. Skoglundh, M. Bauer, and P.-A. Carlsson, “Catalytic hydrogenation of CO2 to methane over supported Pd, Rh and Ni catalysts,” Catalysis Science & Technology, vol. 7, no. 5, pp. 1086–1094, 2017, doi: 10.1039/c6cy02536f.
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 30984
K. Schubert and C. Krüger, “Sprachliche Sozialgeschichte des Nationalsozialismus – Themen und Zugänge,” in Bericht zur Tagung am Institut für Deutsche Sprache (IDS) in Mannheim, 7. und 8. April 2017. In ZGL, Jg. 45 Heft 3, 2017, pp. 435–442.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20228
V. Heller and K. Rohlfing, “Reference as an Interactive Achievement: Sequential and Longitudinal Analyses of Labeling Interactions in Shared Book Reading and Free Play,” Frontiers in Psychology, vol. 8, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20229
K. Rohlfing, J. Ceurremans, and J. S. Horst, “Benefits of repeated book readings in children with SLI,” Communication Disorders Quarterly, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20207
C. Müller, A. Grimminger, B. Caroli, and K. Rohlfing, “ Diagnostik des vorsprachlichen Kommunikationsverhaltens: Pilotstudie zur Konstruktvalidität eines neuen Elternfragebogens (Komm!-Bogen). ,” Frühförderung Interdisziplinär, vol. 4, pp. 187–199, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20206
C. Lüke, U. Ritterfeld, A. Grimminger, U. Liszkowski, and K. Rohlfing, “Development of pointing gestures in children with typical and delayed language acquisition. ,” Journal of Speech, Language, and Hearing Research, pp. 3185–3197, 2017, doi: 10.1044/2017_JSLHR-L-16-0129.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20205
K. Rohlfing, A. Grimminger, and C. Lüke, “An Interactive View on the Development of Deictic Pointing in Infancy. ,” Frontiers in Psychology , 2017, doi: 10.3389/fpsyg.2017.01319.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40932
E. Topalović and B. Uhl, Eds., Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. Band 1: Basale Sprachfähigkeiten. DaM – DaZ – DaF. Paderborn: Westermann Schöningh, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41946
E. Topalović and B. Uhl, “Richtig schreiben. ,” in Deutsch lernen: Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. , vol. 1, E. Topalović and B. Uhl, Eds. Paderborn: Westermann Schöningh, 2017, pp. 139–184.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41947
E. Topalović, “Lesen und schreiben lernen.,” in Deutsch lernen: Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. , vol. 1, E. Topalović and B. Uhl, Eds. Paderborn: Westermann Schöningh, 2017, pp. 65–138.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41936
J. Jörg, E. Topalović, and B. Uhl, “Sprachsensibler Mathematikunterricht in Hauptschulen. Sprache im Fach aus Sicht von Sprachfördercoaches, Lehrkräften und Lernenden in einem BiSS-Projekt.,” in Fachunterricht und Sprache in schulischen Lehr-/Lernprozessen., B. Ahrenholz, B. Hövelbrinks, and C. Schmellentin, Eds. Tübingen: Narr, 2017, pp. 161–182.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41938
E. Topalović, “Schuld und Wahrheit in der sprachlichen Konstruktion von Hexen. Ein interdisziplinärer Zugang zu Kassibern und Protokollen.,” in Wissenstransfer – Interdisziplinäre Zugänge zur Vermittlung von Magie- und Zauberei-Imaginationen, H. Sieburg, R. Voltmer, and B. Weimann, Eds. Luxemburg, 2017, pp. 169–178.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41935
B. Uhl and E. Topalović, “Gemeinsames Lernen im Sprachunterricht: Wie können Lernaufgaben sprachlich variiert werden?,” in Inklusiver Unterricht in der Grundschule, F. Hellmich and E. Blumberg, Eds. Stuttgart: Kohlhammer, 2017, pp. 155–169.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41934
A. Blachut and E. Topalović, “Texte zu Hexenverfolgungen des 17. Jahrhunderts im integrativen Unterricht. Ansätze für die Sekundarstufe in den Fächern Deutsch und Geschichte.,” in Deutsch im 17. Jahrhundert. Studien zu Sprachkontakt, Sprachvariation und Sprachwandel im Deutschen, M. Denkler, S. Elspaß, D. Hüpper, and E. Topalović, Eds. Heidelberg: Winter, 2017, pp. 103–128.
LibreCat
 

2017 | Dissertation | LibreCat-ID: 42085
M. Plaß, Akteurzentrierte Unterstützung bei Gefahrensituationen in der U-Bahn. Hamburg: tredition GmbH, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42212
Y. Li, D. E. Quevedo, S. Dey, and L. Shi, “SINR-Based DoS Attack on Remote State Estimation: A Game-Theoretic Approach,” Trans. Contr. Network Syst., vol. 4, no. 3, pp. 632–642, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42213
N. Cardoso de Castro, D. E. Quevedo, F. Garin, and C. Canudas-de-Wit, “Energy-Aware Radio Chip Management for Wireless Control,” Trans. Contr. Syst. Technol., vol. 25, no. 6, pp. 2121–2134, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42208
D. Dolz, D. E. Quevedo, I. Peñarocha, A. Leong, and R. Sanchis, “Co-design of jump estimators and transmission policies for wireless multi-hop networks with fading channels,” Automatica, vol. 81, no. 7, pp. 68–74, 2017.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-409-12310-5

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed