Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9798 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30940
Haake, C.-J., Upmann, T., & Duman, P. (2022). Wage Bargaining and Employment Revisited: Separability and Efficiency in Collective Bargaining. Scandinavian Journal of Economics, 125(2), 403–440. https://doi.org/10.1111/sjoe.12518
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34238
Kress, C., Schwabe, T., Rhee, H., Kerman, S., & Scheytt, J. C. (2022). Broadband Mach-Zehnder Modulator with Linear Driver in Electronic-Photonic Co-Integrated Platform. Optica Advanced Photonics Congress 2022. https://doi.org/10.1364/iprsn.2022.im4c.1
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45605
Freymuth, N. (2022). Zum Einstieg: Master-Arbeit zu ökologischer und sozial gerechter Stadtplanung. Ein fiktives Beispiel. In B. Benz, W. Schönig, A. L. Arp, K. Lutz, & J. Offergeld (Eds.), Wissenschaftsläden in der Sozialen Arbeit. Partizipative Forschung und soziale Innovationen (pp. 13–14). Beltz Juventa.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36472
Reuter, D., & Bruns, J. (2022). Muster- und Strukturerkennungsprozesse bei potenziell mathematisch begabten Grundschulkindern untersuchen – Das Potenzial von Eye-Tracking und retrospektivem Interview im Vergleich. In Eye-Tracking in der Mathematik- und Naturwissenschaftsdidaktik. Springer Berlin Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-63214-7_3
LibreCat | DOI
 

2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 45322
Zdoupas, P. (2022). Selbstkonzept und Klassenlehrkraftverhalten. Befunde vergleichender Analysen zu Schülerinnen und Schülern mit Förderbedarf in der emotionalen und sozialen Entwicklung. Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-38576-7
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 45653
Vernholz, M. (2022). Industrie 4.0 in der beruflichen Bildung – Automatisierter Maschinenbaulernbetrieb Paderborn . 7. Technikdidaktik-Symposium , Stuttgart. https://doi.org/10.48513/joted.v11i2.267
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33738 | OA
Zahera, H. M. A., Heindorf, S., Balke, S., Haupt, J., Voigt, M., Walter, C., Witter, F., & Ngonga Ngomo, A.-C. (2022). Tab2Onto: Unsupervised Semantification with Knowledge Graph Embeddings. In The Semantic Web: ESWC 2022 Satellite Events. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-031-11609-4_9
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 38506
Zahera, H. M. A., Vollmers, D., Sherif, M. A., & Ngomo, A.-C. N. (2022). MultPAX: Keyphrase Extraction Using Language Models and Knowledge Graphs. In The Semantic Web – ISWC 2022. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-031-19433-7_18
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31257
Kouagou, N. J., Heindorf, S., Demir, C., & Ngomo, N. A.-C. (2022). Learning Concept Lengths Accelerates Concept Learning in ALC. ESWC, 13261, 236–252.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 45800
Mahs, C., & Langer, Antje;  Thon, Christine; Windheuser, Jeannette (Eds.). (2022). Pädagogik und Geschlechterverhältnisse in der Pandemie. Analyse und Kritik fragwürdiger Normalitäten (Vol. 9). Barbara Budrich.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45809
Vinoy, S., Goletzke, J., Rakhshandehroo, M., Schweitzer, L., Flourakis, M., Körner, A., Alexy, U., van Schothorst, E. M., Ceriello, A., Zakrzewski-Fruer, J. K., & Buyken, A. (2022). Health relevance of lowering postprandial glycaemia in the paediatric population through diet’: results from a multistakeholder workshop. European Journal of Nutrition, 62(3), 1093–1107. https://doi.org/10.1007/s00394-022-03047-y
LibreCat | DOI
 

2022 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 45790
Palushi, J. (2022). Domain-aware Text Professionalization using Sequence-to-Sequence Neural Networks.
LibreCat
 

2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 45789
Budanurmath, V. (2022). Propaganda Technique Detection Using Connotation Frames.
LibreCat
 

2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 42715
Strotmeyer, A. (2022). Motorische Kompetenzen im Kindesalter: Monitoring, Intervention und Zusammenhänge mit der Selbstwahrnehmung. LibreCat University. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-1639
LibreCat | DOI
 

2022 | Preprint | LibreCat-ID: 32404
Kühne, T., Plessl, C., Schade, R., & Schütt, O. (2022). CP2K on the road to exascale. In arXiv:2205.14741.
LibreCat | Download (ext.) | arXiv
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33684 | OA
Schade, R., Kenter, T., Elgabarty, H., Lass, M., Schütt, O., Lazzaro, A., Pabst, H., Mohr, S., Hutter, J., Kühne, T., & Plessl, C. (2022). Towards electronic structure-based ab-initio molecular dynamics simulations with hundreds of millions of atoms. Parallel Computing, 111, Article 102920. https://doi.org/10.1016/j.parco.2022.102920
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43138
Hummrich, Merle, & Dehmel, L. (2022). Bildungspolitische und einzelschulische Entwürfe von Bildung in Differenzverhältnissen. Mediatisierungstheoretische Analysen im Kontext qualitativ vergleichender Forschung. In M. Hummrich, Dorothee Schwendowius, & S. Terstegen (Eds.), Schulkulturen in Migrationsgesellschaften. Studien zu Differenzverhältnissen im deutsch-amerikanischen Vergleich (pp. 69–123). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-30604-5_3
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 46479
Bobzin, K., Kalscheuer, C., Grundmeier, G., Kollmann, S., Carlet, M., & de los Arcos de Pedro, M. T. (2022). Oxidation stability of chromium aluminum oxynitride hard coatings. Surface and Coatings Technology, 449, Article 128927. https://doi.org/10.1016/j.surfcoat.2022.128927
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35830
Elsner, J., Tenberge, C., & Fechner, S. (n.d.). Modeling-based learning about chemical phenomena in primary education. In G. S. Carvalho, A. S. Afonso, & Z. Anastácio (Eds.), Fostering scientific citizenship in an uncertain world (Proceedings of ESERA 2021) (pp. 1241–1249). CIEC, University of Minho.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33559
Elsner, J., Tenberge, C., & Fechner, S. (2022). Analogien zur Förderung schülerseitigen Modellierens im Sachunterricht. In S. Habig & H. van Vorst (Eds.), Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen (Vol. 42, pp. 500–503).
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-642-15762-2

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed