Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

6942 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53129
Altun, Tülay, et al. “Inklusion und Sprachbildung: „Das habe ich noch nie vorher versucht, also bin ich völlig sicher, dass ich es schaffe“ : Eine interdisziplinäre Perspektive auf den Geschichtsunterricht.” Fachorientierte Sprachbildung und sprachliche Vielfalt in der Lehrkräftebildung: Hochschuldidaktische Formate an der Universität Duisburg-Essen, edited by Cantone Katja F. et al., vol. 1, Waxmann, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45969
Elliott, Charles M., et al. “Numerical Analysis for the Interaction of Mean Curvature Flow and Diffusion on Closed Surfaces.” Numerische Mathematik, vol. 151, no. 4, Springer Science and Business Media LLC, 2022, pp. 873–925, doi:10.1007/s00211-022-01301-3.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33740 | OA
KOUAGOU, N’Dah Jean, et al. “Learning Concept Lengths Accelerates Concept Learning in ALC.” The Semantic Web, Springer International Publishing, 2022, doi:10.1007/978-3-031-06981-9_14.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53266
Soleymani, Mohammad, et al. “Rate Splitting in MIMO RIS-Assisted Systems With Hardware Impairments and Improper Signaling.” IEEE Transactions on Vehicular Technology, vol. 72, no. 4, Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), 2022, pp. 4580–97, doi:10.1109/tvt.2022.3222633.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53267
Soleymani, Mohammad, et al. “Improper Signaling for Multicell MIMO RIS-Assisted Broadcast Channels With I/Q Imbalance.” IEEE Transactions on Green Communications and Networking, vol. 6, no. 2, Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), 2022, pp. 723–38, doi:10.1109/tgcn.2021.3140150.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53306
Mohammadi, Hassan Ghasemzadeh, et al. “FLight: FPGA Acceleration of Lightweight DNN Model Inference in Industrial Analytics.” Communications in Computer and Information Science, Springer International Publishing, 2022, doi:10.1007/978-3-030-93736-2_27.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53331
Wang, Yulan, and Michael Winkler. “Finite-Time Blow-up in a Repulsive Chemotaxis-Consumption System.” Proceedings of the Royal Society of Edinburgh: Section A Mathematics, vol. 153, no. 4, Cambridge University Press (CUP), 2022, pp. 1150–66, doi:10.1017/prm.2022.39.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 49825
Lehmann, Isabell, et al. “Multi-Task FMRI Data Fusion Using IVA and PARAFAC2.” ICASSP 2022 - 2022 IEEE International Conference on Acoustics, Speech and Signal Processing (ICASSP), IEEE, 2022, doi:10.1109/icassp43922.2022.9747662.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42653 | OA
Lankeit, Elisa, and Rolf Biehler. “Mathematik-Vorkurse zur Vorbereitung auf das Studium – Zielsetzungen und didaktische Konzepte.” Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Reinhard Hochmuth et al., Springer, 2022, pp. 117–41, doi:10.1007/978-3-662-64833-9_4.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 42650 | OA
Hochmuth, Reinhard, et al., editors. Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse. Springer, 2022, doi:10.1007/978-3-662-64833-9.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43232
Ridgway, Jim, et al. “Data Science, Statistics, and Civic Statistics: Education for a Fast Changing World.” Statistics for Empowerment and Social Engagement, Springer International Publishing, 2022, doi:10.1007/978-3-031-20748-8_22.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42649 | OA
Bauer, Thomas, et al. “Mini-Aufgaben in mathematischen Übungsgruppen zur Analysis: Charakteristika von Aufgaben und Abstimmungsverhalten von Studierenden.” Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Reinhard Hochmuth et al., Springer Berlin Heidelberg, 2022, pp. 515–43, doi:10.1007/978-3-662-64833-9_19.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42652
Lankeit, Elisa, and Rolf Biehler. “Vorkurse und ihre Wirkungen im Übergang Schule – Hochschule.” Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Reinhard Hochmuth et al., Springer, 2022, pp. 293–363, doi:10.1007/978-3-662-64833-9_12.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42651
Hochmuth, Reinhard, et al. “Einführung in das WiGeMath-Projekt: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase.” Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Hochmuth Reinhard et al., Springer, 2022, pp. 3–31, doi:10.1007/978-3-662-64833-9_1.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42654 | OA
Liebendörfer, Michael, et al. “Ein Rahmenmodell für hochschuldidaktische Maßnahmen in der Mathematik.” Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Reinhard Hochmuth et al., Springer, 2022, pp. 33–65, doi:10.1007/978-3-662-64833-9_2.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46160
Wessel, Lena, and Timo Leuders. “Profession-Specific Curriculum Design in Mathematics Teacher Education: Connecting Disciplinary Practice to the Learning of Group Theory.” Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education, edited by Rolf Biehler et al., Springer International Publishing, 2022, pp. 349–68, doi:10.1007/978-3-031-14175-1_17.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43231
Podworny, Susanne, et al. “Civic Statistics for Prospective Teachers: Developing Content and Pedagogical Content Knowledge Through Project Work.” Statistics for Empowerment and Social Engagement, Springer International Publishing, 2022, doi:10.1007/978-3-031-20748-8_15.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43230
Frischemeier, Daniel, et al. “Data Visualization Packages for Non-Inferential Civic Statistics in High School Classrooms.” Statistics for Empowerment and Social Engagement, Springer International Publishing, 2022, pp. 199–236, doi:10.1007/978-3-031-20748-8_9.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42655 | OA
Schürmann, Mirko, et al. “Evaluation von Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen.” Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, edited by Reinhard Hochmuth et al., Springer, 2022, pp. 67–113, doi:10.1007/978-3-662-64833-9_3.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 53803 | OA
Kersting, Joschka, editor. PATTERNS 2022 The Fourteenth International Conferences on Pervasive Patterns and Applications. IARIA, 2022.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-642-19093-3

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed