Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9830 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44670
J. Gerick, E. Steglich, B. Eickelmann, and J. Oelkers, “Die Evaluation des Modellschulprojekts ‚Lernen mit digitalen Medien an Förderzentren Geistige Entwicklung/Körperlich-Motorische Entwicklung‘ in Schleswig-Holstein,” Zeitschrift Die Deutsche Schule, vol. 114, no. 3, pp. 327–332, 2022, doi: doi: 10.25656/01:25397.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44668
R. Lorenz, M. Heldt, and B. Eickelmann, “Relevance of Pre-Service Teacher Training to use ICT for the Actual Use in Classrooms – Focus on German Secondary Schools. Technology, Pedagogy and Education,” Journal for Technology, Pedagogy and Education, vol. 31, no. 5, 2022, doi: https://doi.org/10.1080/1475939X.2022.2129772.
LibreCat | DOI
 

2022 | Research Data | LibreCat-ID: 51688
B. Eickelmann, K. Drossel, and A. Labusch, International Computer and Information Literacy Study 2018 (ICILS 2018) (Version 1) [Datensatz]. Berlin. IQB – Institut zur Qualitätsentwicklung im Bildungswesen, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49992
R. Schmidt and J. Theis, “Innovative Lehre = kreative Lernende? Beforschung eines kunstdidaktischen Lehr-Lernkonzepts,” in Hochschullehre erforschen, U. Fahr, A. Kenner, H. Angenent, and A. Eßer-Lüghausen, Eds. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022, pp. 317–338.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51786
S. Richter, “Perspektiven feministischer Digitalisierungsforschung: Querschnittsthemen gesellschaftlicher Transformation im komplexen Zusammenspiel,” in Feminismen in der Sozialen Arbeit. Debatten, Dis/Kontinuitäten, Interventionen, A. Kasten and K. von Bose, Eds. Weinheim Basel: Beltz Juventa, 2022, pp. 188–204.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51791
B. Hoffarth, S. Richter, and S. Wehren, “YouTube, Männlichkeiten und die Genese von Körpern. Geschlechteranalytische und erziehungswissenschaftliche Einsätze,” in Materialität – Digitalisierung – Bildung, C. Leineweber, M. Waldmann, and M. Wunder, Eds. Bad Heilbrunn: Klinkhardt-Verlag, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 51349
J. B. Fisher, V. Lohmer, F. Kern, W. Barthlen, S. Gaus, and K. Rohlfing, “Exploring Monological and Dialogical Phases in Naturally Occurring Explanations,” KI - Künstliche Intelligenz, vol. 36, no. 3–4, pp. 317–326, 2022, doi: 10.1007/s13218-022-00787-1.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46772
L. Sennefelder and H. Meier, “Wie passen Vertrauen, Kontrolle und Hierarchie zusammen? Ein erlebnispädagogisch orientiertes Konzept zum Aufbau einer Vertrauenskultur in Verwaltungsorganisationen,” presented at the 4. wissenschaftliche Tagung Erlebnispädagogik, Hamburg, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34859
H. Meier, “Vertrauen im Sport – mehr als nur ein No-Look-Pass,” in Facetten des Vertrauens und Misstrauens, M. K. W. Schweer, Ed. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022, pp. 307–329.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46582
D. Ried and C. Gubsch, “METAdata and metaDATA,” University of Alicante, 2022, doi: 10.17613/50T9-Z881.
LibreCat | DOI
 

2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 52237
I. D. Kunert, Argumentationsindikatoren im Deutschen und im Französischen. Tübingen: Stauffenburg, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52351 | OA
A. Karsten, J. Schwede, M. Körber, and I. Scharlau, “Transitivitätscharakteristika als Werkzeug in der systematischen qualitativen Metaphernanalyse,” in Die Praxis der systematischen Metaphernanalyse: Anwendungen und Anschlüsse, R. Schmitt, J. Schröder, L. Pfaller, and A.-K. Hoklas, Eds. Wiesbaden: Springer, 2022, pp. 201–216.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 52353
A. Schlüter and J. Bernabé-Moreno, Eds., Sustainable and Smart Energy Systems for Europe’s Cities and Rural Areas, 1st ed. München: Hanser, 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 36253 | OA
R. Meier, A.-L. M. J. A. Harmening, and S. Leinfellner, Eds., Wissenstransfer. Aufgabe, Herausforderung und Chance kulturwissenschaftlicher Forschung, vol. 1. Darmstadt: wbg, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29771
O. Grydin, D. Mortensen, M. Neuser, D. Lindholm, H. G. Fjaer, and M. Schaper, “Numerical and Experimental Investigation of Heat Transfer in the Solidification-Deformation Zone During Twin-Roll Casting of Aluminum Strips,” in Light Metals 2022, Cham: Springer International Publishing, 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44661
B. Eickelmann, R. Lorenz, M. Endberg, and M. Domke, “Digitalisierungsbezogene Fortbildung und professionelle Lerngelegenheiten von Lehrpersonen der Sekundarstufe I in Deutschland und im Bundesländervergleich,” in Schule digital – der Länderindikator 2021. Lehren und Lernen mit digitalen Medien in der Sekundarstufe I in Deutschland im Bundesländervergleich und im Trend seit 2017 , R. Lorenz, S. Yotyodying, B. Eickelmann, and M. Endberg, Eds. Münster: Waxmann Verlag, 2022, pp. 187–210.
LibreCat
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 44632
B. Eickelmann et al., Children and young people’s narratives and perceptions of ICT in education in selected European countries complemented by perspectives of teachers and further relevant stakeholders in the educational context. (DigiGen- working paper series No.11). 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 44633
I. Seland et al., Understanding children and young people as digital citizens. (DigiGen- working paper series No.12). 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 44659
G. Casamassima et al., Beyond participation: Video workshops across Europe to engage in research with children and young people and teacher candidates as collaborators investigating ICT in education (DigiGen- working paper series No.10). 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33864 | OA
T. Jenert and I. Scharlau, “Wissenschaftsdidaktik als Verständigung über wissenschaftliches Handeln – eine Auslegeordnung,” in Wissenschaftsdidaktik I: Einführung, G. Reinmann and R. Rhein, Eds. Bielefeld: transcript, 2022, pp. 155–179.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-86776-582-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed